Frykt for å miste

Jeg har det også akkurat sånn. Har hatt tre kjemiske vet ikke når jeg skal tørre å føle og kalle meg gravid. Jeg er heldigvis over kjemiskgrensa nå da! Gruer meg til hver gang jeg skal på do, titter kjapt i trusa og tvinger meg til å titte på papiret. Livredd. Jeg har så og si ingen symptomer nå utenom at jeg blir trøtt fra ca. kl.15. Sist var det kl.19. Forrige uke var jeg kvalm, men ikke nå lenger. Jeg skal på TUL i morgen, synes det er litt for tidlig (5+4) og gruer meg sånn til å ikke se noe.
Åh oppdater ♥️ Ganske sikker på at det kommer til å gå bra ❤️

Jeg har hørt motsatt. At når man først har hatt 1 vellykket svangerskap så «husker» kroppen hvordan det er å være gravid, og at det derfor er større sjangs for at det går bra

det kan nok også stemme. Men det er mange jeg kjenner som har mistet nr 2, og når jeg har snakket med folk har veldig mange mistet nr 2 eller kjenner noen som mistet nr 2. Sikkert ikke noe forskningsbevist. Men når jeg da er vokst opp med å høre dette, er jeg naturligvis mer redd for å miste denne gangen.

Jeg har ikke mistet før, men vet at det er vanlig å miste andre gang, så jeg merker jeg går å venter på at det skal skje. Slitsomt.

Hørt at de fleste mistet oftest før første barn. Men det er nok veldig individuelt, jeg mistet to ganger før jeg fikk mitt første barn, og venter nå mitt tredje barn og har ikke mistet etter at jeg fikk barn.
Men hørt om flere som får både 1,2 og 3 barn uten problemer og så mister de flere ganger etter det, mens det er mange som aldri opplever en spontanabort.

Jeg føler meg litt betrygget med at gynekologen jeg gikk til før sa at det er veldig skjeldent man opplever flere enn 2 spontanaborter

Trist å høre at du har mistet ♥️ Og godt at du får ekstra oppfølging denne gangen.

Hørt at de fleste mistet oftest før første barn. Men det er nok veldig individuelt, jeg mistet to ganger før jeg fikk mitt første barn, og venter nå mitt tredje barn og har ikke mistet etter at jeg fikk barn.
Men hørt om flere som får både 1,2 og 3 barn uten problemer og så mister de flere ganger etter det, mens det er mange som aldri opplever en spontanabort.

Jeg føler meg litt betrygget med at gynekologen jeg gikk til før sa at det er veldig skjeldent man opplever flere enn 2 spontanaborter

Ettersom man ikke har noe forskningsbasert blir det jo utifra hva man selv har hørt og hva folk man kjenner har opplevd.
Leste en forskning på spontanabort gjort av fhi i går og der viste det seg at i alder 25-29 år var det bare 10% av de som endte i spontanabort. Det var beroligende for meg som er 27 år.

Legger ved link:
https://www.fhi.no/nyheter/2019/ris...erkt-knyttet-til-mors-alder-og-svangerskapsh/

Ettersom man ikke har noe forskningsbasert blir det jo utifra hva man selv har hørt og hva folk man kjenner har opplevd.
Leste en forskning på spontanabort gjort av fhi i går og der viste det seg at i alder 25-29 år var det bare 10% av de som endte i spontanabort. Det var beroligende for meg som er 27 år.

Legger ved link:
https://www.fhi.no/nyheter/2019/ris...erkt-knyttet-til-mors-alder-og-svangerskapsh/

Ja det er helt sant :-) jeg er 28 så var betryggende for meg også :-)

Kjenner jeg ikle klarer å glede meg over graviditeten enda. Vi mistet sist i mars...
kjenner hver gang jeg er på do og tørker, så ser jeg etter blod. Andre som var det sånn?

jeg har bedt om ekstra oppfølgning og skal til legen på fredag
Jeg er helt lik!!! Og siden jeg har hatt litt spotting blir jeg enda mer oppmerksom på alt som kan gå galt. Jeg mistet i februar, så skjønner godt hvordan du har det. Jeg venter på resultat av HCG måling fredag Og mandag - kjenner jeg blir så irritert over at de ikke har delt noen resultat med meg enda. Ringte i går og de som tok telefonen bare; jeg kan legge inn at de skal føre det i helsenorge...venter fortsatt i spenning :shifty:

Last edited:
Føler helt likt! Mistet uke 8 i MA i desember og klarer ikke å slappe av.. Skal heldigvis til TUL i morgen, men gruer meg veldig da forrige TUL gikk skikkelig dårlig. I dag er jeg 6+5 og kan ikke skjønne hvordan jeg eventuelt skal klare å takle en SA/MA igjen... Gikk gjennom en sorgprosess sist som varte flere måneder:arghh: Hatt veldig fæle drømmer om å miste også.. Tror ikke jeg vil klare å slappe av før eventuelt uke 13..

Jeg er helt lik!!! Og siden jeg har hatt litt spotting blir jeg enda mer oppmerksom på alt som kan gå galt. Jeg mistet i februar, så skjønner godt hvordan du har det. Jeg venter på resultat av HCG måling fredag Og mandag - kjenner jeg blir så irritert over at de ikke har delt noen resultat med meg enda. Ringte i går og de som tok telefonen bare; jeg kan legge inn at de skal føre det i helsenorge...venter fortsatt i spenning :shifty:
Om testen er tatt på furst kan du gå inn og sjekke det selv der♥️

Tok med fastlegen. Men fikk heldigvis svar i dag :) fra 22 000 på fredag til 43900 på mandag(6+0). Så da tenker jeg at jeg kan slappe av litt :happy:
Sååå flotte verdier, veldig glad på dine vegne. Jeg tok test igår og skal ta ny imorra. Er veldig spent:D

Sååå flotte verdier, veldig glad på dine vegne. Jeg tok test igår og skal ta ny imorra. Er veldig spent:D
Tuuusen takk!! ❤️ Du må si fra hva du får du også - tipper det blir veldig bra resultat :) var veldig godt å se at HCG steg og var så høyt, man får roet seg litt da og begynt å nyte litt mer og ikke bare bekymre seg ;)

Tuuusen takk!! ❤️ Du må si fra hva du får du også - tipper det blir veldig bra resultat :) var veldig godt å se at HCG steg og var så høyt, man får roet seg litt da og begynt å nyte litt mer og ikke bare bekymre seg ;)
Takk♥️ Skal det. Ja det har så mye å si ❤️❤️

Kjenner jeg ikle klarer å glede meg over graviditeten enda. Vi mistet sist i mars...
kjenner hver gang jeg er på do og tørker, så ser jeg etter blod. Andre som var det sånn?

jeg har bedt om ekstra oppfølgning og skal til legen på fredag
Akkurat det samme som deg! SA i Mars, sjekker papiret hver gang jeg er på do, og flere ganger som jeg sjekker trusa fordi jeg tror det kommer blod, men bare utflod heldigvis! Har så sterke murringer i magen, og det var slik det startet sist.. Jeg skal også til sjekk på fredag, så vi får oppdatere hverandre om hvordan det går :rolleyes:
Jeg krysser fingrene for oss.

Akkurat det samme som deg! SA i Mars, sjekker papiret hver gang jeg er på do, og flere ganger som jeg sjekker trusa fordi jeg tror det kommer blod, men bare utflod heldigvis! Har så sterke murringer i magen, og det var slik det startet sist.. Jeg skal også til sjekk på fredag, så vi får oppdatere hverandre om hvordan det går :rolleyes:
Jeg krysser fingrene for oss.
Det får vi :-) jeg har også murringer. Men vet jo at det egentlig er vanlig

Jeg mistet og 1 gang før første barn. Fått to friske fine etterpå.

Back
Topp