Frustrert!!

Prestekragen92

Glad i forumet
Novemberlykke 2015
*Aprilbaby 2018*
Noen andre som føler at de får lite forståelse på jobb?:(

Jeg var så (u?)heldig at jeg ble gravid samme mnd som jeg begynte i ny jobb. Og dette er i tillegg en lærlingeplass. (I bhg)

Nå plages jeg veldig med kvalme, sliter med å få i meg mat og er UTSLITT:( Noe som har ført til at jeg har vært sykemeldt 1 uke + at jeg har gått hjem tidlig en dag. Og dette er noe de ikke liker.
Alle vet at jeg er gravid, men jeg føler at jeg får null støtte, foruten et klapp på skuldra når jeg kommer ut av badet etter å ha kasta oppnok en gang.. Hos sjefen min har jeg under et par samtaler fått inntrykk av at de nå angrer på at de ansatte meg, og at jeg 'aldri' er til stede:(
Også idag da jeg gikk hjem tidlig fikk jeg kommentarer på at jeg 'helt sikkert hadde klart å bare sitte i sandkassa en stund..'

Jeg syns situasjonen min er UTROLIG ubehagelig, og det begynner å bli slik at jeg gruer meg til å gå på jobb :(

Jeg skjønner VELDIG godt at det ikke var dette de hadde sett for seg. Det hadde ikke jeg heller. Men jeg gjør så godt jeg kan med tanke på situasjonen.

Off, måtte bare få det ut, da det ikke er så mange andre som vet om det enda :)

Uff, så grusomt! Sånn skal det ikke være. Som om det ikke er ille nok å være så kvalm så skal de lage situasjonen enda verre for deg:o
Jeg møter heldigvis gpd forståelse av sjefen. Er sykemeldt nå, men sjefen ønsker å tilrettelegge arbeidet så jeg kan tilbake i jobb:) kollegaene vet det i utgangspungtet ikke, men jeg tror de har skjønt det:p
Ta det opp med sjefen at du syns det er ubehagelig hvordan du føler du blir behandla? Evt lengre sykemelding om du er veldig dårlig?

Jeg er enig med nikkinickeløs, du må fortelle fin nærmeste leder hvordan du opplever situasjonen. Hvis du ikke møter forståelse der finnes det sikkert verneombud på jobben. Håper for din del at denne situasjonen ikke resulterer i sykemelding over lang tid, kan bli lange mnd å gå hjemme :(.
Lykke til

Sign. de to andre over meg her.
Ville tatt det opp med verneombud på jobben.
Må være ufattelig slitsomt og tungt for deg fra før stakkar, så kommer dette i tillegg.
Nei, sånn skal man ikke bli behandlet.
På jobben min er jeg så heldig å bli møtt med full støtte. Har jo ikke kommet tilbake i stillingen min fra forrige mann enda heller er jo i ulønna:p

Takk for svar! :D

Skulle nok ha snakket med sjefen min ja, for å finne en løsning, men må innrømme at jeg er litt redd henne:nailbiting::p

Har nå også vært hos legen å snakket med ham om formen min, hvor han valgte å sykemelde meg 50%. Var utrolig godt å føle at man blir tatt på alvor et sted! Men kjenner jeg gruer meg til å skulle snakke med sjefen om det. Går det seg ikke til må jeg nok snakke med verneombud eller noe :) (har null peiling på sånner ting:oops::D)

Håper bare at formen blir raskt bedre, så blir vell problemet også borte :p

Så leit at du møter så lite forståelse! Her får jeg full forståelse, mye mer enn jeg hadde forventet meg faktisk. Ikke fått en eneste negativ kommentar, enda jeg er fullt sykemeldt.

Jeg ville fortalt ped leder på avdelingen hvordan du føler deg. Fortell hvilke situasjoner du synes er slitsomme nå, og hvilke du kan klare. Er du på småbarn eller storbarnsavdeling?

Jeg er på småbarn :)

Har snakket med ped leder på avdelingen min tidligere, der hun sa at hun skjønte dette og at jeg måtte bare si fra hvis jeg f.eks. trengte et 5min elr noe. Men føler selv at det var veldig overflatisk, og at hun bare sa det for at hun "måtte". Skal nevnes at hun ikke har noen barn selv, og tror ikke hun har planer med å slå seg til ro med det første, så tror det er veldig lite forståelse å hente der desverre :p
Har prøvd å ta meg småpauser og slikt, men føler det er off'ing og æsj'ing hver gang jeg gjør det..

Nå høres det ut så jeg har verdens verste arbeidsplass, eller at jeg er SUPER følsom for alt. Men det er i hvertfall slik jeg føler det :)
Føler det er en helt annen stemning nå enn før de fikk vite at jeg er gravid. Fra de på jobb har jeg også så langt bare fått én gratulasjon, så er ganske tydelig at de ikke er helt fornøyd :p

Må bare unnskylde at det blir mye klaging og negativitet, må bare få ut frustrasjonen et sted :)
Godt å ha noen å klage til :p

Jeg er på småbarn :)

Har snakket med ped leder på avdelingen min tidligere, der hun sa at hun skjønte dette og at jeg måtte bare si fra hvis jeg f.eks. trengte et 5min elr noe. Men føler selv at det var veldig overflatisk, og at hun bare sa det for at hun "måtte". Skal nevnes at hun ikke har noen barn selv, og tror ikke hun har planer med å slå seg til ro med det første, så tror det er veldig lite forståelse å hente der desverre :p
Har prøvd å ta meg småpauser og slikt, men føler det er off'ing og æsj'ing hver gang jeg gjør det..

Nå høres det ut så jeg har verdens verste arbeidsplass, eller at jeg er SUPER følsom for alt. Men det er i hvertfall slik jeg føler det :)
Føler det er en helt annen stemning nå enn før de fikk vite at jeg er gravid. Fra de på jobb har jeg også så langt bare fått én gratulasjon, så er ganske tydelig at de ikke er helt fornøyd :p

Må bare unnskylde at det blir mye klaging og negativitet, må bare få ut frustrasjonen et sted :)
Godt å ha noen å klage til :p

Det høres utrolig kjedelig ut å ha det sånn! Hvis du ikke får forståelse fra ped leder, så ville jeg tatt en prat med styrer. Kanskje hun eller han forstår deg bedre? Evt en av assistentene som har barn og forstår hva du går gjennom? Hjelper å ha noen å prate med, og alle ønsker jo å få forståelse for at de ikke helt strekker til.

Uff det hørtes veldig kjipt ut! Merker at de på jobben min ikke jubler de heller for at jeg er gravid! Men de prøver iallfall å være hyggelige!! Men jeg har finnet en litt slu måte å få litt mer pauser :)

Jeg tar bevist ikke med flaske på jobb, da kan jeg gå på kjøkkenet å drikke vann hele dagen :) gir et min der og et min der! Her om dagen var jeg så sliten at jeg tok med meg noen av de største jentene på et grupperom mens de andre gikk ut - satt på en eventyr cd og sa at vi måtte ligge på gulvet å lytte til cden! Da fikk jeg meg en herlig pause selv med barn :D og ped møter og sånt hjelper litt på det også, herlig å få sette seg ned litt! Og så må jeg såklart ca 6 ganger på do hver eneste dag på jobb, men det får jeg ikke kytta ned på da!

Men det er ikke riktig at de skal si slike kommentarer! Hadde en medarbeider hos meg komt å sagt de var gravide så hadde jeg prøvd å lagt tilrette sånt så jeg kunne hatt den personen lengst mulig i jobben! Tenker også at om man ikke trives (synes det er ubehagelig) er terskelen for å være hjemme/sykemeldt lavere også!! Og det er veldig mange arbeidsplasser så harde å gå på når det kommer til gravide!!

Back
Topp