Frustrert....

Fikk akkurat en sms fra fastlegen (etter kl23!) - for å bekrefte positiv graviditetstest og behov for jern :p

Hun ventet på at jeg skulle komme innom og ble litt overrasket over at jeg ringte :p
Jøss, jobber sent!

Hmm.. skal vi se.. står "K3K poliklinikk for generell gynekologi og kirurgi" (kvinneklinikken).
Ringte dit og snakket med en ung dame... Hun visste ingenting og mente jeg skulle til IVF-enheten... Og de er på flyttefot og uten telefon... Hjelpes, det er jo bare rot på det sykehuset!

Ringte dit og snakket med en ung dame... Hun visste ingenting og mente jeg skulle til IVF-enheten... Og de er på flyttefot og uten telefon... Hjelpes, det er jo bare rot på det sykehuset!

Uff så uheldig du skulle være da. Godt du har fått time privat :)

Uff så uheldig du skulle være da. Godt du har fått time privat :)
Ja tror jo ikke jeg skulle til IVF heller, men hun jeg snakket med kunne jo ikke hjelpe meg tydeligvis..
Skal til samme gyn som fulgte meg opp under stimuleringen før uttak. Han er trivelig men synes utstyret hans ser noget gammelt ut.. Men så lenge vi får se et hjerte som slår, så er jeg fornøyd! Har jo bilder av to firedelte egg fra dagen de ble satt inn, hadde vært morsomt med et oppfølgingsbilde av en liten reke med hjerteslag ;)
Kan bli et interessant babyalbum :D

Fikk ikke snakket med fastlegen min jeg. På mitt fastlege kontor tar ikke de telefonen engang. Var innom for å høre i dag om jeg kunne få ta blodprøve, men nei da. Jeg måtte ringe i morgen klokken 9, så skulle jeg få time med lege. Det var jo nettopp det jeg gjorde i dag, men da tok de ikke tlf. Da så hun bare teit på meg og sa at det gjør de selvfølgelig, det er jo derfor de er der. Jeg fikk komme tilbake i morgen så skulle jeg få se at de tok tlf... Hurra! Så da gikk jeg ut, og så begunte jeg og gråte! Haha.. Kanskje det er ett tegn i seg selv på at ting er som det skal :)

En ting skal være sikkert, og det er at fastlegeordningen burde ha vært bedre!

Fikk ikke snakket med fastlegen min jeg. På mitt fastlege kontor tar ikke de telefonen engang. Var innom for å høre i dag om jeg kunne få ta blodprøve, men nei da. Jeg måtte ringe i morgen klokken 9, så skulle jeg få time med lege. Det var jo nettopp det jeg gjorde i dag, men da tok de ikke tlf. Da så hun bare teit på meg og sa at det gjør de selvfølgelig, det er jo derfor de er der. Jeg fikk komme tilbake i morgen så skulle jeg få se at de tok tlf... Hurra! Så da gikk jeg ut, og så begunte jeg og gråte! Haha.. Kanskje det er ett tegn i seg selv på at ting er som det skal :)

Synes ikke du ble møtt på en god måte! Hos mitt legekontor forteller de på telefonen hvilken plass man har i ventekøen, og det går som regel raskt før jeg får svar. De er alltid imøtekommende, og har aldri opplevd å bli avvist på den måten som du gjorde.. Skjønner ikke hvorfor de ikke kunne lage avtale med deg når du var der? Merkelig!

Men håper du kommer gjennom imorgen, og at du får en time som du ønsket ;)

Er også vanskelig å nå legen min - bestiller stort sett time på sms/nett :)

Synes ikke du ble møtt på en god måte! Hos mitt legekontor forteller de på telefonen hvilken plass man har i ventekøen, og det går som regel raskt før jeg får svar. De er alltid imøtekommende, og har aldri opplevd å bli avvist på den måten som du gjorde.. Skjønner ikke hvorfor de ikke kunne lage avtale med deg når du var der? Merkelig!

Men håper du kommer gjennom imorgen, og at du får en time som du ønsket ;)

Når jeg sa at jeg ville ha time pga av graviditet, og at jeg hadde en del spørsmål og ønsket å måle HCG, så sa hun at jeg kunne finne svar på spm på Google..

Heldigvis skal vi flytte om 2 uker. Og fikk time hos jordmor der i stedet for :)

Ja tror jo ikke jeg skulle til IVF heller, men hun jeg snakket med kunne jo ikke hjelpe meg tydeligvis..
Skal til samme gyn som fulgte meg opp under stimuleringen før uttak. Han er trivelig men synes utstyret hans ser noget gammelt ut.. Men så lenge vi får se et hjerte som slår, så er jeg fornøyd! Har jo bilder av to firedelte egg fra dagen de ble satt inn, hadde vært morsomt med et oppfølgingsbilde av en liten reke med hjerteslag ;)
Kan bli et interessant babyalbum :D

Haha, ja jeg har ul bilde av egget rett etter det ble satt inn. Litt artig :D

Hehe da har de surra bra :D
Ja;)
Kjenner jeg begynner bli litt skeptisk til sykehuset og fastlegen min... Har jo vært mye de siste årene med IVF og nakkeproblemer....
Og sykehusapoteket da! En gang jeg hentet ut medisin til IVF, hentet jeg både hormonsprøyter og eggløsningssprøyte. Spurte dama om det var noe som måtte oppbevares kaldt, fordi jeg husket fra tidligere at det var noe som kunne være i romtemp maks 30 minutt. Fikk til svar at hun skulle sjekke når hun samla inn medisinen og evt pakke det inn i kjøleelement. Vel, fikk alt i en pose og jeg dro fornøyd tilbake på jobb. Når jeg kom hjem og leste pakningsvedlegget, viste det seg at eggløsningssprøyta skulle holdes kald. Så dagen etter måtte jeg tilbake og bytte. Snakket med sjefen og det virket ikke som han syntes det var noe spesielt! Her går man gjennom en helvetes kur for å få ut noen egg og så risikerte jeg å få alt ødelagt av en defekt eggløsningssprøyte??

Når jeg sa at jeg ville ha time pga av graviditet, og at jeg hadde en del spørsmål og ønsket å måle HCG, så sa hun at jeg kunne finne svar på spm på Google..

Heldigvis skal vi flytte om 2 uker. Og fikk time hos jordmor der i stedet for :)

Google?! :o

Fy søren.. Godt du har fått time hos jordmor istedet. Den personen i skranka på legekontoret ditt burde vurdere å skaffe seg en annen jobb ;)

Arf - sende sms for å bestille time hos legen - hadde vel håpet på en rask time for å diskutere resultatene av blodprøven sist uke, kanskje ta en ny?
Så tikket det inn bekreftelse på time 10.04....
Er egentlig ikke så dumt, når jeg tenker meg om; det tilsvarer uke 10 ish og er vel da man skal på første kontroll.

Men virker bare som en halv evighet til :/

Back
Topp