Frustrert....

Alita

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberlykke 2015
jeg blir altså så jæ*** frustrert over fastlegen min!
Var hos legen forrige mandag av ikke-graviditetsrelaterte grunner. Rett før jeg gikk inn til legen, ringte de fra Medicus for og gratulere og fortelle resultat av hcg-prøven. Hun på telefon lurte på om hun skulle sende henvisning til tidlig ul. Siden jeg var på vei inn til legen min, sa jeg at jeg kunne be han om å gjøre det så går den direkte til sykehuset. Tenkte det var enklere. Dette syntes også dama på telefon var en god ide og legen var veldig positiv og gjorde det mens jeg satt der.
Så fikk jeg brev fra sykehuset med time til ORDINÆR UL 31. JULI!!!!
Ringte kontakttlf med en gang for å informere om at dette var feil. Snakket med en hyggelig jordmor som satt med henvisningen fra min fastlege. Hun sa at den var så utydelig at hun forsto egentlig ikke hva det var han hadde henvist til?!? Jeg forklarte hva det var jeg skulle ha. Det viste seg at i henvisningen sto det ingenting og IVF eller tidlig ul. Og den var sendt til feil avdeling på sykehuset! Så jeg måtte ringe Medicus og be de sende henvisning. For som jordmorsa sa, så vet vi at det blir rett....
Så på runn av min udugelige lege, kommer henvisningen over en uke senere enn nødvendig :( Og jeg som hadde håpet på ul før påske.......

Aaarg!!!

Å fytti!! Da hadde jammen jeg å vert frustrert å sint :( att det går an å bære så vims !!
Ååårh kjenner jeg blir oppgitt på dine vegne

Skjønner godt du blir frustrert :S

Er det sånn at du må ha UL en bestemt uke etter ivf? Hvis ikke får du vel en time første uka etter påsken hvis det ikke lar seg gjøre før..?
Evt går det kanskje an å bestille én privattime den uka du hadde tenkt, også blir det en ekstra etter påske som en bonus? :)

Krysser fingrene for at det ordner seg!

Huff, ikke alle fastleger som er helt rutinerte på dette med ul/svangerskap...

Ba også om tidlig ul sist, men fikk innkalling til oul ><

Bra du fikk ordnet opp i det i alle fall.

Uff, så håpløst. Legen min skrev veldig detaljert i min henvisning. Fikk brev fra UNN i dag, skal inn til tidlig UL 30. mars. Da er jeg 8+0. Gruer meg skikkelig, men vil ha det overstått.

Må vel ikke ha i en spesiell uke, men de har sagt fra Medicus at jeg skulle til ul tre uker etter positiv test så jeg har jo gledet meg til det..

Uff, så håpløst. Legen min skrev veldig detaljert i min henvisning. Fikk brev fra UNN i dag, skal inn til tidlig UL 30. mars. Da er jeg 8+0. Gruer meg skikkelig, men vil ha det overstått.
Så godt med en lege som klarer å gjøre ting rett! Er det på Gyn du har fått time?

Må vel ikke ha i en spesiell uke, men de har sagt fra Medicus at jeg skulle til ul tre uker etter positiv test så jeg har jo gledet meg til det..
Jeg ringte rett til fertilitetsseksjonen, fikk beskjed om å gjøre det hvis vi fikk det til selv i mellomtiden mens vi ventet på ivf. Har du prøvd det? Kanskje de kan hjelpe deg? Jeg mener også at du skal inn veldig tidlig når du har hatt ivf

Så godt med en lege som klarer å gjøre ting rett! Er det på Gyn du har fått time?
Hmm.. skal vi se.. står "K3K poliklinikk for generell gynekologi og kirurgi" (kvinneklinikken).

Uansett så er det vel litt i seneste laget med OUL i slutten av juli??

Håper du får UL snart.. Kjedelig å vente lengre pga legens klæbbing :/

Uansett så er det vel litt i seneste laget med OUL i slutten av juli??

Håper du får UL snart.. Kjedelig å vente lengre pga legens klæbbing :/
Hehe ja jeg regna på det og fant ut jeg var 25+2 da!

Ja, henvisningen kan brukes der og. Så tar jeg den timen som er først! Om man ikke ordner selv, blir det krøll ;)
Ofte lurt å ordne selv ja :) håper du får kjapt svar :D jeg fikk time ti dager etter jeg kontakta privat :) spurte om spesielt tidspunkt da siden vi begge har fri på dagen i morgen.. Så var nok heldig ja

Fikk akkurat en sms fra fastlegen (etter kl23!) - for å bekrefte positiv graviditetstest og behov for jern :P

Hun ventet på at jeg skulle komme innom og ble litt overrasket over at jeg ringte :P

Back
Topp