Frustrert!

Inga80

Elsker forumet
Denne uka har jeg bare blitt dårligere og dårligere. Toppa seg li går morges da jeg nesten ikke hadde spist eller drukket noe siden onsdag. Ringte legekontoret og fikk komme ganske fort. Fastlegen min hadde ikke noe ledig, så jeg fikk time hos turnuslegen. Hun ba meg ta en urinprøve og tok blodtrykket. Ettersom jeg ikke hadde utslag på ketoner (aner ikke hva det er), så mente hun at jeg ikke var dårlig nok til å bli innlagt. Jeg ba om å få komme på sykehuset for å få litt hjelp, men hun mente jeg måtte gå enda lengre uten mat og drikke før det ble aktuelt. Hjalp ikke at jeg forklarte at jeg ikke tør være hjemme alene fordi jeg er redd for å besvime. Forklarte henne også at jeg har vært gjennom dette før, og da hjalp det å få komme på sykehuset for å få væske og næring. Det endte med at jeg fikk komme på sykehuset og fikk tilført 1 liter væske og så ble jeg hjemsendt igjen. Føler ikke at det hjalp i det hele tatt. Har kasta opp det lille jeg har spist i dag og orker ingenting. Forstår ikke at det skal være så vanskelig å få den hjelpa jeg trenger! Det burde vel bety en del at allmenntilstanden min er så dårlig? Er det virkelig nødvendig at jeg skal bli så dårlig at jeg kanskje må ha ambulanse for i det hele tatt å komme meg til sykehuset?
Ble litt mye syting her nå, men jeg blir bare så frustrert og lei :-(

Sent from my iPhone using BV Forum

Uff.. skjønner godt frustrasjonen din. Det er jo ikke bra i det hele tatt.

Ketoner er noe kroppen produserer når kroppen har gått over på fettforbrenning. Man hører mye om ketoner når man f.eks. snakker om lavkarbo-kosthold.
Ketoner produseres i leveren, – og kommer fra fettsyrer som blir dannet når kroppsfett brytes ned som erstatning for glukose/sukker. Dette skjer også når man ikke spiser, for da har ikke kroppen noe annen næring enn kroppsfett og ta av.. og jo høyere verdier, jo høyere forbrenning.. men det betyr jo også at kroppen spiser av seg selv.. noe som de på lavkarbo liker.. men som kanskje ikke er så optimalt når man er gravid. Man skal jo helst ikke gå ned i vekt når man er gravid fordi det kan frigjøre miljøgifter som ligger i fettet.

HVis du selv føler at du er så dårlig, så bør legen ta deg på alvor. De er ansvarlig nå om noe skjer med deg eller babyen..

Anbefaler deg å få noen til å dra på apoteket og kjøpe ketoner test for deg. Hele forrige sv.skap måtte jeg levere urinprøve på legekontoret hver 3dag hvis jeg ikke tok test hjemme og fulgte med. Hadde +4 på ketoner og ble lagt inn i uke 19 tross utslag siden uke 7. Fikk 9liter ringer og 2glucose på 3dager. Reiste hjem med ketoner +1 og postafen til uke 34. Klarte å holde meg "oppegående"(på Sofan) frem til da. De ville da legge meg inn hver uke men fikk lov til å drøye litt til. Hadde hyperemesis helt til fødestua. Har det samme nå. Utslag på ketoner men gjør det beste for å få i meg litt. Kjenner meg godt igjen i dine symptomer og ønsker seg riktig god bedring:) ikke lett når man har småbarn hjemme som krever sitt i tillegg til å være dårlig.

Synes det virker rart at jeg ikke kan få mer hjelp før jeg har utslag på ketoner. Skulle tro at det var ønskelig at jeg ikke ble så dårlig... Kommer til å ta kontakt med fastlegen min på mandag da. Tror kanskje han forstår alvoret ettersom at jeg har vært veldig dårlig i de tidligere svangerskapene også...

Back
Topp