Frustrert over gubben!

jenta86

Gift med forumet
Altså...greit nok at vi ikke har felles økonomi enda,foruten om matkonto og husleie. (Han har eget hus som er under oppbygging,så i mens leier vi sammen,så han har sine utgifter på lån + div på huset som var der før jeg og min datter kom i bildet for snart 3år(ting tar tid :p ) så når huset er ferdig blir det felles økonomi) men til saken... vi har nettopp kjøpt oss en bil sammen,før bilen min er solgt selvfølgelig,så blir felles billån på den nye...han tjener sikkert 3 ganger så mye som meg,og jeg føler jeg sliter hver mnd for at alt skal henge sammen,er jeg heldig så sitter jeg igjen med en 1000lapp... så i dag,så hadde han kjøpt nye sommerdekk til bilen til 16.000!!!! Selv om bilen ikke trenger nye før neste sommer...Og mener jeg skal bidra på de,ikke halve,men noe...? Jeg har ikke sjangs,og det vet han...
Argh!!! Bli så forbannet! Og på toppen av det hele så hadde han vasket klær mens jeg var på jobb,fint det altså...men trudde faktisk han visste at hvite klær ikke skal sammen med mørke,pluss ull-ulvang genser i samme slengen!! Forklarte han det,uten å bli sint...hva endte det med? At han ble forbannet og gikk ut! :p

Mannfolk!!

Så...ha en fortsatt fin lørdagskveld ;)

Altså...greit nok at vi ikke har felles økonomi enda,foruten om matkonto og husleie. (Han har eget hus som er under oppbygging,så i mens leier vi sammen,så han har sine utgifter på lån + div på huset som var der før jeg og min datter kom i bildet for snart 3år(ting tar tid :p ) så når huset er ferdig blir det felles økonomi) men til saken... vi har nettopp kjøpt oss en bil sammen,før bilen min er solgt selvfølgelig,så blir felles billån på den nye...han tjener sikkert 3 ganger så mye som meg,og jeg føler jeg sliter hver mnd for at alt skal henge sammen,er jeg heldig så sitter jeg igjen med en 1000lapp... så i dag,så hadde han kjøpt nye sommerdekk til bilen til 16.000!!!! Selv om bilen ikke trenger nye før neste sommer...Og mener jeg skal bidra på de,ikke halve,men noe...? Jeg har ikke sjangs,og det vet han...
Argh!!! Bli så forbannet! Og på toppen av det hele så hadde han vasket klær mens jeg var på jobb,fint det altså...men trudde faktisk han visste at hvite klær ikke skal sammen med mørke,pluss ull-ulvang genser i samme slengen!! Forklarte han det,uten å bli sint...hva endte det med? At han ble forbannet og gikk ut! :p

Mannfolk!!

Så...ha en fortsatt fin lørdagskveld ;)
Oj det hadde jeg ikke godtatt, her tjener mannen min mer enn meg og betaler derfor større del av utgifter. Hadde han gått å kjøpt vinterdekk til så mye penger uten å spørre meg først hadde det blitt rabalder.Å dessuten han kan da ikke komme å si du skal betale for noe han ikke har sagt fra om før han kjøper det engang

Oj det hadde jeg ikke godtatt, her tjener mannen min mer enn meg og betaler derfor større del av utgifter. Hadde han gått å kjøpt vinterdekk til så mye penger uten å spørre meg først hadde det blitt rabalder.Å dessuten han kan da ikke komme å si du skal betale for noe han ikke har sagt fra om før han kjøper det engang
Er akkurat det jeg mener jeg også!!! Så får ikke ett rødt øre fra meg! :p

Å Gud bedre, hadde ikke betalt ei krone på de dekkene!! Om man skal ha hver sin økonomi og nøye på det, så må man hvertfall diskutere og bli enige når det er snakk om så store beløp! Det kan han ikke kreve altså.

Hadde jeg ikke godtatt. Om han kjøper noe før han spørr deg og du godkjenner det så får han betale alt selv. Om du hadde vært enig i kjøpet så er det jo greit, men han kan da for rakkeren ikke komme etterpå å kreve penger for noe du ikke vet han har handlet. Dustemann!!
Og om han har ødelagt dine klær når han vasket så er det han som skylder deg penger, ikke omvendt!

Tror det hadde rablet for meg! Hadde nå ikke betalt en dritt for de dekkene ihvertfall.. Dessuten synst jeg at man skal betale ut fra inntekt. Om han tjener mye mer enn deg, så skal han betale større andel av tingene også.

Huff skjønner godt frustrasjonen din! Håper det ordner seg likevel;) klem til deg!

Signerer deg! Her er det motsatt, men jeg ville aldri krevd at mannen skulle sitte igjen med ingenting, og heller ikke at han skulle bidra med noe han ikke visste om fra før av som vi hadde blitt enige om. Felles økonomi har man jo, men man må bidra etter evne og ikke 50/50 når ikke det går.

Hadde ikke betalt for de dekkene. Du visste jo ikke om det.

Ellers så er det vel vanlig å betale sin andel ut i fra inntekt. Jeg og mannen hadde ca 60/40 fordeling da jeg tjente mindre enn han. Jeg tjener fremdeles mindre, men betaler mer nå. Han sitter selvfølgelig igjen med mye mer penger enn meg men jeg velger å tro at de pengene går til oss.

Her tjener mannen ca dobbelt av det jeg tjener i mnd. For oss er det en selvfølge at han tar det meste av utgiftene da. Jeg betaler selvfølgelig min del av felles lån og betaler eget billån. Hadde han kjøpt nye dekk til bilen min så hadde han ALDRI sagt eller forventet at jeg skulle betalt halvparten..

Jeg tjener dobbelt av det mannen min tjener, så jeg betaler mest. Vi setter opp budsjett hver måned, og det er ikke snakk om at den ene skal punge ut for noe man ikke har vært med på å bestemme at vi skal kjøpe. Vi kommuniserer godt, og er aldri i den situasjonen heldigvis.

Jeg mener også at visse ting skal deles litt mer utover på hva vår inntekt er... når vi flytter sammen så har vi pratet sammen om hvem som skal betale hva,og er i grunn enig på hva vi har kommet fram til... men allikevell vil jeg ikke skrape og spare på hver minste kr hver mnd mens han har mulighet til å kjøpe seg det han vil når ham vil! Hadde det vært omvendt økonomi,så trur jeg faktisk hadde tenkt litt som dere,at det hadde blitt delt på hva vi tjener...
Men uansett..han kommer ikke til å få noe som helst av meg for de dekka,og jeg er piss forbanna pga det! Åja,de klærne mener jeg også at det er han som skal ordne,men orker ikke å skape en ekstra diskusjon oppå det andre!
Takk for alle svar,og klemmer dere tilbake :)

Back
Topp