Frustrert. LANG..

Lava86

Forelsket i forumet
Sårry jenter, men må bare klage. Vært i møte med banken idag, jeg jobber for lite til at vi kan få boliglån på over en mill. De tar liksom utgangspunktet i va en familie bruker i månden på mat, klær osv, ikke hva VI bruker. Da jeg så regnestykket deres så fikk jeg sjokk, for der sto det mange mer tusen på mat og klær enn det vi bruker på det, men det hadde ikke noe å si uansett. Det er egentli ikke det verste, det verste er at di skal selge her vi leier nå så vi må ut. Og INGEN vil jo ha leietakere med hund så vi får jo ikke leilihet jo, så kjipt. Mamma har bare 1 soverom så vi vil jo ikke bo der heller, hvor skal liksom vi ligge, pluss hun er alergisk mot hundene våre!

Jada nokk om det, så var det NAV. Skulle hadd penger hos dem for 3 uker siden nå, men da hadde de mistet sykemeldingen min, så da måtte jeg dra til legen å få ny, leverte denne også inn og det ble satt en hastesak på denne. Syntes det gikk så langt tid for pengene kom så nå ringte jeg dem IGJEN, men da kommer de med at denne var heller ikke motatt og at jeg må dra med en ny sykemelding og sette dette som hastesak. Gidder ikke mere nå jeg. Slik var det forie gang jeg var sykemeldt!

Tuusen takk for at dere gidde å lese , måtte bare få det ut på et vis, ingen som tar telefonen når jeg ringer så jeg har liksom ingen å syte til:)

Skjønner du er frustrert[&:] Det er ikke lett å finne noe å leie når man har dyr, et evig slit[8D] Krysser fingrene for at det ordner seg for dere[:)]

herregud stakkar....men hadde gått til en annen bank jeg da, for de skal justere etter hvor mye DERE bruker da....det gjorde de til oss...

Desverre så har dem taxsta så dem rekna etter, uansett om de bruk mindre.. så er det taxstan som dem rekna etter.,

Når det gjelder banken så er det dessverre sånn det er...
men, sett opp et budsjett selv og ta med neste gang dere skal snakke med en bank,
og vis at dere har full kontroll på økonomien, da er det mye enklere for saksbehandler å være litt rundere i kantene.

Når det gjelder NAV så hadde jeg gått ned på kontoret, sagt at dette går ikke ann, og at hvis de ikke fikk fortgang i saken så vil du kontakte fylkesmannen og legge inn en klage...

ORIGINAL: milgrønn

Desverre så har dem taxsta så dem rekna etter, uansett om de bruk mindre.. så er det taxstan som dem rekna etter.,
brukte dem som utgangspunkt i banken vår. vi var i to banker og de gjorde det samme i den andre (spb1)

dere er så snille som gidder å lese. Skal prøve oss i en annen bank, men de gjør sikkert d samme. Nå når det nermer seg sommer kan det jo hende det blir noen leiligheter ledig som vi kan leie, håper affal det. Jepp imorgen tidlig kl 09:00 står jeg nede på nav når dem åpner dørene, tro meg:)

jeg ville og satt meg ned og skrevet et budsjett ut i fra hva DERE får inn og hva DERE bruker pengene på!! teit når de skal bruke en generell... alle bruker jo forskjellig!!! kjip situasjon da... nå som dere MÅ ut av leiligheten og at dere har hunder da! men kan dere ikke skrive inn en annonse i avisen eller på finn som ønskes leid eller noe! Da ser jo de som leser at dere har dyr!

og nav ja... de er ikke til å stole på! Skulle nesten trodd de unnlot å betale med vilje av og til! (min bror har slitt myyye med nav)
Jeg er heldig der at jeg får betaling fra arbeidsgiver..!

Huff!! Prøv lykken i en ny bank!! gjerne husbanken og!! Dere må jo få lån i EN eller annen bank!! kommer liksom ikke så langt med en million når man skal kjøpe i dag! alt er så dyrt!!

lykke til!!

Vi søkte i sparebank1..

Superteam: Er ikke husbanken bare en bank der man kan søke smålån?eller kan man søke førstehjemslån der?

Jeg gir ikke opp så lett nei, SKAL ha lån altså:P

ORIGINAL: Lava86

Vi søkte i sparebank1..

Superteam: Er ikke husbanken bare en bank der man kan søke smålån?eller kan man søke førstehjemslån der?

Jeg gir ikke opp så lett nei, SKAL ha lån altså:P

Jeg er ikke helt sikker! Men er veldig gunstig for førstegangskjøpere da! Vi gjorde ikke det fordi vi fikk det så greit i fokus bank! men vi vurderte det veldig!! :) ei venninde fikk kjempegreit lån i postbanken og!! 2,4 mill i lån har de og ho hadde ikke jobb og typen hadde heller ikke fast lønn! Så plutselig treffer du riktig saksbehandler!! men må jo ikke bo dere i hjel heller da! :) Godt du ikke gir opp!! får ikke noe leilighet av den grunn :D

Sparebank 1 kan være litt sære [:'(]
Hva med postbanken!?
De er en av de bedre bankene å ta opp førstehjemslån i! (altså 100% finansiering)
Men, de er ikke villige til å gi ut lån hvis man tenker på å kjøpe en sånn leilighet med lavt innskudd, men høy
fellesgjeld...og det holder jeg i de med! Det blir så utrolig dyrt til slutt, så hold dere unna det ihvertfall!!!

Eller Gjensidige? Søker på nettet...de låner ikke ut mer enn 70% trur jeg det var, men du kan jo søke kommunen
om startlån i tillegg.

ORIGINAL: Miss lilla m baby

skjønner hvordan du har det. jeg og sambo slet med nøyaktig det samme da jeg gikk gravid første gang. det er for jævlig en sånn situasjon er[:@]
vi måtte faktisk vurdere å kvitte oss med hunden[:(] og ikke nok med det, det er få som liker å leie ut til småbarns familie[:o]
så vi slet som faen i mange mnd. Vi får heller ikke lån til leilighet, jeg går på attføring og han er heldighvis i jobb men ikke jobb kontrakt pga finanskrisa.

det er ikke moro. men man må bare lete hver eneste dag. plutselig finner man leilighet som godtar dyr og barn.

ang nav dritten. STÅ PÅ DITT[:@] gå personlig inn til din saksbehandler og smell papirene foran trynet, si du har advokat.
ring gjerne jusbuss om hjelp. få legen til å sende inn klage, legen har mye makt mot nav. så det lønner seg å ha legen på sin side. da får du mye tilbakebetaling hvertfall[:D]

At du ahr advokat hjelper ikke mye hos NAV- jeg snakker av erfaring. De sitter så altfor trygt på sin "høye hest"
, og kan gjøre det de vil, uten at det får konsekvenser. Jeg måtte legge ut 15000 i reiseutgifter for behandling på 1 1/2 mnd jeg, og det tok 4 MND før jeg fikk pengene tilbake, tiltross for advokatpurringer og klager. Og det er lenge når du er sykemeldt og har mange utgifter til sykdom fra før.

En må gjerne klage, men det hjelper så lite..

Men ønsker dere all lykke til videre og håper dere finner noe som passer dere

men om du ikke får pengene dine fra nav, så er det jo ikke så lett å betale på lånet hver måned heller da.. kanskje banken tenker på det og?

Æsj så kjedelig også så dritt. det er kjedelig at de alltid går ette hva "alle" bruker på husholdningen.
Det er en litt lei knippe da, men jeg håper virkelig at dere finner noe. Her vi leier er det heller ikke lov med dyr, men jeg tok med meg zoologisk hage da jeg kom og forklarte til huseier åssen de var. Det var greit så lenge de ikke gnagde opp dører og vegger. Så selv om det står ikke dyr så kan man spørre, men skjønner likevell at det ervanskelig og ikke så lett.

Ønsker dere uansett lykke til, det skal ordne seg[;)] klem til deg[:)]

Må bare si det samme som mange av de andre, at dere får prøve igjen i andre banker og ikke gi opp enda!
Her forandra de på beløpene forresten, ba meg se over standardbudsjettet deres på to voksne og si om tallene virka veldig feil for vår økonomi!

Forresten: Ingen av dere som tilfeldigvis er fast ansatt i staten? Eller har vikariat i staten i minst 12 mnd? Hvis dere er det eller jobber som lærere, har dere rett på opptil 1.5mill i Statens Pensjonskasse! Superfin rente sammenlignet med andre banker!

Når det gjelder NAV er dette veldig normalt. Ting tar tiiiiiiiiiiiiid! Det gode er at når pengene først kommer, blir det mye penger! Men min erfaring er og at det hjelper å mase! På telefon og å stille opp på NAV-kontoret om det ligger i nærheten!

Ja har hørt at postbanken er grei, men prøvde å søke der også for en stund siden, og hun dama sa til meg at hun ikke kunne gi oss mere enn 600.000kr og det jeg kunne begynne med var å få meg en utdannelse. Har jo 400.000kr i året tilsammen så synes det hørtes merkelig rart ut, men kan jo alltis prøve på nytt å håpe på en annen saksbehandler[:D] hun kjærringa var veldig snerpete. 

ORIGINAL: Nikki.

jeg har ikke fått penger av nav og vært syklemelt i over 2 mnd.. forbanna system.

Er ikke du sykepleier?

Jeg får lønnen min som vanlig fra arbeidsgiver og så får de penger av NAV. Akkurat det er veldig kjekt når man jobber som sykepleier i staten.

Så fortvilende lava.

Kanskje dere kan prøve i flere banker?

Hvis ikke må dere jo kanskje bare leie for en periode da og prøve på nytt når dere tjener litt bedre. Det ordner seg som regel alltid [:)]

sykepleier nei, er butikkmedarbeider[:D] men har tenkt å begynne på sykepleierskolen til neste år:) jo vi skal prøve i flere banker, nordlandsbanken er neste:)

ORIGINAL: Lava86

sykepleier nei, er butikkmedarbeider[:D] men har tenkt å begynne på sykepleierskolen til neste år:) jo vi skal prøve i flere banker, nordlandsbanken er neste:)

nei lurte på om nikki var sykepleier [:D]

Back
Topp