Frustrerende

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Her ammer jeg som regel ca kl 21, 01/02, 04/05 og 06/07. Innimellom hopper hun over 01/02-måltidet, veldig deilig. Men med et par sånne netter på rad så går melkeproduksjonen ned og jeg må amme hver time på dagen og vi er tilbake til flere amminger på natten igjen. Kjempefrustrerende å måtte amme så ofte for å holde melkeproduksjonen oppe!!! Flere som har det sånn?

Med storebror ønsket jeg å amme morgen og kveld en god stund, men så fort det ene nattmåltidet ble kuttet ut så gikk produksjonen ned til tross for at jeg ammet masse på dagen (annenhver time). Det var også veldig lite melk hver gang jeg ammet, bortsett fra på morgenen. Hadde lyst til å amme kveld og morgen, men tok ikke lang tid før det kun var melk på morgenen og til slutt ikke da heller :(

Sent from my iPhone using BV Forum

Akkurat sånn er det med meg også!

Men de gangene han sover over 01 måltidet pumper jeg meg helt tom ved neste måltid. Og da funker det bedre :-)

Februar -14 mamma <3

Blir litt sånn her også..
Når jeg merker at melkeproduksjonen har gått ned så spiser jeg havre -havrelapper, havregryn eller havregrøt++ og drikker litt ammete..
Det funker kjempe bra hver gang!! ;)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Blir litt sånn her også..
Når jeg merker at melkeproduksjonen har gått ned så spiser jeg havre -havrelapper, havregryn eller havregrøt++ og drikker litt ammete..
Det funker kjempe bra hver gang!! ;)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Spiser havregynsgrøt og ammete hver dag. Og øl innimellom.

Akkurat sånn er det med meg også!

Men de gangene han sover over 01 måltidet pumper jeg meg helt tom ved neste måltid. Og da funker det bedre :-)

Februar -14 mamma <3
Hun drikker helt tomt i løpet av de 2/3 første måltidene på dagen: ca kl 3, 5 og 7. Så da er det liksom ikke noe mer å pumpe ut. Jeg regnet med at jeg ville få skikkelig spreng da jeg hadde mye melk igjen etter kveldsammingen og regnet med hun ville sove lenge. Da pumpet jeg før meg la meg, men hjalp ikke det heller...

Synes å ha lest her inne at det skjer noe med melkeproduksjonen når de runder 3 mnd, at kroppen justerer seg?

Synes å ha lest her inne at det skjer noe med melkeproduksjonen når de runder 3 mnd, at kroppen justerer seg?
Ja mulig det. Jeg vet at innholdet (næringsmessig) endrer det ved 3 mnd (og 6 uker og 6mnd). Har lest at så lenge fullamming er godt etablert ved 3 mnd så er det gode sjanser for å amme lenge, så kan godt hende det stabiliserer seg rundt denne tiden ja. Rytme på måltider er jo også vanlig at kommer mer i system nå også. Ikke her enda foreløpig ser det ut til :p

Back
Topp