Frukt

Nei det var her når vi flytta inn for to år siden, men står i en alt for liten potte. Potten er pill råtten og vanskelig å få flytta ut på plenen også. Kanskje til neste år...
Men da var det ikke verst at det kom noen i det hele tatt da :p

Har dessverre ingen trær. Men vi har hatt rikelig med jordbær, bringebær og rabarbra. Heldigvis har oldeforeldre plommer, kirsebær og rips så vi har fått plukket masse.

I naturen har vi plukket blåbær og multer. Mye er spist og mye er fryst ned. Både i syltetøy og i bærform.
Så kjekt :D det er morro å kunne lage slikt selv da :D jeg håper på å få plantet noen trær neste år :)

Jeg er med på den bestillingen:D
Ååååh ja! Snakket nylig om det på jobben. Bare vi får knallvær to mnd på sommeren så skal jeg leve på det en hel og fæl og våt vinter!

Men sånn som i år blir det tøft.

Har forresten også gått på "slang". Plukket sikkert to liter bjørnebær:p

Skal spørre på facebook om noen vil bli kvitt epler:)

Har tre forskjellige plommeslag, fått enormt med plommer i år. Dessverre så klarte ikke treet å bære frukten. Så må vel kjøpe nytt neste år.
Vi har fire forskjellige epleslag, fått ca 3 kilo epler, har moreller, der kom det to de tok fuglene :p
Rips, solbær, blåbær, jordbær, rabarbra, bringebær har vi også.
Alt spises opp av ungene :)

Ble dårlig i hagen i år. Har solbær og pærer. De dumme skjærene har en ting for å spise opp alle blomstene på pæretreet. Men heldigvis fikk mormor alt for mye rips på sine busker i år også, så ble vel ca 20 l rips på meg som ble til ca 18 glass med gelé. Namnam.

Har ikkje hage, så ingen frukt desverre:(
Mamma har plommer, men nesten ingen i år. I fjor lagde eg plommesyltetøy og hermetiske plommer i to ulike laker. Pappa har pæretre, av dei lagde eg pærechutney og hermetiske pærer:)
Ja, så lagar eg alltid rørt jordbær av jordbær kjøpt på butikken;)

Har bær.
Solbær,rips,rabarbara og bringebær... Liker kun bringebær, så vi har spist masse :)

Back
Topp