FruHåpefulls dagbok: Blir det en nr. 2? Gravid ❤️

Jeg opplevde BO/MA i oktober. Jeg målte hcg 5 dager etter at jeg begynte å blø ifm aborten og da var den fortsatt godt over 3000. Kroppen min skjønte ikke at det ikke var et svangerskap som ikke var levedyktig og opprettholdt hcg-produksjonen, så det kan være ganske høyt dessverre. Ingen fasit der. Når det er sagt hadde jeg ikke like rund og fin fostersekk som det du hadde. Min var litt avlang og på sykehuset sa de at den så ut som om den skulle kollapse. Håper det dukker opp noe mer hos deg :Heartred
Måtte du ha piller eller skjedde aborten naturlig? Har hatt 2 MA der jeg har vært nødt og vente og dermed abortert naturlig i uke 12. Men det blir for lenge å vente nå. Fikk cytotek ved første MA for å få ut rester etterpå, men det fungerte ikke på meg. Fikk bare en pille da, tror jeg.

Måtte du ha piller eller skjedde aborten naturlig? Har hatt 2 MA der jeg har vært nødt og vente og dermed abortert naturlig i uke 12. Men det blir for lenge å vente nå. Fikk cytotek ved første MA for å få ut rester etterpå, men det fungerte ikke på meg. Fikk bare en pille da, tror jeg.
Jeg måtte ha piller. Begynte å blø litt samme kveld som jeg tok den første. Skulle da ha vært 8+4.

Jeg måtte ha piller. Begynte å blø litt samme kveld som jeg tok den første. Skulle da ha vært 8+4.
Det aner meg at hcg kan holde seg høy så lenge jeg ikke blør, ja ja ... Får håpe det etter tirsdag er raskt overstått. Har i dag heller hatt økende symptomer igjen, så tror dessverre ikke kroppen er ferdig med graviditeten.

Det aner meg at hcg kan holde seg høy så lenge jeg ikke blør, ja ja ... Får håpe det etter tirsdag er raskt overstått. Har i dag heller hatt økende symptomer igjen, så tror dessverre ikke kroppen er ferdig med graviditeten.
Ja det er skikkelig dritt å gå sånn i limbo. Håper du får et klart svar til uken :Heartred

Jeg fikk også piller, men fostersekken kom ut allerede etter den første. Da var det som om kroppen endelig gav slipp. Var veldig enkel og rask abort som ikke gjorde vondt.
Jeg fikk også eggløsning allerede en uke senere mens jeg enda hadde hcg i kroppen.
Det var vel det psykiske som var vanskeligst.

Men det er enda håp! Alt man kan gjøre er å vente. Prøv å se om du finner noe som kan distrahere deg så er neste uke kommet før du vet det.

Veldig, så slipper man å gå lenge og vente. Gleder meg til å se nurket ditt, er så sikker på at det er helt perfekt der inne :Heartred
Jeg er så driiiit nervøs!! Skjelver og er helt på gråten, føler jeg skal kaste opp snart :sorry:

Man blir jo påvirket av det som skjer med de andre fine her inne. ❤️Jeg hadde sååå stor tro på at du skulle få en fin ul, men så ble det ikke slik. Det setter spor❤️

Håper du får en fin helg og klarer å glemme dette litt oppi alt❤️

Jeg er så driiiit nervøs!! Skjelver og er helt på gråten, føler jeg skal kaste opp snart :sorry:

Man blir jo påvirket av det som skjer med de andre fine her inne. ❤️Jeg hadde sååå stor tro på at du skulle få en fin ul, men så ble det ikke slik. Det setter spor❤️

Håper du får en fin helg og klarer å glemme dette litt oppi alt❤️
Skjønner godt at det skaker opp, men alt er nok fint i magehuset. Ikke at det hjelper på nervene. Bedre etterpå :Heartred Bare pust godt :Heartred Tenker på deg som er på timen nå.

I ettermiddag kom det plutselig en del brunt, har mistet en del symptomer, mens noen er svake fortsatt, men det var nok BO. Håper nå at kroppen ordner opp kjapt. Men aborten kan vente litt, da. Jeg er i utlandet og skal på ei scene i morgen. Skal ha svart bukse, men altså. Har ikke lyst å abortere i morgen underveis i alt jeg skal søndag skal jeg fly hjem igjen, og har ikke lyst å stå i det da heller, men om jeg ikke er så langt på vei nå, er det kanskje ikke så mye som skal ut? Håper det ikke blir verre enn en kraftig mens. Det kan jeg takle med bind, og evt smerter fikser jeg.

Uff. Får håpe kroppen ordner opp og at det ikke blir for ille. Min var ikke ille i det hele tatt, men tok tid fordi den ikke ryddet opp selv. Jeg var faktisk overrasket over at det ikke var mer vondt. Kanskje den hadde klart å blø ut alt i lengden, men var godt å bli ferdig med det med litt hjelp.
Sto også på en scene midt i alt og det gikk merkelig nok veldig greit. Var ikke så lett å smile, men det var godt å konsentrere seg om noe annet.

Veldig trist å lese ❤️ håper kroppen ordner opp selv og at det ikke blir mye blod og smerter. Sender deg en god klem ❤️❤️

Uff, håper kroppen ordner opp greit selv :Heartred min veldig tidlige spontanabort var faktisk den mest smertefulle, så størrelse og smerte henger desverre ikke alltid helt sammen. Jeg måtte få tramadol fra legen. Men heldigvis så varte det ikke så lenge. Syns virkelig at dere fortjener ett lite mirakel snart :Heartred

Har spottet litt mørkebrunt og lysebrunt, ikke noe ferskt blod ennå. Smertene i går på formiddagen er borte. Jeg venter og venter. Skjer det ikke noe tar jeg UL på tirsdag som planlagt.

Har ellers hatt en helt fantastisk helg som har fått tankene over på alt det fine jeg har ellers har, og nå venter jeg på fly hjem igjen :happy: Glad jeg slapp abort midt i dette iaf!

Har spottet litt mørkebrunt og lysebrunt, ikke noe ferskt blod ennå. Smertene i går på formiddagen er borte. Jeg venter og venter. Skjer det ikke noe tar jeg UL på tirsdag som planlagt.

Har ellers hatt en helt fantastisk helg som har fått tankene over på alt det fine jeg har ellers har, og nå venter jeg på fly hjem igjen :happy: Glad jeg slapp abort midt i dette iaf!
Så godt du har hatt en så fin helg til tross, og at du slapp abort midt oppi det hele ❤️ så vil tiden vise nå da hva som skjer ❤️ sender deg en gooood klem og riktig god tur hjem :love017

Har landet hjemme, og skal forsøke å konsentrere meg om å jobbe i dag. Ikke noe ferie på denne damen hehe ... Jeg har litt lysebrun utflod, det er sånn hver gang jeg er på do, men det skjer liksom ikke noe mer. Så i morgen går jeg for den ultralyd-timen, og når jeg da får bekreftelsen får jeg varsle sykehuset, stoppe medisinering med progesteron og jeg får avbestille timen til fosterdiagnostikk i mai. Alle sammen kjipe ting, men har gjort det et par ganger før nå, så det er bare å få det gjort. Ser faktisk fram til det, å få morgendagen overstått, og så blir neste på timeplanen en oppfølgingstime på sykehuset neste uke. Da får vi ta gjennomgang av utredningen og se hva våre odds for å lykkes er. Både mannen og jeg er villige til å prøve litt til, kanskje ut dette året. Vi får se etter neste uke. Jeg tenker mye på det at man skal leve også, vi har et fullverdig liv fra før, jeg må bare lære hjernen min å være i nuet først og fremst, for det er så fort å bli oppslukt av denne bobla.

Det var også noe som var spesielt godt i helgen, å få fokuset over på livet her og nå og det som skjedde rundt meg – selv om jeg fikk påminnelser underveis.

Kveldsoppdatering:
Har så mye murringer, og de er ganske kraftige. Som når livmoren vokser. I helgen hadde jeg også veldig løs mage, og det kjennes litt sånn nå også. Lurer så veldig på om det er kroppen som forsøker å abortere, eller hva svarten det er. Fortsatt tidvis stikking og ømhet i brystene, og i dag har jeg frosset mye og føler meg liksom ikke helt vel. Kanskje kroppen fortsatt tror det er noe inne der. Eller kanskje det skjer noe i løpet av natten. Sitter og puster meg gjennom dette, og har bare lyst til å bli ferdig. Men nå er det ikke så lenge igjen til jeg får endelig svar.

EDIT: Har også kommet en voldsom trøtthet.

Last edited:

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp