FruHåpefulls dagbok: Blir det en nr. 2? Prøver litt til ...

Masse lykke til og gode tanker herfra :Heartred

Takk, alle sammen :Heartred Sitter og venter. Sist ventet vi nesten en halvtime.

Jeg kommer med en oppdatering så snart jeg er hjemme, bedre å skrive da. Fortsatt usikkert hvordan det ender, men nå er det et embryo der inne!

Oiiii, nå fikk jeg frysninger oppetter ryggen da jeg leste den korte beskjeden. Måtte alt gå bra videre nå! :Heartred

Oppdatering etter UL med mistanke om BO:

Først av alt, det er ikke BO. Jeg kom inn der til ultralydjordmor og fortalte hvordan uken hadde vært, at jeg hadde strekksmerter/voksesmerter, murringer og gravidhormoner fremdeles, men at smerter i helgen gjorde meg sikker på at kroppen gjorde seg klar for å miste. Jeg sa jeg forventet å se om blødning hadde startet i livmor, og at jeg hadde spottet litt brunt i helga. Hun spurte om det hadde fortsatt, og jeg sa nei.

Det første jeg legger merke til er den store fine rundingen, men så ser jeg at det er noe mer der. Så hun forklarer at inni sekken der, der er det et embryo som nå er synlig. Hun sa også at apparatet ikke målte hjertelyd før embryo var over 7 mm, så det fikk hun ikke gjort i dag da det var for lite til det.

Så fosteranlegget hadde vokst med akkurat en uke, hun målte alt til 6+3 mot 5+3 sist uke. Men jeg skal jo være 8 uker, da! Hun sa at de så slike tilfeller, og at det kunne gå begge veier. Det var ikke noe mer hun kunne gjøre i dag siden det var utvikling i svangerskapet. Dermed må vi vente til sykehustimen neste tirsdag. Er det ikke hjerteslag å finne da, må vi få satt i gang abort.

Men jeg er ganske overrasket og bitte litt håpefull nå. Jeg synes jo vi burde ha sett større utvikling og hjerteslag, og tror vel egentlig ikke dette går veien, samtidig var det så uventet å se en intakt graviditet som til og med hadde utviklet seg litt. Ultralydjordmor sa at noen ganger gikk det sakte, derfor var disse første ukene veldig vage, og de trengte flere forsikringer som i dette tilfellet, for å kunne slå fast hvilken vei det går.

Forrige tirsdag og i dag.

Vedlegg

• IMG_2436.jpeg
    IMG_2436.jpeg
    767,4 KB · Visninger: 43
  • Skjermbilde 2025-04-15 kl. 14.44.59.png
    Skjermbilde 2025-04-15 kl. 14.44.59.png
    282 KB · Visninger: 40
Oppdatering etter UL med mistanke om BO:

Først av alt, det er ikke BO. Jeg kom inn der til ultralydjordmor og fortalte hvordan uken hadde vært, at jeg hadde strekksmerter/voksesmerter, murringer og gravidhormoner fremdeles, men at smerter i helgen gjorde meg sikker på at kroppen gjorde seg klar for å miste. Jeg sa jeg forventet å se om blødning hadde startet i livmor, og at jeg hadde spottet litt brunt i helga. Hun spurte om det hadde fortsatt, og jeg sa nei.

Det første jeg legger merke til er den store fine rundingen, men så ser jeg at det er noe mer der. Så hun forklarer at inni sekken der, der er det et embryo som nå er synlig. Hun sa også at apparatet ikke målte hjertelyd før embryo var over 7 mm, så det fikk hun ikke gjort i dag da det var for lite til det.

Så fosteranlegget hadde vokst med akkurat en uke, hun målte alt til 6+3 mot 5+3 sist uke. Men jeg skal jo være 8 uker, da! Hun sa at de så slike tilfeller, og at det kunne gå begge veier. Det var ikke noe mer hun kunne gjøre i dag siden det var utvikling i svangerskapet. Dermed må vi vente til sykehustimen neste tirsdag. Er det ikke hjerteslag å finne da, må vi få satt i gang abort.

Men jeg er ganske overrasket og bitte litt håpefull nå. Jeg synes jo vi burde ha sett større utvikling og hjerteslag, og tror vel egentlig ikke dette går veien, samtidig var det så uventet å se en intakt graviditet som til og med hadde utviklet seg litt. Ultralydjordmor sa at noen ganger gikk det sakte, derfor var disse første ukene veldig vage, og de trengte flere forsikringer som i dette tilfellet, for å kunne slå fast hvilken vei det går.
Shit, så nervepirrende!!! :nailbiting: Rundingen din var jo helt annerledes enn min fostersekk da jeg hadde BO, så lurte litt på den. Krysser alt for videre utvikling :Heartred

Så fint å se! Så lenge det er liv, og det vokser, så er det jo håp også :Heartred :Heartred :Heartred

Ja, dette er skikkelig nervepirrende! Har mye mensmurringer og de siste par dagene har jeg hatt overveldende trøtthet. Har følt meg gravid igjen etter et opphold på den følelsen. Og så dette i dag. Men jeg mener at utviklingen uansett går for seint, at vi burde ha kunnet se om det var hjerteaktivitet når hun skriver 6+3 i papirene, men ... Jeg spurte om hun hadde sett tilfeller som mitt der det hadde gått bra også, og det hadde hun. Min erfaring er dessverre at det ender med MA. Håpet mitt denne gangen er at det uansett ender neste tirsdag siden jeg har papirene fra i dag. Så er det ingen utvikling slipper jeg forhåpentlig å måtte vente på naturlig abort.

Min største trøst og solskinnshistorie er bildene @Alma<3 delte, som viser at alt er mulig også når legene mister troen. Sjansen er mikroskopisk, men tenk om spiren vår bare er veldig sen av seg.

For en lykke å logge inn her og lese nå; jeg krysser alt jeg har for at dette er en liten skatt, som bare vokser litt i "eget" tempo og at dette går bra:love7:Heartred:smiley-angelic001

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp