FruHåpefulls dagbok: Blir det en nr. 2? Gravid ❤️

Oppdatering etter UL med mistanke om BO:

Først av alt, det er ikke BO. Jeg kom inn der til ultralydjordmor og fortalte hvordan uken hadde vært, at jeg hadde strekksmerter/voksesmerter, murringer og gravidhormoner fremdeles, men at smerter i helgen gjorde meg sikker på at kroppen gjorde seg klar for å miste. Jeg sa jeg forventet å se om blødning hadde startet i livmor, og at jeg hadde spottet litt brunt i helga. Hun spurte om det hadde fortsatt, og jeg sa nei.

Det første jeg legger merke til er den store fine rundingen, men så ser jeg at det er noe mer der. Så hun forklarer at inni sekken der, der er det et embryo som nå er synlig. Hun sa også at apparatet ikke målte hjertelyd før embryo var over 7 mm, så det fikk hun ikke gjort i dag da det var for lite til det.

Så fosteranlegget hadde vokst med akkurat en uke, hun målte alt til 6+3 mot 5+3 sist uke. Men jeg skal jo være 8 uker, da! Hun sa at de så slike tilfeller, og at det kunne gå begge veier. Det var ikke noe mer hun kunne gjøre i dag siden det var utvikling i svangerskapet. Dermed må vi vente til sykehustimen neste tirsdag. Er det ikke hjerteslag å finne da, må vi få satt i gang abort.

Men jeg er ganske overrasket og bitte litt håpefull nå. Jeg synes jo vi burde ha sett større utvikling og hjerteslag, og tror vel egentlig ikke dette går veien, samtidig var det så uventet å se en intakt graviditet som til og med hadde utviklet seg litt. Ultralydjordmor sa at noen ganger gikk det sakte, derfor var disse første ukene veldig vage, og de trengte flere forsikringer som i dette tilfellet, for å kunne slå fast hvilken vei det går.
Forrige tirsdag og i dag.
Min største trøst og solskinnshistorie er bildene @Alma<3 delte, som viser at alt er mulig også når legene mister troen. Sjansen er mikroskopisk, men tenk om spiren vår bare er veldig sen av seg.
Ååååå jeg gråter av å se dette!! :excited001 :love017 :Heartred :nailbiting:
Dette er hittil SÅ gode nyheter, det er en liten luring du også har ❤️❤️ jeg har trua på denne jeg! Spesielt positivt at den har vokst akkurat 1 uke på 1 uke. (Ville btw tatt det tilskuddet vi snakket om nå, for å sikre god blodsirkulasjon til morkaka).

Jeg fikk støtte av @Dragen’s hule når dette skjedde meg, hun gikk igjennom noe veldig lignende og fikk også levende baby som resultat ❤️
(Her kan du lese fra da det skjedde meg hva hun skrev:

https://forum.babyverden.no/threads/får-vi-det-til-ja-etter-sa-ma-sa-sa-er-endelig-nr-2-født-❤️☺️.2042629/post-28131016

Last edited:
Oppdatering etter UL med mistanke om BO:

Først av alt, det er ikke BO. Jeg kom inn der til ultralydjordmor og fortalte hvordan uken hadde vært, at jeg hadde strekksmerter/voksesmerter, murringer og gravidhormoner fremdeles, men at smerter i helgen gjorde meg sikker på at kroppen gjorde seg klar for å miste. Jeg sa jeg forventet å se om blødning hadde startet i livmor, og at jeg hadde spottet litt brunt i helga. Hun spurte om det hadde fortsatt, og jeg sa nei.

Det første jeg legger merke til er den store fine rundingen, men så ser jeg at det er noe mer der. Så hun forklarer at inni sekken der, der er det et embryo som nå er synlig. Hun sa også at apparatet ikke målte hjertelyd før embryo var over 7 mm, så det fikk hun ikke gjort i dag da det var for lite til det.

Så fosteranlegget hadde vokst med akkurat en uke, hun målte alt til 6+3 mot 5+3 sist uke. Men jeg skal jo være 8 uker, da! Hun sa at de så slike tilfeller, og at det kunne gå begge veier. Det var ikke noe mer hun kunne gjøre i dag siden det var utvikling i svangerskapet. Dermed må vi vente til sykehustimen neste tirsdag. Er det ikke hjerteslag å finne da, må vi få satt i gang abort.

Men jeg er ganske overrasket og bitte litt håpefull nå. Jeg synes jo vi burde ha sett større utvikling og hjerteslag, og tror vel egentlig ikke dette går veien, samtidig var det så uventet å se en intakt graviditet som til og med hadde utviklet seg litt. Ultralydjordmor sa at noen ganger gikk det sakte, derfor var disse første ukene veldig vage, og de trengte flere forsikringer som i dette tilfellet, for å kunne slå fast hvilken vei det går.
Det er veldig lovende at fosteret har vokst akkurat ei uke på den uka som faktisk har gått! Håper dette går riktig vei, og at du ser hjerteslag neste gang. :Heartred

Sitter her og henger fordi jeg er SÅ trøtt. Craver sursøtt godteri også, noe jeg aldri pleier å kjøpe. Kroppen føles veldig gravid atm. Og det er den jo, det er bare så håpløst å gå i dette limbo-landet med nå økende gravid-symptomer uten å vite om det blir et hjerte som slår eller ei. Jeg tror jo ikke det er mulig, og er veldig spent på neste tirsdag om det har skjedd utvikling. Det murrer godt i livmor innimellom, og det var fraværende noen dager, så det kommer og går dette, men i hvert fall helt klart fortsatt gravid!

Skriv svaret ditt ...
Back
Topp