Fruens reise til oktoberbarn

Så flott mage du har! Nå er det virkelig ikke lenge til du får vite om det er en liten gutt eller en liten jente som gjemmer seg der inne :)


Fra mobil.
 
Så flott mage du har! Nå er det virkelig ikke lenge til du får vite om det er en liten gutt eller en liten jente som gjemmer seg der inne :)


Fra mobil.
Takk! :D Nei det nærmer seg heldigvis, nå begynner det å bli ubehagelig :p

-Fra appen-
 
34+5

Stikk stikk stikk... Det stikker i hele underlivet! Vondt!! Krymper meg og ynker meg. Leser at det er babyen som dytter på nerver nerrimellom. Digg :p Men da er baby på rett vei da i det minste- nedover!

-Fra appen-
 
36+4

Idag var vi på Dyrsku'n og jeg har gått mer enn jeg hadde gått av :p Hadde vanvittig med nedpress og smerter på veien hjem, fikk ikke puste! Vel hjemme går jeg på do, og det er slim i trusa?! Tørker meg, og jaggu er det ikke slim på papiret også. Tre ganger tørker jeg, og det er slim på papiret to av tre tørk. Tykt.. Ikke tvil om at det er slim.. Så da har deler av slimproppen gått?

-Fra appen-
 
36+5

På vei til navnefest, blir utrolig koselig! :D Har hatt masse vonde kynnere idag, så det modnes i det minste! Håper ikke jeg skal gå sånn i mange uker :p

-Fra appen-
 
37+5

Begynte å blø idag. Var klumper i blodet så antar det var resten av slimproppen? Etter litt om og men så ringte jeg føden som ville ha meg inn på sjekk. Mens jeg lå der med måleaparatet på magen fikk jeg en del sammentrekninger. Etterhver satte det seg i ryggen også. Jordmor sa hun trodde det fødsel på gang! Jeg fikk ultralydundersøkelse både utvendig og innvendig og livmorhalsen ble sjekket. Jeg er moden, og legen fikk en finger inn i livmorhalsen. Au.

Nå er vi hjemme. Det var bare å vente. Dette kan jo ta alt fra to uker til en dag :p

-Fra appen-
 
38+0

Har hatt kontakt med føden pga mer friskt blod igår. Jeg har mye vondt og blir veldig sliten av det, men det stopper opp når jeg legger meg ned -.- To uker fra termin, og jeg er utålmodig :p He he hadde jeg ikke hatt åpning og vondt så hadde det vært lettere. Mye nedpress idag.

-Fra appen-
 
38+3

Blir stadig lurt av sterke kynnere som ikke tar seg opp. Kommer støtt slim ut og det verker i korsryggen med stråling ut til magen. Hodet er festet sa jordmor igår, så jeg syns kroppen kan slutte å tulle og gjøre jobben sin :p På lørdag trodde jeg fødselen var igang, og idag, torsdag, begynner jeg å se for meg å gå over tida likevel.. :p Hvor lenge skal man gå med åpning, kynnere og tullerier som ikke blir hissige nok?
 
39+2

1. Oktober. Du kan få komme ut nå! Nå blir du oktoberbarn!

Dagene går i modningsrier, ryggsmerter og annen snadder. Jeg gruer meg til å kjøre lenger enn lokalbutikken og syns det er nok nå. Nå kan bebis komme ut! Kroppen min lurer meg så hele tida, kynnere som bygger seg opp og dabber av.. Jeg trøster meg ned at kroppen gjør seg klar, og at innen 17. Oktober er jeg mamma. Da får jeg ikke lov til å gå lenger. Jeg håper virkelig kroppen min selv, og at ordner nå veldig snart!
 
Vannet gikk halv tre på natta, føden ville ha oss inn på kontroll 09 om morgenen. Fikk også beskjed om at vi mest sannsynlig ville bli sendt hjem igjen og komme tilbake til ny kontroll på kvelden. Riene begynte rundt tre og klokka fem ringte jeg inn igjen. Fikk beskjed om å komme ni, men ikke noe seinere. Jeg trodde jeg skulle krepere og så for meg å gå i de smertene hele dagen! Her skulle det settes epidural, for å holde med dette i mange timer var uaktuelt. Kvart på sju ringte jeg inn igjen, da hadde jeg sovet litt mellom riene men tenkte at det var såpass vondt at jeg ikke ville vente mer. Mannen ville gå en "god tur med bikkja, veit jo ikke hvor labg4 tid dette tar" Han fikk beskjed om å ikke gå så langt, føden ville ha oss inn. Jeg spiste en halv skive og kravla meg ut i bilen. Klokka åtte var vi på parkeringsplassen til sykehuset og kvart over åtte ble jeg undersøkt. "Jøss her var det åpning ja! 8 cm!" Sier jordmor. Faen tenkte jeg, ikke rart jeg ville ha epidural hjemme! Nå blir det plain fødsel, her er det ikke noe valg. Halv ni er jeg registrert på fødestua og kvart på ti begynner pressriene. Da måtte lystgassen legges vekk og jeg fikk varm rispose i ryggen. Jeg hadde lang trykketid med korte rier som ikke var kraftige nok og fikk akupunktur for å stimulere riene. 11.28 var jenta ute, og godt var det! Jeg ble ikke klippet men revnet litt.

Mannen min er mektig imponert og det var jordmor også. Komplementene satt løse under og etter fødsel "Skulle tro du ikke hadde gjort annet enn å føde barn!" "Fødte som en gudinne!"

Frøkna er født 04.10.14
Hun kom 3 dager før termin
Uke 39+5
Slimproppen hadde gått to uker før, da var jeg inne på kontroll og fikk påvist åpning, legen fikk inn en finger.

Men nå er vi foreldre, etter å ha vært uten prevensjon siden juli 2012 <3
 
Hvordan går det med deg og lille jenta di? :)
 
Hvordan går det med deg og lille jenta di? :)
Det går veldig bra! :D Idag begynte vi på babysvømming :) Vi bare koser oss, lillemor er en fornøyd og bestemt dame på 3 mnd. Hun sier ifra om hun ikke enig, men er som regel blid som ei sol!
 
Det går veldig bra! :D Idag begynte vi på babysvømming :) Vi bare koser oss, lillemor er en fornøyd og bestemt dame på 3 mnd. Hun sier ifra om hun ikke enig, men er som regel blid som ei sol!
Så godt å høre :D tenk at hun sllerede er 3 mnd, tiden går så fort! Babysvømming vil jeg også begynne på :)
 
Så godt å høre :D tenk at hun sllerede er 3 mnd, tiden går så fort! Babysvømming vil jeg også begynne på :)
Babysvømming var veldig stas! :D Hun kosa seg i vannet! Ja tida flyr, det er iallefall sikkert!
 
Back
Topp