Vannet gikk halv tre på natta, føden ville ha oss inn på kontroll 09 om morgenen. Fikk også beskjed om at vi mest sannsynlig ville bli sendt hjem igjen og komme tilbake til ny kontroll på kvelden. Riene begynte rundt tre og klokka fem ringte jeg inn igjen. Fikk beskjed om å komme ni, men ikke noe seinere. Jeg trodde jeg skulle krepere og så for meg å gå i de smertene hele dagen! Her skulle det settes epidural, for å holde med dette i mange timer var uaktuelt. Kvart på sju ringte jeg inn igjen, da hadde jeg sovet litt mellom riene men tenkte at det var såpass vondt at jeg ikke ville vente mer. Mannen ville gå en "god tur med bikkja, veit jo ikke hvor labg4 tid dette tar" Han fikk beskjed om å ikke gå så langt, føden ville ha oss inn. Jeg spiste en halv skive og kravla meg ut i bilen. Klokka åtte var vi på parkeringsplassen til sykehuset og kvart over åtte ble jeg undersøkt. "Jøss her var det åpning ja! 8 cm!" Sier jordmor. Faen tenkte jeg, ikke rart jeg ville ha epidural hjemme! Nå blir det plain fødsel, her er det ikke noe valg. Halv ni er jeg registrert på fødestua og kvart på ti begynner pressriene. Da måtte lystgassen legges vekk og jeg fikk varm rispose i ryggen. Jeg hadde lang trykketid med korte rier som ikke var kraftige nok og fikk akupunktur for å stimulere riene. 11.28 var jenta ute, og godt var det! Jeg ble ikke klippet men revnet litt.
Mannen min er mektig imponert og det var jordmor også. Komplementene satt løse under og etter fødsel "Skulle tro du ikke hadde gjort annet enn å føde barn!" "Fødte som en gudinne!"
Frøkna er født 04.10.14
Hun kom 3 dager før termin
Uke 39+5
Slimproppen hadde gått to uker før, da var jeg inne på kontroll og fikk påvist åpning, legen fikk inn en finger.
Men nå er vi foreldre, etter å ha vært uten prevensjon siden juli 2012 <3