Fru og fru ønsker et barn❤️

Januarjenta38

Betatt av forumet
Novemberlykke2024❤️
Tenker å lage en liten dagbok her inne om veien vår fremover. Sendte henvisning til Rikshospitalet nå i september, fått time til forsamtale i januar.

Imens går vi privat på Aleris, startet opp nå i november.

Det blir evt første felles barn med samboeren. Jeg har barn fra før, hun har ingen.

Veien vår:
  1. September 2023- sendt henvisning
  2. Oktober 2023- henvisningen vurdert
  3. November 2023- time tildelt på riksen ifølge Helse-Norge
  4. Brevet har kommet- time på Riksen 3.1.24
  5. Bestilt time på Aleris for å planlegge IVF- 14.11.23
  6. 14.11- Ahus, fjernet spiral med kamera(pga endometriose) Måtte en ringrev til for å få den ut, 4 stk som prøvde seg.
  7. 14.11 satte procren sprøyte, nedreguleringen er i gang
  8. Blodprøve 28.11, for å sjekke om nedreguleringen har gjort jobben sin
  9. UL 8.12, få follikler
  10. Uttak 13.12 NULL EGG :smiley-angry007
 
Last edited:
Tenker å lage en liten dagbok her inne om veien vår fremover. Sendte henvisning til Rikshospitalet nå i september, ser på Helse-Norge at den er vurdert, så nå venter vi på brev med time til forsamtale.

Utifra hva jeg har lest her inne så trodde jeg det var ca 6 mnd ventetid på forsamtale. Det er det ikke. På tlf med riksen sa de at de trodde vi ville få time i desember. Så fikk kniven på strupen for å gå ned de kiloene som trengs ifht å få behandling.

Så for 1 uke siden startet jeg på lavkalori mat, samt at vi venter på brevet med dato for forsamtale

Veien vår:
September 2023- sendt henvisning
Oktober 2023- henvisningen vurdert
Så spennende! Du er sikkert klar over det, men vil bare si at det dessverre er ganske lang ventetid på donor etter førsamtale. Vi ventet i 11 mån i 2019, vet ikke hvor lang ventetiden er nå men de har ikke så mange donorer. Så det er nok god tid ift vektnedgang. Vi er også fru x 2 og jeg har vært i behandling på Riksen i mange år nå, så bare send en melding om du lurer på noe :) Masse lykke til!
 
Idag har vi avtalt time med Aleris. Tenkte å ta en 3 pakk med inseminasjoner mens vi venter på IVF på riksen. Time til samtale 14 november. Spennende.

Vektnedgang 2,9 kg på 2 uker. Av 16 kg. Så en god vei å gå fortsatt.

Veien vår:
September 2023- sendt henvisning
Oktober 2023- henvisningen vurdert
November 2023- time tildelt på riksen ifølge Helse-Norge (venter på brevet i postkassa)
 
Endelig har brevet kommet, time på Riksen til forsamtale 5.1.24. Bare 2 mnd til.

Vektnedgang: 3,8 kg.

Veien vår:
September 2023- sendt henvisning
Oktober 2023- henvisningen vurdert
November 2023- time tildelt på riksen ifølge Helse-Norge (venter på brevet i postkassa)
Brevet har kommet- time på Riksen 5.1.24
 
Leste brevet en gang til, det er faktisk på Ullevål vi har fått forsamtalen. Så dette blir jo spennende.
 
Hei, vi hadde kun forsamtale (med sædanalyse, første blodprøver, UL) på Ullevåll. Resten av behandlingen har foregått på Riksen. Så vi har enten vært på Ullevåll eller på Riksen, ikke fartet i mellom.

Masse lykke til!:)
 
Det blir spennende å se når vi kommer på nyåret da

Forventer jo uansett ventetid før forsøk startes opp i det offentlige, med ivf kø og donorsædkø
 
Dagene flyr unna. Om 8 dager skal jeg på Ahus for å fjerne spiralen (hatt den pga endometriosesmerter). Må fjernes med kamera da gynekolog ikke klarte å ta den ut. Samme dag skal vi på time på Aleris for å planlegge 3 pakk med inseminasjoner med donorsæd. Dette er da privat. Mens vi venter på å komme inn på IVF på riksen ;)

Vektnedgang på 3 uker: 4,5 kg

Veien vår:
  1. September 2023- sendt henvisning
  2. Oktober 2023- henvisningen vurdert
  3. November 2023- time tildelt på riksen ifølge Helse-Norge
  4. Brevet har kommet- time på Riksen 5.1.24
  5. Bestilt time på Aleris for å planlegge inseminasjon- 14.11.23
  6. 14.11- Ahus, fjerne spiral med kamera(pga endometriose)
 
Skikkelig spent på timen på Aleris til tirsdag. Driver og overveier IVF der istedenfor IUI. Er bare så sykt dyrt:dead:
Donorsæd; cs 30 000kr for 3 doser
3 pk IVF: 85 000kr
3 pk IUI: 21 000kr

Er jo bare 64 000kr forskjell på IUI og IVF. Og er mye bedre sjanse med IVF. Når vi da får komme inn på riksen er jo forsøkene og donorsæd «gratis», men må betale hormoner i sin helhet, hvis vi bruker opp hormoner på 3 pk på Aleris. (Helfo)

Valg som må tas.

Jeg har barn fra tidligere med forrige samboer. Laget med ivf.


Veien vår:
  1. September 2023- sendt henvisning
  2. Oktober 2023- henvisningen vurdert
  3. November 2023- time tildelt på riksen ifølge Helse-Norge
  4. Brevet har kommet- time på Riksen 5.1.24
  5. Bestilt time på Aleris for å planlegge inseminasjon- 14.11.23
  6. 14.11- Ahus, fjerne spiral med kamera(pga endometriose)
 
Skikkelig spent på morgendagen :oops:

Time 9.30 på Aleris. Vi har bestemt oss for å kjøre på med 3 pakk IVF.

Time kl 13 på Ahus for å fjerne spiralen med kamera. Håper de får det til.

Hvis jeg får det som jeg vil så starter jeg med nedregulering til helgen. Er på syklusdag 16 imorgen når alt skjer, og EL har vært allerede;)
 
For en dag :dead:

Time hos Aleris gikk supert. Hun prøvde seg på å få ut spiralen. Det gikk ikke. Avtalt 3 pakk med IVF.

Time på Ahus for å fjerne spiral, fytti grisen. Satt fast langt inni livmora. Fikk adrenalin som lindring, fikk hjertebank. Utrolig ekkelt. Fikk til slutt inn en ringrev, eldre herremann, som klarte det til slutt. Jippi.

Og dermed kunne jeg sette nedreguleringssprøyta idag, procren. Så da er vi igang. Oppstart sprøyter om 2 ukers tid.
 
Dagene snegler seg avgårde. Om 9 dager skal jeg ta blodprøve for å sjekke om procren sprøyta har gjort jobben sin og nedreguleringen er i boks. Merker ikke noe spesielt til bivirkninger heldigvis. Blør litt fortsatt etter uttak av spiralen på tirsdag som var. Men forventer «mensen» hvert øyeblikk også.
 
Jeg blør og jeg blør. Tok ut spiral forrige tirsdag. Har småblødd siden det. Men igår og idag kjenner jeg mensensmerter. Så nå er det sikkert bortfallsblødningen pga nedreguleringssprøyta som er igang. Bra det.

Blodprøve skal tas nå på tirsdag, og hvis alt er bra så starter sprøytene enten på tirsdag kveld eller onsdag kveld.
 
Back
Topp