Fritids aktiviteter

rosahårdått

Forumet er livet
Novemberlykke 2015
Går deres større barn på det?
Hvor mange syntes dere det er ok å ha?

Her er eldste i 3 klasse. Til nå har han drevet med fotball men nå skal vi starte opp med svømming, og så skal han se om speideren er noe :)

Minsta (1klasse) begynner i år på barne idrett :) foreldre på skolen her har fått lov å låne skolens gymsal så der blir det leker ol for dem :)

Her går 6-åringen på dansing og fotball! Egentlig synes jeg det holder med en aktivitet, men hun trives så godt med begge og foreløpig går det ikke utover venner, lek, skole eller andre ting så går det greit:). Fotballtreningen er 300 meter hjemmefra så snart kan hun dra bort selv også:).

3-åringen går ikke på noe! Regner med at det blir skiskole neste år:).

6 åringen her går på sykling. Er trening en gang i uken.. :) bortsett fra det er han en del på golf, kjører slalom og driver meg jakt/ fiske med mann i hus :) syntes til tider det blir mye, så holder med en organisert idrett syntes jeg :)

3 åringen her i hus går på turn ☺️ Kjempe kjekt! ☺️

Min 1. klassing har hatt én aktivitet i uka de siste 3 årene, og i år ville hun gjerne ha 2. Det fikk hun lov til, men synes 2 holder ;) Hun begynte på ballett forrige uke - noe som er genialt, fordi treneren både henter og leverer barna på sfo! Så vi har ettermiddagen fri :)
Etterhvert begynner hun på all-idrett, som hun også gikk på ifjor. Det er én ettermiddag i uka.

Her er det fotball, og aspirantopplæring i korpset fra neste uke. regner med det blir idrettskole når fotballsesongen er ferdig. Her holder det med to aktiviteter da det er 1,5 mil en vei for å delta på noe, og alt er midt i fjøstiden.

Min 1. klassing har hatt én aktivitet i uka de siste 3 årene, og i år ville hun gjerne ha 2. Det fikk hun lov til, men synes 2 holder ;) Hun begynte på ballett forrige uke - noe som er genialt, fordi treneren både henter og leverer barna på sfo! Så vi har ettermiddagen fri :)
Etterhvert begynner hun på all-idrett, som hun også gikk på ifjor. Det er én ettermiddag i uka.
Åååh det kan vi like :D i en travel hverdag så er det jo perfekt :)

Her er det fotball, og aspirantopplæring i korpset fra neste uke. regner med det blir idrettskole når fotballsesongen er ferdig. Her holder det med to aktiviteter da det er 1,5 mil en vei for å delta på noe, og alt er midt i fjøstiden.
Oj ja da vill jeg so to er mer enn nok ..

Jeg har sluttet å telle antall aktiviteter, og teller heller antall ettermiddagen og helger som er ledige til frilek og "finne på noe."

Vi ser at over tid takler jenta ganske mange aktiviteter som tar en times tid mellom skole og middag, men ikke like mange senere på ettermiddagen. I perioder med lavsesong for fotball og korps melder hun seg ofte på kurs (svømming, kodeklubb...), men i andre perioder er det mer enn nok med kamper og konserter.

Meldte guttungen på snart 2år på turn, men der var det ikke mindre enn 103 barn på venteliste:shifty::eek:Så det blir det neppe, er derfor veldig i tenkeboksen i forhold til aktivitet og han nå. Begrenser seg jo også tilbudet pga. alder.
Han har gått på 4 svømmekurs tidligere.
Undersøkt dans, men så langt bare kommet over fra 3år:banghead:

Snuppa i magen starter opp på babysvømming så fort som mulig:dummy1::dummy1:

Min 4 åring begynte på turn (foreldre&barn) da hun var 2 år. Gikk et år. Så har vi gått et år på ridning, men siden jeg nå er gravid og det er tungt å traske så lenge ved siden av hesten på tur osv har vi prøvd oss på dans i år. Der var det flere fra barnehagen som skulle gå, så da var det veldig stas ;) Det er 1 ettermiddag i uken..

Her kan de begynne på fotball det siste året i bhg. Har en gutt som gleder seg stort til det, håper iallfall at det blir samme tilbudet for 5 åringene i år som i fjor ;)

Her går eldste på fotball.. Trening en gang i uken og kamp en gang i uken.. Så det holder tenker vi... Han går mye på tur og er mye ute å sykler ellers..

4 åringen vår går ikke på noe nå, men vil begynne på dansing.. Så tenker å melde han på dansing til neste år :)

Jeg har styrt unna fritidsaktiviteter fram til nå (har 1.klassing). av mange ulike grunner:)
Men nå har vi meldt han på idrettsskole, og er veldig spent på det. Han ville egentlig starte med fotball, men de tok ikke imot 6åringer i år, så får vente med det til neste år. Og foreløpig synes jeg én aktivitet er nok.

Back
Topp