Frisk blod

Tusen takk alle sammen. Skal straks dra på sykehuset. Mannen min kommer og henter meg. Må bare prøve å ikke gråte masse. Stakkars legen som tok ultralyd visste ikke helt hva han skulle gjøre når jeg gråt masse under ultralyd. Han klarte ikke å finne fosteret og da skjønte jeg greia. Klarte ikke å holde tårene tilbake selv om jeg prøvde. Han sa at det ikke var min feil og gav meg litt papir. Jeg vet ikke hvorfor han sa jeg burde prøve prøverør hos en privat klinikk? Har en sønn fra før og er 41 år. Kanskje derfor? Det var også privat UL jeg tok i dag. Men de gjør ikke prøverør der..
Kjenner også at jeg mistet helt julegleden. Hadde håpet på litt mage i julen når vi skulle fortelle folk. Håper julestemningen og gleden kommer tilbake for sønnen min sin skyld. Han vet ingenting og vi kommer nok ikke til å fortelle noe til han heller..

Uff, så vondt! :Heartred

Det var jo ikke slik desember skulle bli, det er tøft å snu alle tanker en har rukket å tenke om det lille livet som ikke ble. Ta vare på deg selv, og gi deg selv den tiden du trenger til å bearbeide dette. Har selv hatt spontanabort på lille julaften, men vi klarte til slutt å fokusere på det fine i julen likevel. Sender mange styrkeklemmer.

Tusen takk alle sammen. Skal straks dra på sykehuset. Mannen min kommer og henter meg. Må bare prøve å ikke gråte masse. Stakkars legen som tok ultralyd visste ikke helt hva han skulle gjøre når jeg gråt masse under ultralyd. Han klarte ikke å finne fosteret og da skjønte jeg greia. Klarte ikke å holde tårene tilbake selv om jeg prøvde. Han sa at det ikke var min feil og gav meg litt papir. Jeg vet ikke hvorfor han sa jeg burde prøve prøverør hos en privat klinikk? Har en sønn fra før og er 41 år. Kanskje derfor? Det var også privat UL jeg tok i dag. Men de gjør ikke prøverør der..
Kjenner også at jeg mistet helt julegleden. Hadde håpet på litt mage i julen når vi skulle fortelle folk. Håper julestemningen og gleden kommer tilbake for sønnen min sin skyld. Han vet ingenting og vi kommer nok ikke til å fortelle noe til han heller..
Sender deg et hjerte- det var leit å høre. Skjønner at du du er veldig trist akkurat nå.

Får vondt av å lese at det endte slik ❤️❤️ Ta vare på deg selv og bruk tiden du trenger for å bli bedre. Håper du etter hvert klarer å få litt julestemning etter hvert, og får tankene litt over på noe annet. ❤️ Mange gode klemmer

Så trist! Lykke til, håper du snart kan melde deg inn i ny termingruppe! :Heartred:Heartred

Når jeg var på sykehuset i dag så sa gynekolog at hun så en cyste på venstre eggstokk. Hun sa den var på ca 3,5 cm. Hun sjekket veldig lenge og fikk en annen lege til å se på det også. Jeg må tilbake 9.des for å sjekke på nytt fordi hun sa det var en del blod og klumper der nå så det var vanskelig å måle cysten helt nøyaktig..
Bør jeg bli litt bekymret nå? Har noen av dere opplevd dette? Jeg trenger virkelig ikke flere dårlige nyheter nå, men kjenner at sorgen over å ha mistet overskygger alt annet. Føler meg litt tom nå.
Hadde gledet meg sånn til julibarn.
Skal straks starte cytotec behandlingen. Blir en lang natt..

Det gikk ikke så bra. Legen fant en tom fostersekk, fostervann og en del blodrester. Jeg fikk time på sykehuset kl.13 for ny sjekk og så må jeg ta de pillene for å blø ut. Klarer ikke å slutte å gråte. Legen syntes det var lenge å prøve å 2,5 år før jeg ble gravid. Han sa jeg burde vurdere prøverør på en av de fire privatklinikkene i Oslo.
Jeg må bare bli ferdig med denne aborten før vi bestemmer oss for hva vi skal gjøre videre.
Håper jeg er den siste som må forlate denne fine juligruppen :Heartbigred
Dette var fryktelig trist! Sender mange gode tanker og klemmer ❤️❤️❤️

Får skikkelig vondt i hjertet:sorry: Alle forventningene som så brått er borte.. Lykke til med den vonde natten:sorry: Håper du finner julestemningen etterhvert, å at du snart er på termingruppe igjen!:Heartpink:Heartpink:Heartpink

Huff nå ble jeg skikkelig lei meg på dine vegne :( Forferdelige nyheter :sad010

Vil sende deg masse styrke og kjærlighet :Heartpink Ta vare på hverandre :Heartpink

Når jeg var på sykehuset i dag så sa gynekolog at hun så en cyste på venstre eggstokk. Hun sa den var på ca 3,5 cm. Hun sjekket veldig lenge og fikk en annen lege til å se på det også. Jeg må tilbake 9.des for å sjekke på nytt fordi hun sa det var en del blod og klumper der nå så det var vanskelig å måle cysten helt nøyaktig..
Bør jeg bli litt bekymret nå? Har noen av dere opplevd dette? Jeg trenger virkelig ikke flere dårlige nyheter nå, men kjenner at sorgen over å ha mistet overskygger alt annet. Føler meg litt tom nå.
Hadde gledet meg sånn til julibarn.
Skal straks starte cytotec behandlingen. Blir en lang natt..
Sender deg mange varme tanker, ta vare på degselv fremover:Heartred

Jeg hadde selv en cyste på den størrelsen da vi skulle i gang med IVF. Slike cyster er ikke farlige, men de kan klusse litt med hormonene våre. Jeg måtte derfor inn og punktere den før jeg kunne starte stimuleringen. Det var veldig fort gjort, så det er ikke noe å grue seg til! For noen forsvinner de også av seg selv, så tipper du først får en ny UL for å se om den krymper, før de eventuelt punkterer den!

Sender deg mange varme tanker, ta vare på degselv fremover:Heartred

Jeg hadde selv en cyste på den størrelsen da vi skulle i gang med IVF. Slike cyster er ikke farlige, men de kan klusse litt med hormonene våre. Jeg måtte derfor inn og punktere den før jeg kunne starte stimuleringen. Det var veldig fort gjort, så det er ikke noe å grue seg til! For noen forsvinner de også av seg selv, så tipper du først får en ny UL for å se om den krymper, før de eventuelt punkterer den!

Tusen takk :Heartred
Ja, jeg fikk ny time 9.des for å se om den har krympet . Og da er alt forhåpentligvis tømt etter MA.

Det gikk ikke så bra. Legen fant en tom fostersekk, fostervann og en del blodrester. Jeg fikk time på sykehuset kl.13 for ny sjekk og så må jeg ta de pillene for å blø ut. Klarer ikke å slutte å gråte. Legen syntes det var lenge å prøve å 2,5 år før jeg ble gravid. Han sa jeg burde vurdere prøverør på en av de fire privatklinikkene i Oslo.
Jeg må bare bli ferdig med denne aborten før vi bestemmer oss for hva vi skal gjøre videre.
Håper jeg er den siste som må forlate denne fine juligruppen :Heartbigred

Så trist <3

Dere har vel rett på prøverør fra det offentlige? Fikk selv ICSI via det offentlige. Måtte ut med 12 000 i medisiner, men det er lite i forhold til hva noen jeg kjenner betalte for privat(70 000 for 3 forsøk).

Huff, så trist :Heartred:Heartred
Føler så med deg :(

For å oppklare en ting; Det offentlige har aldersgrenser for når de ønsker å gi behandling for assister befruktning (rundt 38-39 år), da sjansen for å lykkes synker jo eldre man blir.
Det er nok derfor du har fått råd om å gå privat :Heartred

Edit: Mener ikke absolutt øvre aldersgrense som er rundt 46 for kvinner både offentlig og privat, men en lavere aldersgrense enn det private opererer med pga sjansen for å lykkes.

Last edited:
Forrige post skulle jeg sitere denne :Heartred
Får helt vondt i magen av å lese om historien din her :Heartred

Veldig leit :( Håper det ordner seg igjen snart :Heartred Tror alderen din er årsaken ja, mener å huske det var en øvrig grense da vi hadde ICSI.

Back
Topp