Frisering

Sistemann

Forelsket i forumet
lar dere det gro igjen der nede, eller barberer dere? Hva tenker dere om barbering nedentil ved fødsel?
Jeg ser jo ingenting når jeg prøver...men har prøvd, da blir det igjen dotter noen steder kjenner jeg senere:playful: ser sikkert ut som jeg har en sykdom!

Hahaha, jeg prøver å holde det nogenlunde greit der nede, men har samme problem som deg. ser ingen verdens ting! Men føler meg frem og får bort det verste, så får vi tåle at det er litt igjen :p

Kommer ikke til å fikse noe der i forkant av fødsel da det ikke er anbefalt pga infeksjoner og sånn. Og jeg vet ikke hvor mange flere runder jeg gidder å prøve å få det til heller, for det er jo rene treningsøkten å prøve å komme til der :laughing002:laughing002

Jeg vokset der for 6-7 uker siden, og skal vokse igjen neste uke. Er da i uke 33, og siden det ikke har kommet så mye siden sist, så blir det nok bra nok fram til etter fødsel :D så utrolig greit å vokse, da slipper jeg å slite med høvelen :p

Jeg ser heller lite men har prøvd og fikse litt;)

Jeg skal ha planlagt ks 26/9 og jeg leste da når jeg satt og forberedte meg her om dagen at man ikke skal barbere seg siste 4 ukene før ks grunnet infeksjonsfare! Så nå blir det ingen flere forsøk:)

Har ikke sjanse til å gjøre noe der nede. Sist jeg prøvde, klarte jeg å skjære meg. Så med mindre jeg overlater høvvelen til samboeren, så får det bare "gro igjen" der nede;)

Jeg har ikke sluttet enda, men det har jo blitt en utfordring etterhvert :p tenker jeg bruker høvelen så lenge jeg klarer, så får det heller stå til og gro igjen der nede på slutten :bag::p

Vokset for 3 uker siden og tenker at jeg kanskje tar en runde til før fødselen. Kanskje om noen uker, når jeg er i uke 36

Jeg vokset der for 6-7 uker siden, og skal vokse igjen neste uke. Er da i uke 33, og siden det ikke har kommet så mye siden sist, så blir det nok bra nok fram til etter fødsel :D så utrolig greit å vokse, da slipper jeg å slite med høvelen :p

Vokser du i salong da? Litt dumt spørsmål kanskje, men hvor "langt" må man ha spart ut før en slik voksing om man aldri har gjort det før?

Jeg har ikke sjangs lengre, blir helt utslitt! Men har funnet ut at jeg kan sette meg på gulvet, inntil en vegg, og et speil foran :-P Har gitt opp høvel, så jeg bruker saks, og stusser på lengden bare. Det får bare gro, kjenner at jeg orker kun bikinilinja for tiden :-P Har tenkt på voks, men tør rett og slett ikke!

Vokser du i salong da? Litt dumt spørsmål kanskje, men hvor "langt" må man ha spart ut før en slik voksing om man aldri har gjort det før?
Vokser på salong ja :) neida, ikke dumt spørsmål det! Håret må være minst 5mm langt. Om det er mye lengre enn 1,5-2cm så syns jeg det kan gjøre litt ekstra vondt, så da er det best å trimme litt :) bare spør om du lurer på mer, er ikke ekspert, men har gjort det noen ganger. Det er vondt, men ikke så vondt som man forventer. Veldig godt å slippe barbering på flere uker ihvertfall :D

Vokser på salong ja :) neida, ikke dumt spørsmål det! Håret må være minst 5mm langt. Om det er mye lengre enn 1,5-2cm så syns jeg det kan gjøre litt ekstra vondt, så da er det best å trimme litt :) bare spør om du lurer på mer, er ikke ekspert, men har gjort det noen ganger. Det er vondt, men ikke så vondt som man forventer. Veldig godt å slippe barbering på flere uker ihvertfall :D

Tror jeg skal gjøre det altså. Har ikke noe særlig hell med barbering om dagen. Ender opp med kutt og det hele er veldig tidkrevende. I hvilken by gjør du det?

Tror jeg skal gjøre det altså. Har ikke noe særlig hell med barbering om dagen. Ender opp med kutt og det hele er veldig tidkrevende. I hvilken by gjør du det?
I Trondheim :) hvis du bor i nærheten så anbefaler jeg Viktorias beauty på det sterkeste. Der jeg går og gjør det. De bruker voks som stivner på huden, og som ikke trenger papirstrimler. Mye mindre vondt, og gir et bedre resultat :p

Jeg har ikke sjangs lengre, blir helt utslitt! Men har funnet ut at jeg kan sette meg på gulvet, inntil en vegg, og et speil foran :p Har gitt opp høvel, så jeg bruker saks, og stusser på lengden bare. Det får bare gro, kjenner at jeg orker kun bikinilinja for tiden :p Har tenkt på voks, men tør rett og slett ikke!

Samme her - klipper, må nok fram med speilet neste gang etter å ha klippet meg selv litt på siste forsøket :-p

Hvorfor vil dere fikse det nettopp nå da? Er det bare for deres skyld eller? Fordi jeg sluttet med det når magen ble for stor og vet at det er ingen vits å prøve så mye og anstrenge meg, siden jordmødrene bryr seg ikke om sånt og mannen har ingenting imot. Så hva er problemet, liksom?

Bruker en sånn barbermaskin aktig greie til jenter og holder det helt kort. Kommer til å gjøre det helt fremtil jeg går i fødsel :) barberhøvel der nede er jo livsfarlig nå, men sist så hørte jeg på anbefalinger om å ikke barbere siste månedene og det var virkelig forferdelig med hårvekst og sting og blødninger i etterkant osv så det er helt uaktuelt å la det gro denne gangen... :p

Hvorfor vil dere fikse det nettopp nå da? Er det bare for deres skyld eller? Fordi jeg sluttet med det når magen ble for stor og vet at det er ingen vits å prøve så mye og anstrenge meg, siden jordmødrene bryr seg ikke om sånt og mannen har ingenting imot. Så hva er problemet, liksom?
Jeg tenker som deg, men samtidig tenker jeg også litt at jeg kommer til å skjemmes på føden med min urskog. Men jeg vet jo egentlig at man kunne ikke bry seg mindre om hvor mye hår som vises og ikke når dagen kommer! :P
Jeg tror i hvert fall ikke at en som aldri barberer seg setter igang med det rett før fødsel, så det handler nok bare om at vi vil føle oss fin til enhver tid :)

Her prøver jeg å inn i mellom, men her må mannen rett og slett trå til - han har gjort det de andre gangene og, blir mest overfladisk da.

Tenker at voksing og ordentlig barbering får jeg ta igjen når renselsen og slikt er over. Første ukene er det det siste jeg tenker på ;)

Mannen er flink med høvel og fikser det for meg ;)

Foretrekker å ha det veldig kort under og etter fødsel. Mye enklere å holde rent og vaske bort blod og annet gørr som kommer ut :p

Jeg gjør det fordi jeg syns det er så ubehagelig med alt blodsølet som blir når jeg har mensen og for mye hår nedi der. Og det blir vel litt blod og slikt etter fødselen. Så jeg gjør det for min del. Syns ikke det er behagelig med helt gjengrodd nedi der. Og jeg har ganske mye og tykt hår, så blir fort "urskog" :p

Eg har heldigvis ikke så stor mage så eg barbere meg uten problem ennå :-) for se hva eg gjør vist eg ikke kommer til :-P

Back
Topp