Frifunnet for gjengvoldtekt

Taxi sjåføren vitnet at han så guttene bære den bevisstløse jenta inn i hytten.
Han burde ha ringt politiet rett etterpå ikke bare kjørt til neste oppdrag.

Og, ja den frifinnes der virker helt syk..

Er det bare jeg som reagerer på dette? Mulig jeg har oversett noe men hun var bevistløs når hu ble bært inn? Hvordsn VET hun at hu har blitt voldtatt? Altså hvordan kan hun huske det? Bare undres, for slik det er skrevet på vg sine sider forklares det ingenting om bevis bortsett fra uttalelsene fra fornærmede og hun var jo bevistløs...

Er det bare jeg som reagerer på dette? Mulig jeg har oversett noe men hun var bevistløs når hu ble bært inn? Hvordsn VET hun at hu har blitt voldtatt? Altså hvordan kan hun huske det? Bare undres, for slik det er skrevet på vg sine sider forklares det ingenting om bevis bortsett fra uttalelsene fra fornærmede og hun var jo bevistløs...

Så om du er dopet og bevisstløs så har man mistet rettssikkerheten og alle kan gå løs på deg for du kan ikke huske det likevel.
Nå har disse avskumma innrømmet at de hadde sex med henne, men at hun var med på det. Og hun hadde smerter i underlivet og gikk rart, jeg merker fint om jeg har hatt sex jeg. Det tror jeg de fleste klarer å merke!
Synd at vi lever i ett samfunn der voldtektsofre ikke blir trodd for de ble dopet, synd at ofre har så liten rettssikkerhet og synd at det finnes advokater som uttaler seg slik i media og vil da skremme vekk ofre fra å anmelde. Blir så sint!!

De se det på nyhetene i går at han taxi sjåføren vitnet om det..
Muligens det bare var sterkt bedøvet, men guttene bare henne inn.
Og selv om hun ikke var bevist da er det ingenting som sier at hun Ikke kan ha kviknet til når de kom inn

Veit ikke med resten av dere jenter, men jeg kan merke dagen etterpå, om jeg har hatt sex. Og det er som medvirkende. Tenk hvor hardt det må være for underlivet, hvis du IKKE har vært medvirkende? Tror nok, man kan merke det dagen etter, uansett hvor bevisstløs hun har vært.

Så om du er dopet og bevisstløs så har man mistet rettssikkerheten og alle kan gå løs på deg for du kan ikke huske det likevel.
Nå har disse avskumma innrømmet at de hadde sex med henne, men at hun var med på det. Og hun hadde smerter i underlivet og gikk rart, jeg merker fint om jeg har hatt sex jeg. Det tror jeg de fleste klarer å merke!
Synd at vi lever i ett samfunn der voldtektsofre ikke blir trodd for de ble dopet, synd at ofre har så liten rettssikkerhet og synd at det finnes advokater som uttaler seg slik i media og vil da skremme vekk ofre fra å anmelde. Blir så sint!!

Nå må du bremse litt og lese hva jeg skriver.... Jeg har ikke tvilt på henne, men jeg skriver at vg har fremstilt det merkelig og at jeg reagerer på saken slik den blir skrevet....

Jeg har også vært med på hele 2(!) saker i nærmiljøet her, en som vitne der kvinnene i begge sakene hadde hatt frivillig sex i fylla og senere anmeldte for voldtekt, så det er faktisk ikke slik at kvinnene skal bli trodd i alle sakene nei, det er jeg sterkt imot, jeg er overbevist om at det sitter mange menn i norske fengsler uskyldig dømt, det er også mange menn som har fått liv og rykte ødelakt av falske beskyldninger, så slikt skal vi ikke ta så lett på for det SKJER, og det som er så synd er at kvinnene som kommer med slike anklager uten rot i virkeligheten ødelegger for de som faltisk opplever det utenkelige og blir missbrukt, voldtatt eller krenket på annet vis.

Så jeg syns det er riktig å være skeptiske, men på en respektfull måte og jeg syns vi skal stole på rettsystemet vårt. Vi bor i norge og jeg velger å tro at systemet fungerer her.

Til info er dette nevt på generel basis , uten at jeg forholder meg til skyld eller ikke skyld i denne saken...

De se det på nyhetene i går at han taxi sjåføren vitnet om det..
Muligens det bare var sterkt bedøvet, men guttene bare henne inn.
Og selv om hun ikke var bevist da er det ingenting som sier at hun Ikke kan ha kviknet til når de kom inn

Det er sant, syns bare vg hadde en utrolig lite informativ artikkel rundt denne saken, den snakker nesten litt fra de tiltalte sin side :(

Så enig med deg
Som en av de som har blitt voldtatt så blir jeg så sint når man ikke blir trodd

Skjønner vi fortsatt har en lang vei å gå i samfunnet når det gjelder voldtektsofre og det å bli trodd

Veit ikke med resten av dere jenter, men jeg kan merke dagen etterpå, om jeg har hatt sex. Og det er som medvirkende. Tenk hvor hardt det må være for underlivet, hvis du IKKE har vært medvirkende? Tror nok, man kan merke det dagen etter, uansett hvor bevisstløs hun har vært.

Ja den ser jeg, men gutta sier jo de har hatt sex med henne og at hun var med på det... Og sex kan vel merkes litt mer dagen etter da kroppen reagerer og oppfører seg annerledes i påvirket tilstand, sier ikke hun har vært med på det, bare reagerer på hvordan vg fremtiller saken.... De sier hun tok dop og senere ble bært inn i vogna og der stopper det...

Ja den ser jeg, men gutta sier jo de har hatt sex med henne og at hun var med på det... Og sex kan vel merkes litt mer dagen etter da kroppen reagerer og oppfører seg annerledes i påvirket tilstand, sier ikke hun har vært med på det, bare reagerer på hvordan vg fremtiller saken.... De sier hun tok dop og senere ble bært inn i vogna og der stopper det...

De kjære aviser har en tendens til å fremstille saker en smule uklart til tider, må man si... :)

Så enig med deg
Som en av de som har blitt voldtatt så blir jeg så sint når man ikke blir trodd

Skjønner vi fortsatt har en lang vei å gå i samfunnet når det gjelder voldtektsofre og det å bli trodd

Som jeg skriver har jeg vært med på 2 saker der menn har blitt falskt anklaget, så disse sakene går desverre begge veier, og som jeg skriver, det er ok å være skeptisk og stille spørsmål, men på en respektfull måte, vi VET ikke hva som har skjedd her.

Nå må du bremse litt og lese hva jeg skriver.... Jeg har ikke tvilt på henne, men jeg skriver at vg har fremstilt det merkelig og at jeg reagerer på saken slik den blir skrevet....

Jeg har også vært med på hele 2(!) saker i nærmiljøet her, en som vitne der kvinnene i begge sakene hadde hatt frivillig sex i fylla og senere anmeldte for voldtekt, så det er faktisk ikke slik at kvinnene skal bli trodd i alle sakene nei, det er jeg sterkt imot, jeg er overbevist om at det sitter mange menn i norske fengsler uskyldig dømt, det er også mange menn som har fått liv og rykte ødelakt av falske beskyldninger, så slikt skal vi ikke ta så lett på for det SKJER, og det som er så synd er at kvinnene som kommer med slike anklager uten rot i virkeligheten ødelegger for de som faltisk opplever det utenkelige og blir missbrukt, voldtatt eller krenket på annet vis.

Så jeg syns det er riktig å være skeptiske, men på en respektfull måte og jeg syns vi skal stole på rettsystemet vårt. Vi bor i norge og jeg velger å tro at systemet fungerer her.

Til info er dette nevt på generel basis , uten at jeg forholder meg til skyld eller ikke skyld i denne saken...

Tror det finnes langt fler voldtektsofre som ikke tør å anmelde enn uskyldige som sitter i fengsel i Norge.
Og jeg tror også det finnes langt fler voldtekstmenn som går fri enn uskyldige som blir dømt.
Tror ikke vi har ett stort problem der menn blir uskyldig dømt for voldtekt.
Menn er ikke ofre her, kvinnene er!! For i Norge er sjansen stor for å gå fri om du har voldtatt enn dame, vi damer er nesten rettsløse når det gjelder hva som er lov å gjøre med kroppen vår også i Norge.
Og nei vi skal ikke mistro voldtektsofre fordi en og annen har fortalt usannheter.
Og jeg må spørre deg var du der når du sier du vet hun var med på det?
Og du vet det blir voldtekt om en av partene sier først ja, men ombestemmer seg midt under å sier nei og den andre fortsetter?

Tror det finnes langt fler voldtektsofre som ikke tør å anmelde enn uskyldige som sitter i fengsel i Norge.
Og jeg tror også det finnes langt fler voldtekstmenn som går fri enn uskyldige som blir dømt.
Menn er ikke ofre her, kvinnene er!! For i Norge er sjansen stor for å gå fri om du har voldtatt enn dame, vi damer er nesten rettsløse når det gjelder hva som er lov å gjøre med kroppen vår også i Norge.
Og nei vi skal ikke mistro voldtektsofre fordi en og annen har fortalt usannheter.
Og du vet det blir voldtekt om en av partene sier først ja, men ombestemmer seg midt under å sier nei og den andre fortsetter?

Ja jeg var faktisk der ja ;)

Og du har nok rett i statistikken her, helt klar og det betviler jeg ikke et sekund, bare påpeker at det skjer. Desverre finnes det mange kvinner som bruker voldtekt som undkylding når fylleangsten melder seg.

Ja jeg var faktisk der ja ;)

Og du har nok rett i statistikken her, helt klar og det betviler jeg ikke et sekund, bare påpeker at det skjer. Desverre finnes det mange kvinner som bruker voldtekt som undkylding når fylleangsten melder seg.

Nei det finnes ikke mange kvinner som gjør det, men noen få. Det betyr ikke at alle kvinner som forteller om overgrep skal bli mistrodd! Du var altså i samme rom under hele samleie under flere av disse sakene. Ja da tenker jeg mulig jenta ikke turte å si nei. Jeg betviler aldri de som forteller om overgrep, og synes det er en uting i Norge at de som har begått kriminaliteten har større rettssikkerhet enn ofrene.

Yes finnes altfor mange som ikke tør melde pga frykt for å ikke bli trodd, utrolig synd det skal være sånn.
At noen som blir dømt er uskyldig skjer nok men ja det er langt flere som går fri dessverre

Snakker for meg selv nå.
Kommer an på sexen hvor mye, men ja, at man har hatt sex merker en. Vil tro at man spesielt hadde kjent det om det var en hel gjeng... :/

Nei det finnes ikke mange kvinner som gjør det, men noen få. Det betyr ikke at alle kvinner som forteller om overgrep skal bli mistrodd! Du var altså i samme rom under hele samleie under flere av disse sakene. Ja da tenker jeg mulig jenta ikke turte å si nei. Jeg betviler aldri de som forteller om overgrep, og synes det er en uting i Norge at de som har begått kriminaliteten har større rettssikkerhet enn ofrene.

Nei men jeg kom tilfeldig inn og der var det ingen tvang, de avluttet "leken" der og dagen etter var det voldtekt.... Kommer ikke til å kommentere den saken noe mer ds dette er lenge siden og en kjent sak her.

Håper aldri vi kommer dit at å si voldtekt betyr "dømt" med en gang, jeg er for beviser. Så det ikke kan være tvil. Rett og slett fordi jeg selv med egne øyne har opplevd å være vitne til løgn. men det er bare meg.

Sier på ingen måte at alle lyver eller at noen ikke skal bli trodd, selv om jeg føler du tolket meg dithen... Jeg er skeptisk og ser på beviser og ikke uttalelser alene... På lik linje med rettsvesenet...

Og uttaler meg på ingen måte om det er skyld i denne saken. Jeg reagerte på vg sin måte å legge den frem. Og sier på ingen måte at jenta lyver.

At det ikke er lett å være voldtektsoffer i norge er jeg enig i. Det er nok ikke alltid like lett å bevise sin sak og det er synd. Og vi har nok en lang vei å gå når det gjelder slike saker. Vi trenger nok en middelvei, nå gjelder "uskyldig til motsatte er bevist" noe som er uheldig for mange saker, samtidig er jeg redd at "skyldig til motsatt er bevist" kan være minst like ødeleggende og vanskelig å forholde seg til.

Jeg blir så sint og redd av å lese sånt, sint fordi jenter ikke blir trodd og at mange gutter enda ikke klarer å bruke hue. Redd blir jeg for jentene mine og hvordan jeg skal klare å forhindre de i å gjøre dumme valg som kan føre til at de havner i slike situasjoner. Dette viser at jenter må fortsatt ta forhåndsregler både når det gjelder klær og hva de putter i seg, for gutter har fortsatt ikke lært hva som er rett og galt. Jeg har en gutt på 10 år og han har vi allerede hatt samtale om hva voldtekt er (hørte det på radioen da vi satt i bilen og forklarte hva ordet voldtekt betydde) selvom det er mange år til han mest sannsynlig skal ha noe som helst seksuelt forhold så har jeg allerede snakket om hva som er rett og galt. At nei er nei, stopp er stopp, at begge skal ville det, at man ikke har lov til å ha sex med noen om de er fulle, sover osv. Ikke minst at han må bruke kondom, både for å ikke bli pappa i ung alder og pga sykdommer. Den samtalen kommer jeg til å ta flere ganger i årene som kommer og tilpasse alderen hans etterhvert. Vi foreldre til gutter har og et ansvar å lære gutta våre hva som ikke er greit.

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp