Fremdeles bekkenplager og delte magemuskler etter 6 måneder

Takk! Har selv lite tid, da jeg har dem alene 90 % av tiden. Men skal prøve å få til noe tid til å øve.
Leser på forumet for treningsgruppa om andre som også har lite tid og bare velger deg et par øvelser (som tar 15 min) og merker forskjell. Jeg tenker at jeg kommer i gang etter hvert, men er ikke så ille plaget som deg (høres det ut som), at jeg tenker og vet at tid får man etter hvert. Akkurat nå er den mest intense tida. For min del er det egentlig ikke baby som hindrer meg (minsten er så rolig kar at han kan godt ligge i et kvarter ved siden av meg mens jeg gjør mine ting) men hverdagslogistikken med to små og hus og hjem.. Og at jeg sliter skikkelig med dørstokkmila. Men jeg prøver å tenke at jeg skal begynne med bare én øvelse, og ta det derfra.
 
Har hørt om den teorien, men ikke helt troen på. Da burde jeg har vært like stor før jeg ble gravid. Da spiste jeg også 1-2 måltider per dag. Kroppen burde tvert imot angripe de reservene den ha. Men takk for svar! :)
Jeg har set samme, spiste sjeldent. Men nå fikk jeg kostplan hvor jeg må spise flere ganger om dagen og sikkert mer enn jeg noen gang har gjort. Gikk ned 1 kg på en uke. Skled tilbake i gamle vaner nå i ferien og har gått tilbake alt jeg gikk ned :dead:
 
Jeg har set samme, spiste sjeldent. Men nå fikk jeg kostplan hvor jeg må spise flere ganger om dagen og sikkert mer enn jeg noen gang har gjort. Gikk ned 1 kg på en uke. Skled tilbake i gamle vaner nå i ferien og har gått tilbake alt jeg gikk ned :dead:
Jeg har ikke gjort noe annet, spiser fremdeles bare på kvelden, og har plutselig gått ned 4 kg! Så kroppen er på vei til der jeg var. Bare 6 kg igjen, heldigvis! :dontknow
 
Jeg har ikke gjort noe annet, spiser fremdeles bare på kvelden, og har plutselig gått ned 4 kg! Så kroppen er på vei til der jeg var. Bare 6 kg igjen, heldigvis! :dontknow
Har du tilfeldigvis kuttet ned på ammingen? Bare nysgjerrig altså, vet om flere som har gått ned mår de slutter å amme, så lurer bare for personlig statistikk:)
 
Har du tilfeldigvis kuttet ned på ammingen? Bare nysgjerrig altså, vet om flere som har gått ned mår de slutter å amme, så lurer bare for personlig statistikk:)
Jeg fikk dessverre aldri amme. Fikk ikke se barne mine de første timene etter hks, og da uteble melkeinnskudd. :/
 
Jeg fikk dessverre aldri amme. Fikk ikke se barne mine de første timene etter hks, og da uteble melkeinnskudd. :/
Så dumt :oops: håper ikke du tok deg nær av spørsmålet mitt:sorry:
 
Så dumt :oops: håper ikke du tok deg nær av spørsmålet mitt:sorry:
Neida. Kjenner jo at det stikker, for det var to ting jeg ønsket meg: Har en vanlig fødsel og amme. Fikk ingen av delene oppfylt. Men er glad for mine to og at ting har gått så bra med dem. :)
 
Neida. Kjenner jo at det stikker, for det var to ting jeg ønsket meg: Har en vanlig fødsel og amme. Fikk ingen av delene oppfylt. Men er glad for mine to og at ting har gått så bra med dem. :)
Skjønner at det er sårt. <3
 
Jeg har vært veldig fornøyd med oppfølging fra Bekken og barn (Skøyen og Storo i Oslo). Var der etter første fødsel, og har begynt igjen nå før neste graviditet (IVF).
 
Ikke for å være slem, men mine delte magemuskler er ikke nevneverdig bedre nå 8 år etter forrige fødsel enn de var for 7 år siden.
(Her er strekte magemuskler på sidene et større problem enn delte magemuskler midt foran)
Trening som 2-3 joggeturer i uka gjør det bedre hvis jeg har selvdisiplin til å holde på over tid, men jeg tror at min mage må strammes opp kirurgisk for å bli som den en gang var
 
Last edited:
Sist tok det 9mnd før jeg kunne jogge uten smerter.
Er på 7mnd nå, og har fremdeles vondt om jeg løfter et bein for lenge :(

Å spise kun en gang om dagen (er ingen ekspert her) kan umulig hjelpe med å gå ned i vekt.
Kjenner flere og har selv erfaring med at små og mange måltider om dagen hjelper på å gå ned.
Det gir også energi og bedre humør :)
Hva med å ta kontakt med en pt eller noen som kan hjelpe med matplan?
 
Sist tok det 9mnd før jeg kunne jogge uten smerter.
Er på 7mnd nå, og har fremdeles vondt om jeg løfter et bein for lenge :(

Å spise kun en gang om dagen (er ingen ekspert her) kan umulig hjelpe med å gå ned i vekt.
Kjenner flere og har selv erfaring med at små og mange måltider om dagen hjelper på å gå ned.
Det gir også energi og bedre humør :)
Hva med å ta kontakt med en pt eller noen som kan hjelpe med matplan?
Som sagt gikk jeg jo plutselig ned i vekt. Tror kroppen trengte bare litt tid for å skjønne at jeg ikke var gravid lenger. Så, jeg spiser når jeg er sulten, og det har gått bra hele livet mitt. :)
 
Jeg fikk beskjed om at det kan gå opp til ett år før bekkenet stabiliserer seg. Men det er også mange som sliter i mange år etter graviditet. Å da er det viktig å få hjelp. Der er ikke alltid at knekking og knaing er beste løsninga. Men lett trening og tøying. Jeg går på gruppetrening hos psykomotorisk fysio, og der har de også trening for kvinner som sliter med bekkenplager. Dette er veldig rolig og behagelig trening. Er ikke alle psykomotoriske som har slike tilbud. Men anbefaler å undersøke det. For bekkenbunns plager så finnes det hjelp der også, det er fysioterapeuter som har spesialisert seg innenfor feltet. Men er ikke mange leger som er klar over tilbudet. Jeg har også slitt med vektnedgang, og jeg spiser Sundt og normalt,ammer ikke. Men siste måneden begynte jeg plutselig å gå ned i vekt. Nå er det snart 10 mnd siden fødsel.
 
Jeg har funnet frem til hypopressiv trening på egenhånd :rolleyes: eneste jeg har fått beskjed av helsepersonell her om å gjøre er knipeøvelser og "se det ann til jeg er ferdig med å amme". Om det ikke er bedre innen den tid så kan det vurderes operasjon, med så som så suksess rate:rolleyes:
Dersom du er komfortabel med youtube videoer så er jo det topp, jeg er mer utrygg av meg og har valgt å betale for ett online kurs, med personlig oppfølging :)
Jeg kan ikke bare se det ann i ett år eller mer, slik det er nå så tviler jeg på at jeg kan klare å jobbe :sorry:
svar gjerne på spørre undersøkelsen min! <3

Jeg er ikke overrasket.

Jeg har ikke hatt noen 6 ukers sjekker, måtte betale for de selv, slet med bekken og rygg pluss rectocele og møtte bare arrogant "jeg valgte å bli gravid" holdning.

Som andre skriver- trening av bekken. Å ta knipeøvelser er tull og tøys - du må gjøre skikkelige bekken øvelser og trening. Jeg er helt frisk nå, men veien måtte jeg gå helt på egenhånd. Men hjelp av babyforum og andre mødres tips og triks...

Kan anbefale å finne en fysio som spesieaiserer seg på kvinnehelse værtfall :)
 
Back
Topp