Freddans skravledings 25(!) august

ORIGINAL: Marihøne77

ORIGINAL: Irene30

ORIGINAL: squat

takker,, har en igjen i kjøleskapet her også... vært litt sløv med den i det siste, men går mer og mer over til flaska ser det ut til, ammer på morningen og går til neste morning og da har jeg som regel ikke spreng engang. kunne sikkert slitt og strevd for å få produksjonen opp, men vet ærlig talt ikke om jeg har ork til det, tross alt fullammet to stk i nesten tre mnd da, og synes faktisk jeg har vært flink jeg[:D][:D]

Er imponert over at du har klart å amme TO i tre måneder jeg!!!
Jeg klarte bare èn i to måneder................[&:]

Overskuddet mitt har gjort at melka mi er så og si borte. Har såååå dårlig samvittighet![:(]

Syns ikke du skal ha dårlig samvittighet for det med ammingen. Mange  som har vokser opp på MME som er like friske og sunne som de som får morsmelk noen måneder lenger. [:)] Ikke noe å stresse med!

Nei, jeg bekymrer meg ikke akkurat om det.. Bare det at jeg føler kanksje jeg ga opp for raskt.[>:]
Men men.. Benjamin var jo ikke fornøyd, så alt for gutten min sier jeg.[:)]

God morgen[:)]
Sovet dåårlgi i natt... ikke noe sjakktrekk å krangle med mannen rett før leggetid, da sover jeg dåårlig...[&:]  Men men Adrian sov noenlunde bra, med to ammepauser underveis.
Stod opp kl 10, nå har mann hund og barn gått en liten trilletur og eg sitter her med frokosten og BV[:)]
Skal snart ut på kafe med en venninne. Så det er min foreløbige plan for dagen[;)]

Been there, done that!
Er en regel som sier at man ikke gå til sengs før uenighetene er oppklart.... Eller så får man oppklare de i senga...hihi[:D]

Håper det ikke var for store saker Marihøne og at dere finner ut av det.

Det var denne evinnelig diskusjonen om barnedåp versus navnesfest. En gjengangerkrangel her siste tiden. Utrolig slitsomt!! Vi blir ikke enige. Ser ut som jeg må gi meg... [&:]
Nei aldri kjekt å krangle før leggetid, det bare surrer og går hele natten a. Men vi skværet sånn noenlunde opp før vi sovnet altså, bare at det "hang litt i" likevel[;)]

takker,, har en igjen i kjøleskapet her også... vært litt sløv med den i det siste, men går mer og mer over til flaska ser det ut til, ammer på morningen og går til neste morning og da har jeg som regel ikke spreng engang. kunne sikkert slitt og strevd for å få produksjonen opp, men vet ærlig talt ikke om jeg har ork til det, tross alt fullammet to stk i nesten tre mnd da, og synes faktisk jeg har vært flink jeg[:D][:D]

Er imponert over at du har klart å amme TO i tre måneder jeg!!!
Jeg klarte bare èn i to måneder................[&:]

Overskuddet mitt har gjort at melka mi er så og si borte. Har såååå dårlig samvittighet![:(]

Syns ikke du skal ha dårlig samvittighet for det med ammingen. Mange  som har vokser opp på MME som er like friske og sunne som de som får morsmelk noen måneder lenger. [:)] Ikke noe å stresse med!

Nei, jeg bekymrer meg ikke akkurat om det.. Bare det at jeg føler kanksje jeg ga opp for raskt.[>:]
Men men.. Benjamin var jo ikke fornøyd, så alt for gutten min sier jeg.[:)]

det er jo d viktigste, å gjøre det som skal til for at babyen er fornøyd[:)]

Klart det henger i når man ikke blir enig..
Det viktigste er at dere gjør det som er best for gutten!
Navnefest eller dåp er nok det samme for et lite nurk..
Her i huset er jeg Human-etiker og sambo medlem av statskirka, så vi kunne hatt samme krangel.
Men vi hadde ingen bestemte meninger, og vi vet at Ben heller får velge den dagen han skal til konfirmasjon: Borgelig eller Kirkelig, og da er ihvertfall dåpen unnagjort om han velger kirka.
Min far er ikke enig i kirkestaten Norges politikk, mens mormor til sambo er veeeeldig kristen. Men hadde min farmor levd, så hadde hun vært lik sambos mormor. Alt i alt ser jeg heller å glede vårt nurks eneste oldemor jeg... Litt dumt kanskje, men far min sier ingenting og er ikke imot noe. Han har bestandig latt oss alle ha våre egne meninger/tro og deretter valgene, så han respekterer at vi valgte kirka.
Ops..litt langt..sorry!

ORIGINAL: Lisbeth83

da var jeg her igjen..
har skifta på henne..
å nå ligger hun på fanget mitt å ørter..
var ingen bæsj i bleia idag heller[8|]
har prøvd med termometer å olje..men ingen funk[&:]
dakar jenta mi[:(]
noen som har tips?????
på dagen så spiser hun OFTE minst 1 time mellom hver amming opp til 3-4 hvis hun sover lenge....

Hmm... prøvd malt på smokken.. evt litt sviskedrikk?[8|]

er vel 2-3 dager siden..
å hun trykker fælt til tider..
hun fjerter en del da[8|]
har ikke malt eller sviskerdrikk i hus..
men jeg har svisker..kan jeg koke eller noe???

da var jeg her igjen..
har skifta på henne..
noen som har tips?????
på dagen så spiser hun OFTE minst 1 time mellom hver amming opp til 3-4 hvis hun sover lenge....

er vel 2-3 dager siden..

Gråter hun når hun trykker, da?

ORIGINAL: lalina

heia  alle sammen, er det noe fres i dere?
her er det ikkje akkurat så mye som skjer, Sofie ligger og sover og eg prøver å gjøre litt huslige sysler. men det er jo så kjedelig.

Venter på at to tanter av mannen min skal komme på besøk, har faktisk ingen ting å servere de, så de får klare seg med kaffi og så får eg gå i fryseren og finne noe lefser eller noe. men ellers er det ikkje store serveringen her i gården. Hadde jo så store planer om at eg skulle bruke permisjonstiden min til å bake opp litt og ha i fryseren slik at eg skulle ha til vi fikk besøk, men den permisjonstiden før Sofie kom, kunne eg visst bare se langt etter[&:]

Ja, vi mista fint de tre ukene før fødsel vi ja!
Kjenner til det med oppvarting Lalina.. er ikke stort å finne her i huset heller.
Kommer svogere og skal hjelpe sambo med støyping utenfor her i ettermidag/kveld og jeg burde varte opp med middag føler jeg.....
Ellers så er det mye mat i øl har jeg hørt![8D]
jupp øl er bra mat det[:D][:D]

hehe Odin ligger å drømmer, har skikkelig sutte munn og det smilet om munnen.... tror han drømmer om puppene mine jeg[8D][:D]

Heisann, og hoppsann alle vakre mödre!!
...i dag er jeg endelig uthvilt igjen!! ....Emma sov ok i natt, har ikke gjort det siden lördagsnatta! ...så i dag er vi i bedre humör begge to... Emma ligger og kjefter på ei löve til babygym'en, og jeg koser meg her[:)]
...bestemte meg i går for å lage sövnregistreringskjema til emma, siden hun sov så lite både på natt og dagtid.. Og hva skjer? jo, hun sover[8|] lurepia mi[;)]

åhh hvorfor har jeg ikke videokamera nå[:@][:@][:@]

ORIGINAL: sol77

da var jeg her igjen..
har skifta på henne..
noen som har tips?????

er vel 2-3 dager siden..

Gråter hun når hun trykker, da?

noen ganger

...i dag er jeg endelig uthvilt igjen!! ....Emma sov ok i natt, har ikke gjort det siden lördagsnatta! ...så i dag er vi i bedre humör begge to... Emma ligger og kjefter på ei löve til babygym'en, og jeg koser meg her[:)]
...bestemte meg i går for å lage sövnregistreringskjema til emma, siden hun sov så lite både på natt og dagtid.. Og hva skjer? jo, hun sover[8|] lurepia mi[;)]

hehe lille luringen[:D]

Klart det henger i når man ikke blir enig..
Det viktigste er at dere gjør det som er best for gutten!
Navnefest eller dåp er nok det samme for et lite nurk..
Her i huset er jeg Human-etiker og sambo medlem av statskirka, så vi kunne hatt samme krangel.
Men vi hadde ingen bestemte meninger, og vi vet at Ben heller får velge den dagen han skal til konfirmasjon: Borgelig eller Kirkelig, og da er ihvertfall dåpen unnagjort om han velger kirka.
Min far er ikke enig i kirkestaten Norges politikk, mens mormor til sambo er veeeeldig kristen. Men hadde min farmor levd, så hadde hun vært lik sambos mormor. Alt i alt ser jeg heller å glede vårt nurks eneste oldemor jeg... Litt dumt kanskje, men far min sier ingenting og er ikke imot noe. Han har bestandig latt oss alle ha våre egne meninger/tro og deretter valgene, så han respekterer at vi valgte kirka.
Ops..litt langt..sorry!

Bra at far din respekterer at dere valgte kirkedåp likevel da. Syns det er bra oppdragelse å la barna ha sine egne meninger og tro og ta valgene deretter og så respektere valgene.
Her er det sterke meninger IMOT barnedåp fra min mann sin side og hans foreldre sånn sett. På min side av familien er hvertfall morssiden veldig for barnedåp. (Personlig kristne, spesielt bestemor), og ser på det med barnedåp som en selvfølge, ikke noe en stiller spørsmål ved).
Nåja. Det blir en løsning til slutt, og noen blir skuffet uansett her. Sånn er det bare. Skal gi en lyd om hva det blir til slutt[:)]
Kanskje vi må ta navnefest og så kan han jo døpe seg når han blir større hvis han vil det.

hehe Sol, her har jeg også en liten skatt som har sovet i natt.
6.timer i strekk  ny rekord.......gjett om jeg er UTHVILT!
Helt fantastisk, også på 2mnd dagen sin......[:D][:D]

Nå var det meningen jeg skulle gjøre litt sånn der husarbeid,
men hva gjør jeg her da??[:@][:@]

Gira kom deg herifra!!!!

*strengistemmen*[8D]

hihi..
nå ligger Tuva i vippestolen å stirrer i senk figurene[:D][:D]

He he kjefter på ei løve i babygymmen
Ja de er jo så skjønne disse små atte. Spesielt nå som de begynner å prate mer og smiler og ler og gir masse kontakt[:D]

Godt at lille Emma sover igjen da, alt er så mye lettere da[:)]

ooops, Lisbeth kjefter[&:][&:]
*løper og later som jeg rydder på kjøkkenet*

ORIGINAL: lalina

heia  alle sammen, er det noe fres i dere?
her er det ikkje akkurat så mye som skjer, Sofie ligger og sover og eg prøver å gjøre litt huslige sysler. men det er jo så kjedelig.

Venter på at to tanter av mannen min skal komme på besøk, har faktisk ingen ting å servere de, så de får klare seg med kaffi og så får eg gå i fryseren og finne noe lefser eller noe. men ellers er det ikkje store serveringen her i gården. Hadde jo så store planer om at eg skulle bruke permisjonstiden min til å bake opp litt og ha i fryseren slik at eg skulle ha til vi fikk besøk, men den permisjonstiden før Sofie kom, kunne eg visst bare se langt etter[&:]

Ja, vi mista fint de tre ukene før fødsel vi ja!
Kjenner til det med oppvarting Lalina.. er ikke stort å finne her i huset heller.
Kommer svogere og skal hjelpe sambo med støyping utenfor her i ettermidag/kveld og jeg burde varte opp med middag føler jeg.....
Ellers så er det mye mat i øl har jeg hørt![8D]
jupp øl er bra mat det[:D][:D]

hadde samme planen jeg også, og bake som en gal slik at jeg bestandig hadde noe å servere de som kom på besøk......
*titter i fryseren og ser ingenting?*
meeeeeen, den tanken falt fort i grus, gitt!!

noen ganger

Stakkars, lille Tuva. Her fikk som sagt Emma forstoppelse til tross for kun MM, men jeg klarte å hjelpe henne i gang med termometeret. Det ordnet seg litt etter dette, men det går fremdeles noen dager mellom hver bäsjebleie. ..og hun trykker og gråter litt enda til tider, så håper virkelig denne magen ordner seg snart!!

Back
Topp