Fredda'n! :)

Anita87

Fulltidsmamma
Oktobermirakler 2013
September 2012
Er det ingen fredagstråd idag?:eek::p

Inatt har både jeg og Liana vært urolige! Har måtte gå inn flere ganger for å gi hun smokk, og jeg selv har da hatt litt problemer med å sovne igjen..
Jeg har også hatt en del kynnere med mensen-lignende smerter:confused: var nesten redd det var begynnelsen på riene:P hehe..

Jeg leverte jentene før frokost idag, også har jeg fått pakket det som kan pakkes til fødebag:) har skrevet liste over hva jeg skal ha med og hva jeg må pakke til Emira og Liana fra før da;)
Ellers slapper jeg av med en kopp te, og skal få gjort litt husarbeid etterhvert :)

Hva med dere da? Hvordan har natten vært, og hva er planene?:)

★Sender fra pipe-gjøken★

Oioi, kanskje det skjer noe hos deg snart? Spennende!!:)
Vi har hatt ei god natt. Jenny tulla litt med innsovning i går kveld, pluss at hun våkna i 22-tida og ville helst være våken og ha selskap. Til slutt måtte hun gi opp, og sov til 07. Måtte levere henne litt tidligere til dagmamma i dag, så da fikk jeg lest litt før forelesninga.:)
Sliter litt med å henge med i forelesninga, for jeg MÅ notere underveis, men 4 av 5 lærere raser gjennom stoffet og har mange slides i presentasjonen. Syns det er dumt at de oppfordrer til å ikke notere, men heller skrive ut hele presentasjonen..:confused:

Dagens klaging!:p
Jeg har invitert mamma og pappa på middag i dag og skal servere lam kleftiko. Blir koselig med besøk, og syns det er så fint at Jenny får litt kvalitetstid med besteforeldrene sine.♡

Vi har hatt ei god natt. Jenny tulla litt med innsovning i går kveld, pluss at hun våkna i 22-tida og ville helst være våken og ha selskap. Til slutt måtte hun gi opp, og sov til 07. Måtte levere henne litt tidligere til dagmamma i dag, så da fikk jeg lest litt før forelesninga.:)
Sliter litt med å henge med i forelesninga, for jeg MÅ notere underveis, men 4 av 5 lærere raser gjennom stoffet og har mange slides i presentasjonen. Syns det er dumt at de oppfordrer til å ikke notere, men heller skrive ut hele presentasjonen..:confused:

Jeg har invitert mamma og pappa på middag i dag og skal servere lam kleftiko. Blir koselig med besøk, og syns det er så fint at Jenny får litt kvalitetstid med besteforeldrene sine.♡

Hehe ja kansje det?:D er ganske så spent selv! Men er virkelig sant det jeg har fått beskjed om fra jordmor, om at 3gangs fødende ofte er usikker på om det er rier eller kynnere osv:confused::p denne gangen er jeg nesten mer usikker enn noen gang:P merkelig!

Så godt å kunne få lest litt ekstra da:D du er så flink som studerer!:)

Høres kjempe koselig ut med middagsbesøk! Tror ikke jeg har hørt om den retten? Hva består den av?:)
Kos dere masse med foreldre/besteforeldre idag:D

★Sender fra pipe-gjøken★

Hehe ja kansje det?:D er ganske så spent selv! Men er virkelig sant det jeg har fått beskjed om fra jordmor, om at 3gangs fødende ofte er usikker på om det er rier eller kynnere osv:confused::p denne gangen er jeg nesten mer usikker enn noen gang:P merkelig!

Så godt å kunne få lest litt ekstra da:D du er så flink som studerer!:)

Høres kjempe koselig ut med middagsbesøk! Tror ikke jeg har hørt om den retten? Hva består den av?:)
Kos dere masse med foreldre/besteforeldre idag:D

★Sender fra pipe-gjøken★
Så rart at man blir usikker på sånt..:) Jeg aner ikke hvordan ei rie kjennes ut, så jeg er clueless either way.:)

Kleftiko er en gresk rett, og består av middelhavsgrønnsaker, kjøtt (vi bruker lam), olje, krydder, og evt fetaost. I Hellas bakes retten i matpapir og/eller i ei ildfast form. Jeg legger kjøttet neders i forma, så potet og gulrot, og soltørka tomater, aubergine, squash og fetaost på toppen. Dekker det til med alu.folie og steker det i ovnen i 3-4timer. :)

Så rart at man blir usikker på sånt..:) Jeg aner ikke hvordan ei rie kjennes ut, så jeg er clueless either way.:)

Kleftiko er en gresk rett, og består av middelhavsgrønnsaker, kjøtt (vi bruker lam), olje, krydder, og evt fetaost. I Hellas bakes retten i matpapir og/eller i ei ildfast form. Jeg legger kjøttet neders i forma, så potet og gulrot, og soltørka tomater, aubergine, squash og fetaost på toppen. Dekker det til med alu.folie og steker det i ovnen i 3-4timer. :)

Hehe ja rart er det! Men jordmor sa at det er ofte fordi man tenker at "dette kan jeg alt om, for har jo gjort det to ganger før", også er det ofte det kan starte litt og stoppe, så starte igjen og stoppe opp litt osv.. så hvem vet, kansje jeg har hatt litt rier?:p fikk hvertfall litt mer hast med å gjøre resten så klart som mulig:P
hos meg så har rier kjent ut som mensensmerter, hvertfall samme type smerter i magen!;) men etterhvert blir det jo minst 100 ganger verre!:eek::p

Åh den retten hørtes nydelig ut!:D jeg er ikke såå glad i lam, men alt i alt hørtes det kjempe godt ut:D kansje jeg må prøve en gang;)

★Sender fra pipe-gjøken★

Hehe ja rart er det! Men jordmor sa at det er ofte fordi man tenker at "dette kan jeg alt om, for har jo gjort det to ganger før", også er det ofte det kan starte litt og stoppe, så starte igjen og stoppe opp litt osv.. så hvem vet, kansje jeg har hatt litt rier?:p fikk hvertfall litt mer hast med å gjøre resten så klart som mulig:P
hos meg så har rier kjent ut som mensensmerter, hvertfall samme type smerter i magen!;) men etterhvert blir det jo minst 100 ganger verre!:eek::p

Åh den retten hørtes nydelig ut!:D jeg er ikke såå glad i lam, men alt i alt hørtes det kjempe godt ut:D kansje jeg må prøve en gang;)

★Sender fra pipe-gjøken★
Du kan jo bruke det kjøttet du liker, og da må du gjerne marinere det over natta på forhånd.:)

Er skikkelig spent på dine vegne!:D Skjønner godt at du ville få klart bag o.l. Jeg pakka bagen i uke 35 tror jeg, og det var lurt å ha den stående.;) Plutselig,plutselig veittu!
Jeg får så vonde og plutselige menssmerter innimellom, at jeg ikke greier å stå, og er på randen til å spy/ svime av. (Fikk jo det MIDT i forelesninga når jeg var på Notodden. Hipp hurra..)

Du kan jo bruke det kjøttet du liker, og da må du gjerne marinere det over natta på forhånd.:)

Er skikkelig spent på dine vegne!:D Skjønner godt at du ville få klart bag o.l. Jeg pakka bagen i uke 35 tror jeg, og det var lurt å ha den stående.;) Plutselig,plutselig veittu!
Jeg får så vonde og plutselige menssmerter innimellom, at jeg ikke greier å stå, og er på randen til å spy/ svime av. (Fikk jo det MIDT i forelesninga når jeg var på Notodden. Hipp hurra..)

Ja må prøves ut!;):)

Hehe greit å ha den stående ja, og heller legge tilbake de klæra man evt bruker å sånt;) har pakket det jeg ikke bruker daglig, og har liste over ting jeg skal ha med, men fortsatt bruker daglig, så det bare er å slenge det oppi :P hehe.. med Emira hadde jeg ikke pakket noe før vannet gikk :P hehe..med Liana så gjorde jeg det samme som nå:)

Uff ja, de smertene er helt forferdelig:confused: har også til tider veldig sterke mensensmerter:eek: og er samme type smertene jeg har fått når jeg har rier;)
Typisk at du fikk det akkurat DA:eek::confused: hva gjorde du med det i forelesninga? er det alltid greit å ha paracet på lur:P hehe..

★Sender fra pipe-gjøken★

Tenk om det blir fødsel snart da! :D :D
Jeg sov lenge i dag, etter nok en turbulent natt.
Det rare er, at han får nok søvn i døgnet tross alle oppvåkningene han har...
Vi er litt rådville for hva vi skal gjøre i grunn.
Men jeg er forkjølet og har skallebank etter å ha ligget til kl 11. Så her blir det paracet og strikking, orker ikke denne skjermen nå :p
Senere skal vi dra og bade, men nå sover Lillebror en god dupp først!

Men jeg er forkjølet og har skallebank etter å ha ligget til kl 11. Så her blir det paracet og strikking, orker ikke denne skjermen nå :p

Ja det er nok innen 2 uker kansje;):)
Uff så slitsomt med sånne netter omtrent hver natt:( håper dere finner ut av det, og kommer inn i en god soverytme snart!;)
Masse masse god bedring til deg! Kjedelig å være forkjøla, men er vel enda kjedeligere om barna er det..hehe.. også må du ha en fin dag med bading;)

★Sender fra pipe-gjøken★

Sååå spennende:D Nå er det kanskje veldig snart noe på gang?:D<3 Vi har vært og handla på Reama1000 og europris idag:) Jeg er igang med klesvask og rydding;) Emmeth sover dagens første lur:) Han sov godt i natt:) Vi sto opp kl 8:) Ingen store planer ellers:) Storesøster Mathea kommer hjem om en times tid:) Appen funker fortsatt ikke:( Ny oppdatering er innstalert og logga meg ut og inn igjen for og se om det hjalp, men neida, hjalp ikke det heller!

Ja det er nok innen 2 uker kansje;):)
Uff så slitsomt med sånne netter omtrent hver natt:( håper dere finner ut av det, og kommer inn i en god soverytme snart!;)
Masse masse god bedring til deg! Kjedelig å være forkjøla, men er vel enda kjedeligere om barna er det..hehe.. også må du ha en fin dag med bading;)

★Sender fra pipe-gjøken★
Takk :D
Ja, jeg lurer fælt på hva som gjør at han våkner så mye...
Ja, jeg er ikke veldig forkjølt nå heldigvis, hodepinen som er værst..

Sååå spennende:D Nå er det kanskje veldig snart noe på gang?:D<3 Vi har vært og handla på Reama1000 og europris idag:) Jeg er igang med klesvask og rydding;) Emmeth sover dagens første lur:) Han sov godt i natt:) Vi sto opp kl 8:) Ingen store planer ellers:) Storesøster Mathea kommer hjem om en times tid:) Appen funker fortsatt ikke:( Ny oppdatering er innstalert og logga meg ut og inn igjen for og se om det hjalp, men neida, hjalp ikke det heller!

Litt for spennende spør du meg:P haha..
Virker som en grei start på dagen det da, å få unnagjort litt diverse ting:)
Hmmm..kjedelig at appen ikke funker ordentlig! Har du prøvd å slette hele driten og installere den på nytt?:p ikke sikket det hjelper, men kansje?:)

★Sender fra pipe-gjøken★

God dag :)

Vi sov godt som vanlig, og har kosa oss med leking og pakking i dag. Nå skal vi til å kjøre når simone har spist littt lunsj :)

Dere må ha en fin fin fredag jenter! :)

Ikke lett å si, kansje han bare rett og slett er vandt med å våkne så mye? Har liten erfaring med akkurat det! Her er det stort sett sånn i forbindelser med tenner og sykdom..
Godt det da! Men hodepine er jammen ille nok:eek::(:confused:

★Sender fra pipe-gjøken★

Kan det være at han våkner av vane, og bare trenger litt tid på å omstille seg til å sove lenger i gangen?
Hos oss blir jo situasjonen en helt annen siden jeg ikke har ammet, og hun ikke var interessert i melk på natta. Vi har vært veldig nøye med å ikke gi oppmerksomhet i annen form enn å legge hun til rette når hun våknet om natta. Hun fikk vann en periode og hun får fortsatt vann om hun er syk. Men som sagt så har snuppa vår stort sett sovet natta gjennom, så vanskelig å gi noen tips til deg. Håper bare at dere snart får litt roligere netter med mer sammenhengende søvn!

Kom på nå at snuppa våknet om natta en periode, og ville stå opp tidlig. Da snudde vi om dagsovinga til kun en dubb, og da sov hun hele natta igjen. Sover han mye på dagen?

Litt for spennende spør du meg:p haha..
Virker som en grei start på dagen det da, å få unnagjort litt diverse ting:)
Hmmm..kjedelig at appen ikke funker ordentlig! Har du prøvd å slette hele driten og installere den på nytt?:p ikke sikket det hjelper, men kansje?:)

★Sender fra pipe-gjøken★

Har prøvd, hjelper jaggu meg ikke det heller:( Jajaj, får jeg drite i og bruke appen, da:p Hahah, jaah, det er kjempe spennende:)<3 Har du fått pakka fødebagen?:) ser på tickeren din at det kun er 13 dager til termin:D mener og huske du fødte i uke 37 sist? Jeg gjorde det i uke 36 el no:) Mhm, jeg må helst sette igang med rydding og diverse fra morgenstunden av, hvis ikke så ender det bare med sofasitting hele dagen;)

Er da rart han skal slite sånn med sovinga si?!:( Har du sjekka han for låsninger? Hjalp det ikke med kosedukken heller? Har han en koseklut og sove med? Koseklut har vært alfa omega med alle våre 3! En liten trygghet og kos på en og samme gang:) Usja meg, skallebank er noe skikkelig herk. God bedring til deg, vennen<3

Ikke lett å si, kansje han bare rett og slett er vandt med å våkne så mye? Har liten erfaring med akkurat det! Her er det stort sett sånn i forbindelser med tenner og sykdom..
Godt det da! Men hodepine er jammen ille nok:eek::(:confused:

★Sender fra pipe-gjøken★
Ja, han er sikkert vant med det, til dels.
Men jeg lurer likevel på om det ligger noe mer bak..

Jeg synes det som hjelper meg og holde styr på og ikke minst huske ting er nettopp det og notere, så at de fraråder det synes jeg er rart?! Husker ikke en døyt og blir bare rot om jeg ikke noterer. Eller da jeg gikk på vgs, da:) Men noterer også den dag idag:) Spesielt når jeg skal n\lage mat og prøver nye oppskrifter fra hodet, noterer de ned så jeg veit hva jeg brukte sist:)

Så koselig med middagsbesøk av besteforeldre:D<3 Alltid moro med lek og kos med besteforeldre for de små:)<3

Er da rart han skal slite sånn med sovinga si?!:( Har du sjekka han for låsninger? Hjalp det ikke med kosedukken heller? Har han en koseklut og sove med? Koseklut har vært alfa omega med alle våre 3! En liten trygghet og kos på en og samme gang:) Usja meg, skallebank er noe skikkelig herk. God bedring til deg, vennen<3
Altså, han bryr seg ikke om kosedyr, kluter osv. Det er derfor vi driver tilvenning med den dukken han har nå. Legger den mellom meg og han ved amming, slik at han skal assosiere den med det han måtte trenge på natten.
Det tar nok tid før det fungerer.
Jeg må lese boken min igjen, for å få noen flere tips, og så må vi nok gå litt grundigere til verks med de tipsene og rådene som er der, for dette funker ikke. Jeg er så sliten nå!

Back
Topp