Fredda'n..

neida, hun har ikke slitt med pusten noe tidligere ;)
Er så redd for RS bare ;)
Er ikke så lett å avgjøre når hun sover, men hun bruker ikke å puste så tungt når hun sover :confused:
Svaret er egentlig enkelt - er man bekymret for ungen så ringer man legevakta ;) Ingen fasit på det! Så får de vurdere om dere bør komme inn eller ikke.

Har lite tid til skravling når jeg er syk og alene med syk unge :P
Vi dro like godt til svigers, der var det 4 andre som kunne dulle med snuppa så fikk jeg hvilt meg! Fikk også reinsdyrgryte av nyskutt (svigerfar har vært på jakt) reinkalv til middag :D

Virker som om ørene plager Hermine :( Hun gråter når hun blir lagt/har sovna, og når jeg tar henne på/i ørene! Ga paracet før lur nr 2 (siden hun våkna etter 30min på lur nr 1 og HYLVRÆLA og fikk henne ikke til å sove igjen) så heldigvis sov hun fra 15-16.30. Utmot kvelden har hun fått feber også, så håper virkelig ikke det blir ørebetennelse i helga :( Hun sovna uten protest kl 20 men våkna 20.15 og vræla, tross paracet, nesedråper og nyinnkjøpte klosser under hodeenden på senga :confused: Tørka vekk noe snørr og så sovna hun igjen.
Håååååper hun sover nå så jeg kan innta litt popcorn og farris i fred og ro ;) Har jammen meg ikke mye tid til å kjenne etter min egen forkjølelse, tekoppen jeg skulle lage meg i går kveld står ennå på benken med kun tepose i :P

Mannen kommer hjem kl 00.30, DET blir deilig! Just in time for nattevakta!!! :D

Må være utrolig slitsomt for deg!:( men du er virkelig en supermamma! Og hva gjør man ikke for disse små uansett hvordan man selv føler seg?!:) du har jo virkelig gjort det du kan for å lette på trykket i ørene..var disse tingene vi fikk beskjed om av lege når Emira hadde øreverk.. løfte hodeenden, gi paracet og nesespray for barn (siden hun var over 2 år).. bare synd man ikke kan gi den til disse små barna, for saltvann å sånt funker ikke litt på meg hvertfall :P

★Sender fra pipe-gjøken★

Her har fredagen gått med til rydding, jippi men var ille godt og få tømt seksjonen helt og kaste 2 sekker med søppel ;) hehe har samla opp i flere år men ryddinga måtte bare gjøres, for har arva en skjenk og et vitrineskap av noen venner :) Ellers har jeg fått hjem eldste fra faren i dag og vi har kost oss masse.. Nå er det avslapping på mor med musikk og litt snop :D

Her har dagen blitt brukt til venting på at sambo skulle få kommet seg på jobb. Var vist masse lyn og torden så alle turer ble kansellert. Han skulle møte opp tidlig i morgen for å dra i stede, så han skulle sove hos foreldrene mine. Da Thea og jeg kom oss hjem fikk vi melding om det er søndags morgen han skulle reise nå så da blir det enda en bytur på oss i morgen :-P Uvær altså hehe, men de får jo betalt uansett så han klager vel ikke :-P Nå blir det en rask shinings av huset med the voice på tv før mor finner sengen <3 Håper dere har en fin fredags kveld!

Svaret er egentlig enkelt - er man bekymret for ungen så ringer man legevakta ;) Ingen fasit på det! Så får de vurdere om dere bør komme inn eller ikke.

får se det litt an! Vi har endel falsk krupp i familien også, håper veldig det ikke er tilfelle!
Men søs har astmaunge og hun mente de ofte våkner om de faktisk sliter med å puste? Så venter litt an før jeg gjør noe. Har ikke SÅ lyst til å dra syk unge avgårde på legevakta alene i plaskregnet!

Må være utrolig slitsomt for deg!:( men du er virkelig en supermamma! Og hva gjør man ikke for disse små uansett hvordan man selv føler seg?!:) du har jo virkelig gjort det du kan for å lette på trykket i ørene..var disse tingene vi fikk beskjed om av lege når Emira hadde øreverk.. løfte hodeenden, gi paracet og nesespray for barn (siden hun var over 2 år).. bare synd man ikke kan gi den til disse små barna, for saltvann å sånt funker ikke litt på meg hvertfall :p

★Sender fra pipe-gjøken★

hehe, man føler seg ikke som supermamma når man blir irritert for at stakkaren våkner og gråter for 14.gang iløpet av kvelden :p ;)
Her får hun Rhinox nesedråper, er som nesespray men i dråpeform for babyer under 2 år ;) Det åpner godt og virker til å hjelpe! :)

hehe, man føler seg ikke som supermamma når man blir irritert for at stakkaren våkner og gråter for 14.gang iløpet av kvelden :p ;)
Her får hun Rhinox nesedråper, er som nesespray men i dråpeform for babyer under 2 år ;) Det åpner godt og virker til å hjelpe! :)

Hehe vet åssen det er ja! Man blir ganske så irritert og frustrert når man er trøtt og sliten og ungen(e) ikke sover om natta.. så DET er du ikke alene om;)

ahaaa, jeg har ikke prøvd den jeg :P skal rope på deg neste gang Liana er tett i nesa, for kommer sikkert til å glemme navnet på den :P har bare brukt nesedråper/spray fra otribaby.. det løser litt opp, men åpner ikke tett nese når dem er forkjøla syns jeg..

★Sender fra pipe-gjøken★

Hehe vet åssen det er ja! Man blir ganske så irritert og frustrert når man er trøtt og sliten og ungen(e) ikke sover om natta.. så DET er du ikke alene om;)

ahaaa, jeg har ikke prøvd den jeg :p skal rope på deg neste gang Liana er tett i nesa, for kommer sikkert til å glemme navnet på den :p har bare brukt nesedråper/spray fra otribaby.. det løser litt opp, men åpner ikke tett nese når dem er forkjøla syns jeg..

★Sender fra pipe-gjøken★

nei, saltvannet hjelper på å få slimet ut, men ikke på å åpne. Og hun sover IKKE om hun ikke kan suge på smokken ;) Fikk beskjed fra legen om at man ikke skulle være redd for å bruke sånne dråper ved soving når de er syke :)

får se det litt an! Vi har endel falsk krupp i familien også, håper veldig det ikke er tilfelle!
Men søs har astmaunge og hun mente de ofte våkner om de faktisk sliter med å puste? Så venter litt an før jeg gjør noe. Har ikke SÅ lyst til å dra syk unge avgårde på legevakta alene i plaskregnet!

Uff så kjedelig for Hermine å være syk! Og for deg også! Har ikke noe særlig peiling på astma og slikt, men Simone har hatt falsk krupp. Da var hun først veldig tungpusta gjennom natta og formiddagen, så ble det verre og til slutt "bjeffa" hun. Følte aldri at det var skummelt, for var ganske sikker på at det var det hun hadde, men vi fikk ikke bukt med det siden det var nesten 30 grader ute, så det var ekkelt å se at hun ikke hadde det bra. Vi ringte legevakta da hun begynnte å bjeffe, og der hadde de selvfølgelig ikke små nok masker så vi ble sendt på barneavdelinga der hun fikk oksygen, steroider og flytende ibux. Sistnevnte pga at ibux demper irritasjon og betennelse og kan få luftrøret til å ikke hovne opp så mye.
Håper hun slipper både ørebetennelse, astma og falsk krupp og våkner i litt bedre form :) visst hun våkner og fortsatt er tungpusta så kan du prøve å holde hodet over fryseren eller ta hun med ut og se om det blir bedre. Dette vet du helt sikkert fra før ;-) på sykehuset ga de steroider som forhindrer nye anfall på ca 24 timer, så om hun skulle få anfall med falsk krupp, så kan du tenke på om du vil spørre etter det :)

Ble langt som alltid når jeg skal skrive noe ;-)

God bedring til dere begge! <3

Uff så kjedelig for Hermine å være syk! Og for deg også! Har ikke noe særlig peiling på astma og slikt, men Simone har hatt falsk krupp. Da var hun først veldig tungpusta gjennom natta og formiddagen, så ble det verre og til slutt "bjeffa" hun. Følte aldri at det var skummelt, for var ganske sikker på at det var det hun hadde, men vi fikk ikke bukt med det siden det var nesten 30 grader ute, så det var ekkelt å se at hun ikke hadde det bra. Vi ringte legevakta da hun begynnte å bjeffe, og der hadde de selvfølgelig ikke små nok masker så vi ble sendt på barneavdelinga der hun fikk oksygen, steroider og flytende ibux. Sistnevnte pga at ibux demper irritasjon og betennelse og kan få luftrøret til å ikke hovne opp så mye.
Håper hun slipper både ørebetennelse, astma og falsk krupp og våkner i litt bedre form :) visst hun våkner og fortsatt er tungpusta så kan du prøve å holde hodet over fryseren eller ta hun med ut og se om det blir bedre. Dette vet du helt sikkert fra før ;-) på sykehuset ga de steroider som forhindrer nye anfall på ca 24 timer, så om hun skulle få anfall med falsk krupp, så kan du tenke på om du vil spørre etter det :)

Ble langt som alltid når jeg skal skrive noe ;-)

God bedring til dere begge! <3

takk for tips!
Huff, stakkars Simone det der var ei stri tørn for henne :( Håper Hermine slipper unna!
Er sånn hvesepusting nå, men håper det bare er fordi hun har mye slim i brystet! Er iallfall kjølig nok i lufta til å ta henne med ut om det blir verre! :)

Back
Topp