FREDAG! plæns?

ORIGINAL: 2 guttegull

Ser litt stafett no, imens lillegull sover. Utslått etter vaksine i går og ei lang feber-natt. Fortsatt 38,5 i feber...[:'(]
Skal på "cafè" i barnehagen etterpå og få servert fastelavensboller av storegull[:D]

I kveld blir det kakebaking til bursdagsfeiring i morgon. Eg og veslebroren min har bursdag på søndag, så feirer sammen[:D][;)] Eg blir 27[:-] og han blir 13[:D]...ja...fikk han på 14 årsdagen min...tidenes bursdagsgave[:D]

Huff, da.. Kjipt når de reagerer på sprøytene[:'(] vi slapp heldivis unna feber.. Er ikke særlig gøy når de små får feber altså :/

Koselig det da. Ser for meg at det er stas for "storegull" å servere deg i barnehagen[:D]

wow- så bra sammentreff da!![:D][:D] Det vil jeg si var tidenes bursdagsgave ja![:D] Gratulerer med dagen på søndagen!![:D][:D]

ORIGINAL: constanze

nå skal jeg bake boller [:)]
senere i kveld skal sambo passe unga og jeg skal ut på jente kveld [:D]

nei, det var mange som skal ut i helga gitt! Får satse på at det er min tur neste helg[:D][:D] Kos deg![:D]

ORIGINAL: Tihii89

ORIGINAL: tinuzz

Ikke store planene her, kose meg hjemme med mannen! Må kose ekstra mye med han for tiden siden han sa ja til og sende meg på jentetur til Agia Napa alene[:D]
Så derfor blir det taco til middag i dag og kanskje litt kos i kveld[8D]

ÅÅÅÅÅH!![:D][:D] når skal du dit? Jeg ooog vil til syden[:)][:)] Lucky yooou!

23 mai reiser vi, gleder meg, men blit trist og reise fra Ungene da, men vet de kommer til og kose seg med mannen :)

Ikke store planene her, kose meg hjemme med mannen! Må kose ekstra mye med han for tiden siden han sa ja til og sende meg på jentetur til Agia Napa alene[:D]

23 mai reiser vi, gleder meg, men blit trist og reise fra Ungene da, men vet de kommer til og kose seg med mannen :)

Ja, ser den.. Men de har det nok fint sammen med mannen! Er nok verst for mamman[;)]

I dag, rydde. I morgen, harrytur og så innom min bror på vei hjem. Søndag, slappe av og rydde litt. Kanskje inn til Oslo og vaske i leiligheten som vi skal leie ut hvis sambo blir ferdig å pusse opp.

God helg alle sammen

ORIGINAL: karita

Har ikke så mye planer egentlig.
I dag skal jeg ta unna litt klesvask og bake boller tror jeg.
I morgen skal jeg treffe søskenbarne mitt som er "hjemme" i helgen med si lille snuppe som er 6 dager yngre enn Theodor. Også sal jeg og gytta boys bake muffins.
Ellers skal vi bare nyte helga og lage go`mat[:D][:D]

God helg alle sammen

Nå minna du meg om at jeg må henge opp klær.. baaah[8D]
Det er så rart å se når de små oppdager hverandre[:D] Skal ta på og smake på hverandre[;)] var på barseltreff igår eg, og de var veeeeldig fascinert altså[:D] Det er så søtt[:)]

Ja, de er kjempesøte[;)] Theodor nesten lyser opp når han ser andre babyer[:D]

ORIGINAL: ~Emilie sin Mamma~

Min pappa har bursdag i dag så imorgen skal vi ta turen dit. Skal bake en tropisk aroma å ha med meg dit[:)] Det er ganske snadder syns jeg da[:D]

tropisk aroma? og det er?[:)] Grattis med pappan din idag![:D][:D]

Takk![:D] Det er en etter min smak særdeles nydelig sjokoladekake[;)][:D]

ORIGINAL: Luske

I dag, rydde. I morgen, harrytur og så innom min bror på vei hjem. Søndag, slappe av og rydde litt. Kanskje inn til Oslo og vaske i leiligheten som vi skal leie ut hvis sambo blir ferdig å pusse opp.

God helg alle sammen

Harrytur er aldri feil![:)][:)][:)][:)]

Min pappa har bursdag i dag så imorgen skal vi ta turen dit. Skal bake en tropisk aroma å ha med meg dit[:)] Det er ganske snadder syns jeg da[:D]

den hørtes spennende ut[;)] oppskrift?

Jepp, garantert[;)]

Den skal du få Bare slenger den rett inn her siden jeg har den så fersk i minnet nå

125 g smør
250g sukker
2 egg
250 g hvetemel
2 ts bakepulver
1 ts kanel
1 ts revet muskatnøtt
2,5 dl melk
3 ss kakao
rør smør og sukker hvitt og luftig. Så slenger du i et egg om gangen. Og så rører du inn resten av ingrediensene, alt bortsett fra kakao! Så tar du halvparten av røra i formen og SÅ blander du kakao i resten av deigen. Så fyller du det også opp i formen[:)] (og så og så og så.... merker at jeg er skikkelig flink til å forklare[8D]) Så rører du litt forskiktig i deigen sånn at det blir et sånt stilig mønster.
Steik på 160 grader i ca 45 minutt. Så må kaka bli kald og når den er blitt det, deler du den i to (altså bunn og lokk- IKKE to halve deler[8D])

Smørkrem:
60 g mykt smør
ca 500g melis
3 ss kakao
1 ts vaniljesukker
5-6 ss sterk god kaffe

Visp sammen alt det der og ha ca 1/3 i mellom lagene og resten fordeler du på toppen av kaka og rundt kanten[:)]

Håper det er mulig å lage en kake av den fantastiske forklaringen min[8D]

ORIGINAL: EogR

Kose meg sammen med mannen min som kom hjem etter 1 uke vekk fra meg[:(] Han har vært på politiøvelse i Stavern hele uka! Det var såååååååååå godt å få han hjem igjen!!! *savne savne* Så nå koser vi oss med Fredagkvelden! Akkurat nå sitter han med et STORT sjokoladekakestykke som jeg kjøpte til han på bakeren i dag, en liten overraskelse fra meg og snella [:D][:D][:D]

Det skjønner jeg godt!! Ingenting er som å få hjem sin kjære etter å ha vært borte fra hverandre en stund!![:)][:)] aiai, er han politi??[:D][:D] Snill du da, sjokoladekake og greier![:D][:D]

Den skal du få Bare slenger den rett inn her siden jeg har den så fersk i minnet nå

125 g smør
250g sukker
2 egg
250 g hvetemel
2 ts bakepulver
1 ts kanel
1 ts revet muskatnøtt
2,5 dl melk
3 ss kakao
rør smør og sukker hvitt og luftig. Så slenger du i et egg om gangen. Og så rører du inn resten av ingrediensene, alt bortsett fra kakao! Så tar du halvparten av røra i formen og SÅ blander du kakao i resten av deigen. Så fyller du det også opp i formen[:)] (og så og så og så.... merker at jeg er skikkelig flink til å forklare[8D]) Så rører du litt forskiktig i deigen sånn at det blir et sånt stilig mønster.
Steik på 160 grader i ca 45 minutt. Så må kaka bli kald og når den er blitt det, deler du den i to (altså bunn og lokk- IKKE to halve deler[8D])

Smørkrem:
60 g mykt smør
ca 500g melis
3 ss kakao
1 ts vaniljesukker
5-6 ss sterk god kaffe

Visp sammen alt det der og ha ca 1/3 i mellom lagene og resten fordeler du på toppen av kaka og rundt kanten[:)]

Håper det er mulig å lage en kake av den fantastiske forklaringen min[8D]

TAKK[:D][:D] Var bra nok forklaring for meg det der ja!![:D] Den høres supergod ut!![:D][:D][:D][:D]

Back
Topp