Fredag :D

Bruker ikke oppskrift da, hehe. Lærte meg å gjøre det litt med det jeg har liggende. Men kan prøve å beskrive hvordan jeg gjorde det nå :D

Jeg brukte en liten barnekopp som mål

1 kopp gresskarkjerner
1 kopp sesamfrø
1 kopp linfrø
1 kopp solsikkekjerner
1,5-2 kopper havregryn (bruker glutenfrie, men man kan bruke vanlige og!)
1 ts salt
Blander alt i en bolle og har på endel vann (haha, jeg målte jo ikke vannet…)
Det skal være så mye vann at det dekker alt det tørre.
Jeg lærte at det blir enda bedre om det får stå lenge i bollen. Gjerne hele dagen/ natten over om man lager det på ettermiddagen. Da trengs litt mer vann.
Når jeg er klar for å bake rører jeg det hardt sammen, tilsetter eventuelt litt ekstra vann om det er for tørt. Havregrynene gjør blaningen mer deigete og binder veldig godt når det får stå så lenge!
Så tar jeg passe mengde på et bakepapir og dytter litt utover med en slikkepott. Sprut litt vann på deigen med fingrene, skyll et bakepapir til i kaldt vann og legg oppå med den våte siden ned. Bruk kjevle og gjør det hele passe tynt. Man må dra ganske fort av bakepapiret igjen, ellers henger deigen igjen.
Det blir 2-3 brett av denne mengden.
Stekes på varmluft 180 grader! Ta ut etter 15 minutter og del opp med pizzaskjærer. Stek i totalv ca 45 minutter, men man må følge med. Når det ser nesten ferdig ut er det veldig lurt å ta ut platene og snu knekkebrødene slik at bakepapiret ligger oppå. Man kan gjerne skru av varmen nå og la de stå så lenge man vil, omtrent - så får de tørket skikkelig. Og så er det viktig å åpne ovnen endel ganger i løpet av steketiden, for å slippe ut damp.

Hehe, det var en punktlig oppskrift :p :D

Hahah takk for den fine oppskriften:D tror den er ganske lik som den oppskriften jeg har brukt (men det er flere år siden).. Også godt tips med å ha bakepapir oppå for så å bruke kjevle :D

★mobben til brodær'n★

Hahah takk for den fine oppskriften:D tror den er ganske lik som den oppskriften jeg har brukt (men det er flere år siden).. Også godt tips med å ha bakepapir oppå for så å bruke kjevle :D

★mobben til brodær'n★
Ja jeg synes det er vanskelig å få det tynt og jevnt nok uten kjevle. Men det klistrer seg fort altså, spesielt om det blir for tynt også. Men de ble supergode, kjempetynne og knasete :D
EF8D60AE-7B2A-44C3-AC84-F9117AA57440-2066-000004C71FB2BBF5_zps5a72a1e5.jpg

F1F93D42-E546-4C03-8E7A-6A8FE1EE5E16-2066-000004C7265D836E_zpsf10cfdd4.jpg

Hallo!!!
Vi har storkost oss med besøk, håper ikke det blir så lenge til neste gang!
Travelt med masse unger, men vi har kost oss!
De har reist nå, T er i barnehagen, mannen på jobb og Lillebror snart soveklar etter en tidlig morgen :p
Jeg er klar for å slappe av og rydde litt mens han sover. Så må jeg på posten før vi skal dra og bade :D
Ha en super helg alle sammen!!
Kos dere på svømming :D
Ja, det er trivelig med besøk men også godt å bli for seg selv igjen ;)

Hallo skravlehøner :P

Jeg er ENDELIG ferdig med praksisrapporten min, og fikk levert den nå ei uke før fristen! :D :P

Nå skal jeg tulle meg hjem fra universitetet, kjøre innom ei dame på tur hjem for skal kjøpe ei ny, brukt, trille til Hermine :) Den med et hjul foran er UBRUKELIG på snø og slapseføre! Og vi MÅ ha ei kjekk trille når vi skal reise sørover i neste uke ;) Har bestilt fotpose og regntrekk på nett, så håper det også kommer før vi skal reise :)

Så blir det pitabrød med tacokjøtt til middag, og litt julebrus siden det er 1.november (min personlige "frist" for når det er lov med juledilldall) :D

God helg dere!!! :)

Hallo skravlehøner :p

Jeg er ENDELIG ferdig med praksisrapporten min, og fikk levert den nå ei uke før fristen! :D :p

Nå skal jeg tulle meg hjem fra universitetet, kjøre innom ei dame på tur hjem for skal kjøpe ei ny, brukt, trille til Hermine :) Den med et hjul foran er UBRUKELIG på snø og slapseføre! Og vi MÅ ha ei kjekk trille når vi skal reise sørover i neste uke ;) Har bestilt fotpose og regntrekk på nett, så håper det også kommer før vi skal reise :)

Så blir det pitabrød med tacokjøtt til middag, og litt julebrus siden det er 1.november (min personlige "frist" for når det er lov med juledilldall) :D

Hva slags trille kjøper dere da? :D
Så herlig å ha levert rapporten! Vi har levert gruppeoppgave nå! Nå har jeg bare igjen et lite individuelt arbeidskrav og en samling til før jul!

Ja jeg synes det er vanskelig å få det tynt og jevnt nok uten kjevle. Men det klistrer seg fort altså, spesielt om det blir for tynt også. Men de ble supergode, kjempetynne og knasete :D

Mmmmm deilig! Det er hvertfall noe helt annet enn dem man kjøper i butikken ;)

★mobben til brodær'n★

Hallo skravlehøner :P

Jeg er ENDELIG ferdig med praksisrapporten min, og fikk levert den nå ei uke før fristen! :D :P

Såå flink du er som har fått levert i såpass god tid :D;)

Middagen høres knallgod ut! Min samboer er ikke noe fan av "tacosmaken", så det har vi aldri :P bruker annet krydder da;):)

Julebrus er digg!:D

★mobben til brodær'n★

Ååååå...Har du bilde av den lille kattepusen din?:)
Kos deg masse med besøket!!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg kan legge det ut siden:-)

Såå flink du er som har fått levert i såpass god tid :D;)

Middagen høres knallgod ut! Min samboer er ikke noe fan av "tacosmaken", så det har vi aldri :P bruker annet krydder da;):)

Julebrus er digg!:D

★mobben til brodær'n★
Droppa tacosmaken her idag jeg også, krydra med soyasaus og buljongpulver i stedet ;) godt ble det:D
1383326130371.jpg

*Surfer mobilt*

Den "nye" bruktvogna vår var helt super:D god liggestilling, lett og nett å legge sammen, god å trille på vinterføre og stor handlekurv under:)
1383326329681.jpg1383326368525.jpg

*Surfer mobilt*

Droppa tacosmaken her idag jeg også, krydra med soyasaus og buljongpulver i stedet ;) godt ble det:D
Vis vedlegget 38356

*Surfer mobilt*

Mmmm ser og høres godt ut! Digger sånn mat!:D
Soyasaus er godt, bruker det mye til kylling, sånn type som er mer salt da..
åssen soyasaus bruker du?
Jeg pleier å bruke en som heter Silver Swan (kjøpes på asiabutikk) kjempe god til wok og nudler osv!:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Den "nye" bruktvogna vår var helt super:D god liggestilling, lett og nett å legge sammen, god å trille på vinterføre og stor handlekurv under:)
Vis vedlegget 38357Vis vedlegget 38358

*Surfer mobilt*

Hehe samme som den ene Liana har!:D bare hennes er er uten Hello Kitty, også er den rosa og rød :P veldig enkel å ha med seg når man skal på ferie :)

Hva slags trille kjøper dere da? :D
Så herlig å ha levert rapporten! Vi har levert gruppeoppgave nå! Nå har jeg bare igjen et lite individuelt arbeidskrav og en samling til før jul!
Ei brukt Carena, med Hello Kitty på :p kosta bare 300kr da, og det er jo en kjekk pris! La ut bilde ;)
Har du ikke noen eksamener før jul??? :eek: Jeg skal skrive to hjemmeeksamener og ha en muntlig :( ...ikke mye tid til masteroppgaven nei!

Mmmm ser og høres godt ut! Digger sånn mat!:D
Soyasaus er godt, bruker det mye til kylling, sånn type som er mer salt da..
åssen soyasaus bruker du?
Jeg pleier å bruke en som heter Silver Swan (kjøpes på asiabutikk) kjempe god til wok og nudler osv!:)

Bruker vanlig kikkoman jeg :p men har en søt soyasaus også, den har sirupkonsistens, som er god å blande med vanlig soyasaus og litt sesamolje!!! Rører man så inn 1dl buljong og 1ss maizena så har man ordentlig kinamatsmak :D

Mmm, hjemmelaga knekkebrød er så knallgodt! Mannen bakte det for et par uker siden :p

Heisann!

Snuppa sov til sju i dag, så det er normaltid for oss etter gammel tid, krysser fingrene for en god dupp i barnehagen også:-)
Det var en liten kattepus som kom hjem fra barnehagen i går, de hadde hatt halloweenfeiring, og fått malt ansiktet:rolleyes::)
Tydelig fornøyd liten nasse, men de andre hadde fått pizza til lunsj, mens hun hadde fått barnematglass med pasta. Det synes jeg er veldig trist, men det er vel vanskelig for dem med den melkeallergien.
Hun skjønner mer av det nå også, så da er det bedre at de sier i fra så kan jeg lage pizza osv selv og ta med, men surt for vi betaler tross alt kostpenger for alle måltider.

Ellers skal jeg snart få besøk av min kjæreste venninne, det er lenge siden nå siden hun har flyttet:-)
Så frustrerende mht mat i bhg da :( Mye av samme problemet her i grunnen. Sist de hadde pizza hadde de glemt av at Hermine og en liten muslimsk gutt måtte ha egen så de fikk brødskiver :oops: Og når de andre fikk fiskegrateng fikk hun fiskepinner, noe hun liker godt, men synes i grunnen at de i prinsippet bør få det samme! Iallfall når det ikke er noe problem å lage det melkefritt med soyamelk i hvitsausen!

Back
Topp