Fredag 30.mai.

Uff da. Synd at du er så plaget.
Har du vondt eller "bare" redusert?

Håper dere får en fib fredag med familien :-)
Nei akkurat nå er jeg ganske bra. Men kjenner at jeg er sliten etter å ha vært så dårlig.
Men de sårene er noe jeg sliter med av og på veldig ofte, det var bare ekstra ille nå etter halsbetennelsen.

Surfer mobilt!

Hele dagen uten bleie idag, untatt ved soving og en kort stund etter det. Kun ett uhell :D

...men hun sier sjeldent ifra når hun vil tisse så har hatt henne på do en gang i timen :p Satser på at det går seg til. Etter middag sa hun at hun ville på do, og gjorde både 1 og 2 :)

Nå er ENDELIG mannen hjemme igjen :D Herlig! Så nå sjekker jeg ut for i kveld, skal lage quesedillas og ha jordbær med lime-kesam som dessert :)

Sier som Tea, La Roche Posay spf 50+ er gull for å forhindre/behandle soleksem. Jeg bruker den sprayen på både Hermine og meg. Jeg får eksem av all annen solkrem enn det merket, type allergisk mot solkrem ;)

Det beste for soleksemen er at dere bruker t-skjorte istedet for solkrem, om det ikke er altfor varmt. Så huden får luftes og puste, smør med kortison krem to-tre ganger daglig. De delene som stikker ut av klærne må smøres med solkrem, men du kan likevel smøre kortison først, la den tørke godt og legge solkrem oppå etter 20min ;)

Jeg er dreven på soleksem :p

Takk for gode tips! :) det ser mye bedre ut i dag. Vi har kun vært inne. I morgen skal vi på båttur og grille og kose oss. Da blir det tights og tunika evt body om det ikke er for varmt. Vurderer å smøre under kleda siden hun hadde på si glet og t-skjorte (riktignok veldig tynne) og fikk eksem likevel. Skal bruke LRP 30 i helga, og få tak i 50 etter helga.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg bruker corsodyl, er det noe liknende? Ulempen er misfsegede tenner ved så hyppig bruk som jeg har hatt nå, men det går jo bort igjen.
Syrlig og basisk mat er ikke lurt nei.
Har fått beskjed av fastlege og tannlege at det ikke finnes behandling.
Men da lurer jeg veldig på hva som forårsaker det da jeg plutselig fikk det etter å ha fått T...
Har lest at det nesten ikke finnes røykere med samme problem, jeg røkte jo frem til jeg skulle bli gravid, så det er mulig jeg har "hatt" det lenger :-p
Men nå håper jeg det er lenge til neste store utbrudd altså :-o

Surfer mobilt!

Det jeg skyller med smaker saltvann. Får de på sykehuset når jeg er innlagt, så har ikke sett pakken og lest hva det inneholder. Det er to små engangsbeholdere som man åpner og har i et glass. Det står caphosol A og caphosol B på de. Skyller i ett minutt to ganger. Væsken er helt klar, så det høres ikke ut som det samme. Aner ikke om det hjelper for deg, men kanskje du kan spørre?

Haha! Ja det er nesten så du må ta deg en røyk i uka ;-p neida..men sjelden man hører at det er "positivt" å røyke ;) Håper legen og tannlegen tar feil, og at spesialisten kan hjelpe deg å bli kvitt utbruddene..det høres ikke noe godt ut altså! Og jeg skjønner godt at formen din ellers synker når du har vondt og ikke får i deg nok mat med to små å springe etter. Merker raskt at jeg blir sliten etter et par dager med lite mat bare!

30 og 50 er visst ikke helt ulikt nei, men 50+ er STOR forskjell på! Den er mer som 60/sun block, og gir sterkere beskyttelse. Søstra mi jobber på apotek og sier at de gir dette rådet også fordi at folk ikke skal bruke 50 og ha "falsk trygghet" mot sola. Mange bruker høy faktor og smører seg altfor sjeldent, da blir man brendt likevel. Høy faktor OG å smøre hver 3.-4.time er tingen for eksemhud ;)

Da skjønner jeg! Tusen takk! Går for 50 + vi da :) Jeg skal være forsiktig med sol pga cellegifta, så tenker jeg kan bruke den også ;)

Mammas fristed ja hehe. Morsomt navn på det :-) Hvordan har det gått? :-) :-)

Ang soleksem så aner jeg ikke, kan du forhøre deg på apoteket? :-)

Det var virkelig gøy :) vi var der sammed med ei veninne og barna på 3år og 2 år, søstra til sambo, mannen, sønnen som er like gammel som N, dattra på 14, og veninna hennes. TOTAL avslapping for oss voksne og barna storkiste seg :)

God dag!

Vi våkna 07.30 alle sammen i dag. Skulle egentlig på båttur sammen med svigers, men vi utsatte det til i morgen siden det er overskyet i dag. Så nå venter jeg på at alle mine kjære skal våkne så vi kan dra på barnas lekeland (eller var det mammas fristed det burde hete?) Egentlig skulle vi innom Molde på båtturen og bade på badelandet, men Simone fikk masse soleksem i går, så da er ikke klor noe særlig. Må prøve en annen solkrem, for hun ble smurt rikelig på ryggen, og hadde singlet og t-skjorte på, men ble likevel full av eksem...noen gode tips og solkremer? Vi brukre cosmica solfaktor 30 for barn. Smurte kortison på utslettene og det lindret. Bruker ikke aloe vera, for både jeg og Simone reagerer på det.

Mulig du har fått svar på solkrem.. jeg har ikke så mye peiling på merker av solkremen, men vet cosmica fikk dårlig kritikk pga at de ofte har mindre faktor enn det det står, og at de inneholder vann..som gjør at man kan bli brent å sånt.. hadde den før så kastet den etter testen (tv2 hjelper deg:P )

Det er bare å planlegge så klarer du det helt fint ;)

Jeg skriver liste med alle middagene og ingredienser, sjekker hva vi trenger av husholdningsartikler og bleier etc, barnemat, pålegg, melk, yoghurt, frukt og grønt. Det er ikke rakettvitenskap akkurat, bare planlegging :p Blir mye billigere i lengden :)

Haha jeg har prøvd.. middaget er greit da, og husholdningsartikler:) men frukt går det sinnsykt mye av (mest sambo som går å spiser masse frukt gjennom hele dagen:P ) så det og brød må vi kjøpe hver dag egentlig.. også dukker det stadig opp noen småting :P men prøver å handle det meste 2 dager i uka, så får vi heller kjøpe inn smått når vi trenger :)

Deilig med helg og fri :-)
Så herlig med sol og fint vær. Dere koser dere vel ute? :-)

Vi koste oss ute hos mamma i ettermiddag :) deilig å kunne la barna styre på fritt uten å måtte løpe etter heletida:P:D

Har dere hatt det fint? Var veldig fine bilder hvertfall:D også du! Jeg kom til å tenke på den katten dere fikk tidligere..den har ikke kommet tilbake??:(

Vi koste oss ute hos mamma i ettermiddag :) deilig å kunne la barna styre på fritt uten å måtte løpe etter heletida:P:D

Har dere hatt det fint? Var veldig fine bilder hvertfall:D også du! Jeg kom til å tenke på den katten dere fikk tidligere..den har ikke kommet tilbake??:(
Så deilig :-) Elsker sommer ♡ Men det gjør vel de fleste? Hehe. Ja deilig når de er litt større. Her er det stor hage å vi sitter å følger med hele tiden, men deilig at de kan løpe litt :-)

Vi har hatt det superdupert takk :-)

Nei,den kom aldri tilbake.. Så den fant nok en annen plass. Synd men litt greit, for jeg var litt redd den hehe...

Har hatt en fin dag med litt alenetid og litt utekos! :) Liana koser seg skikkelig hos bestemor:) med huske, akesklie, lekehytte, koppestell og bare å kunne løpe rundt eller sitte å spise is:P:)

Liana fikk lov av Emira å få den ene frost t-skjorta, og hun var såååå glad og stolt over å ha på seg "Anna":D litt stor da men:P hun kan hvertfall bruke den i noen år fremover! (str 116:P )
1401477789597.jpg

Andre bilder jeg har tatt idag:)
1401477840441.jpg
1401477855142.jpg
1401477885444.jpg
1401477899111.jpg
1401477909681.jpg

Last edited:
Så deilig :-) Elsker sommer ♡ Men det gjør vel de fleste? Hehe. Ja deilig når de er litt større. Her er det stor hage å vi sitter å følger med hele tiden, men deilig at de kan løpe litt :-)

Vi har hatt det superdupert takk :-)

Nei,den kom aldri tilbake.. Så den fant nok en annen plass. Synd men litt greit, for jeg var litt redd den hehe...

Ja vår og sommer er en herlig tid:D jeg gleder meg til den dagen vi får egen hage!:)

Ja kan nok hende den har funnet et nytt hjem:( men bedre det enn om det har skjedd den noe vondt! Hehe var du redd den?:P

Lille gærningen min på vei til toppen. Og jeg som har sååå høydeskrekk haha

Vedlegg

• 1401477674135.jpg
    1401477674135.jpg
    138,8 KB · Visninger: 8
  • 1401479869084.jpg
    1401479869084.jpg
    111,9 KB · Visninger: 7
Ja vår og sommer er en herlig tid:D jeg gleder meg til den dagen vi får egen hage!:)

Ja kan nok hende den har funnet et nytt hjem:( men bedre det enn om det har skjedd den noe vondt! Hehe var du redd den?:P
Ja! Han var så vill liksom. Også med en gang ungene var lagt så satt og hadde stirrekonkurranse med meg... uten at jeg ville. Så bare en annen vei.. holdt på å tisse på meg haha. Og hvis jeg flyttet på armen ol hoppet han på meg og klorte..
Aner ikke hva det betydde. Men stygt sagt ja, glad den ble borte hehe.

Har dere dyr? :-)

Lille gærningen min på vei til toppen. Og jeg som har sååå høydeskrekk haha

Haha Wael minner meg om Liana:P uredd og tøff..hehe.. fine dere er! Og likte veldig godt kjolen og skoa dine :D

Ja! Han var så vill liksom. Også med en gang ungene var lagt så satt og hadde stirrekonkurranse med meg... uten at jeg ville. Så bare en annen vei.. holdt på å tisse på meg haha. Og hvis jeg flyttet på armen ol hoppet han på meg og klorte..
Aner ikke hva det betydde. Men stygt sagt ja, glad den ble borte hehe.

Har dere dyr? :-)

Hahaha litt sånn små-psyco katt??:P forstår det godt da..haha.. ene katten til mamma er så ustabil:eek: den kommer bort for å kose, og har det sååå godt! Og plutselig tar han tak i hånda med klør eller tennene:eek: for da vil han lissom ikke kose mer???:P

Nei vi har ingen dyr ;) jeg liker godt dyr..men har bestemt oss for å ikke skaffe noe før vi har hus med hage og at Leoh er over 5-6 år:P da blir det kansje en hund;)

Haha Wael minner meg om Liana:P uredd og tøff..hehe.. fine dere er! Og likte veldig godt kjolen og skoa dine :D
Det er litt noia å.være mødre til slike tøffinger ikke sant? Hehe. Mina og Emira er superpingler hehe :-)

Takk skal du ha.
Kjolen er faktisk 3 år gammel, kjøpt på hm. Og sandalene kjøpte jeg på Malta ifjor. Brukt se suupermye. De er så behagelige :-)

Hva skal dere i morgen da? :-)

Lurer på hvordan været er spådd i morgen :-)

Hahaha litt sånn små-psyco katt??:P forstår det godt da..haha.. ene katten til mamma er så ustabil:eek: den kommer bort for å kose, og har det sååå godt! Og plutselig tar han tak i hånda med klør eller tennene:eek: for da vil han lissom ikke kose mer???:P

Nei vi har ingen dyr ;) jeg liker godt dyr..men har bestemt oss for å ikke skaffe noe før vi har hus med hage og at Leoh er over 5-6 år:P da blir det kansje en hund;)
Hva skjer med det a? Litt sånn små-psyko-katter hehe. Skal sikkert prøve å bosse. Det klarte den fint med meg. Jeg vil ikke risikere å bli klort ut øynene på. Drama :-)

Så du er ikke så glad i den katten da? Hehe

Greit å vente til ungene er større, så kan de.gå på turer og hjelpe til ;)

Det jeg skyller med smaker saltvann. Får de på sykehuset når jeg er innlagt, så har ikke sett pakken og lest hva det inneholder. Det er to små engangsbeholdere som man åpner og har i et glass. Det står caphosol A og caphosol B på de. Skyller i ett minutt to ganger. Væsken er helt klar, så det høres ikke ut som det samme. Aner ikke om det hjelper for deg, men kanskje du kan spørre?

Haha! Ja det er nesten så du må ta deg en røyk i uka ;-p neida..men sjelden man hører at det er "positivt" å røyke ;) Håper legen og tannlegen tar feil, og at spesialisten kan hjelpe deg å bli kvitt utbruddene..det høres ikke noe godt ut altså! Og jeg skjønner godt at formen din ellers synker når du har vondt og ikke får i deg nok mat med to små å springe etter. Merker raskt at jeg blir sliten etter et par dager med lite mat bare!

Takk for forståelsen =)
Jeg er spent på hva spesialisten kan finne ut, eller om han ender med samme konklusjon.
Da vet jeg i såfall at det er nøye sjekket og ikke bare antakelser om at det ikke er noe å gjøre med det :o

Så flotte bilder som lå her da :D

Back
Topp