Fredag 30.mai.

Usj ja så kjedelig :-o
Nei den er utrolig fin altså.
Men tror jeg nøyer med meg 30 til med selv.

Surfer mobilt!
Ja, hvis du ikke er plaget med soleksem er 30 nok i massevis. Jeg fikk streng beskjed fra lege om å ikke gå under 50 med mindre jeg ville ha elveblest (igjen), så det rådet holder jeg meg til :p

Ja, vi snakka om det at hun må ha bleie på når hun skulle sove i vogna...er spent på om hun krangla med bestemora om det :p skal ta frem tøybleiene etter Eskil nå, kan hende hun ikke har noe imot de, for det er jo ikke "vanlige" bleier ;)

Det er sant :)
Tror Eskil ble veldig godt vant med å gå naken i går og i formiddag :-p
Må jo være utrolig deilig.

Surfer mobilt!

Jah endelig helg:P haha..
Synd at hun har blitt så forkjøla igjen! Men godt dere får litt tid fra hverandre:)
Jeg klarer ikke å ukeshandle:eek: kan handle for maks 3 dager av gangen :P
Det er bare å planlegge så klarer du det helt fint ;)

Jeg skriver liste med alle middagene og ingredienser, sjekker hva vi trenger av husholdningsartikler og bleier etc, barnemat, pålegg, melk, yoghurt, frukt og grønt. Det er ikke rakettvitenskap akkurat, bare planlegging :p Blir mye billigere i lengden :)

Så synd med utslett. Lillebror reagerer på både cosmica og cliniderm. T gjør også det til en viss grad, men med da han var mindre.
Nå bruker vi La Roche Posay - jeg er helt overrasket over hvor god den er og lettsmurt tross 50 i faktor (finnes i 30 også..!)

Surfer mobilt!

Hmmm..ankurat den har vi liggende, for mptte kjøpe en ny en da vi var på farten..skal prøve den :-) jeg også klødde veldig i går, så kanskje det faktisk er kremen. Men du..de på apoteket sa at solfaktor 50 ikke var vits pga filteret ble ikke sterkere enn 30 uansett (hvorfor selger de den da liksom...?). Vet du noe om det? Jeg tenkte nemmelig å kjøpe 50 nå siden hun har så sart hud..

Sent from my iPhone using BV Forum

Nei fysj! La google være i fred du. Der finner du kun de som har det helt forferdelig. Noe er det, og det finner de ut av, så nå kan du slappe av og nyte helgen! Det positive er at du snart vet hva det er, og kan få gjort noe med situasjonen :-) jeg kan få sår i munnen av høydose med cellegift. Skyller da med caphosol etter hvert måltid og minimum seks ganger i døgnet. Motvirker og forebygger. Kanskje det er noe å prøve? De gangene jeg ikke har skyllt nok, og fått sår så har de gått raskt bort ved skylling. Passer også på å drikke kun vann, ingen varme drikker, og spise mat som ikke er særlig hard eller sterk. Prøver ihvertfall å holde ph-en i munnen mest mulig lik hele tiden mens det står på.

Kos dere med grilling, finevær og familiekos! :-)

Jeg bruker corsodyl, er det noe liknende? Ulempen er misfsegede tenner ved så hyppig bruk som jeg har hatt nå, men det går jo bort igjen.
Syrlig og basisk mat er ikke lurt nei.
Har fått beskjed av fastlege og tannlege at det ikke finnes behandling.
Men da lurer jeg veldig på hva som forårsaker det da jeg plutselig fikk det etter å ha fått T...
Har lest at det nesten ikke finnes røykere med samme problem, jeg røkte jo frem til jeg skulle bli gravid, så det er mulig jeg har "hatt" det lenger :-p
Men nå håper jeg det er lenge til neste store utbrudd altså :-o

Surfer mobilt!

Det er sant :)
Tror Eskil ble veldig godt vant med å gå naken i går og i formiddag :-p
Må jo være utrolig deilig.

Surfer mobilt!
Hehe, ja, det tror jeg på!

I syden blir det nok enkelt å få henne tørr :D Men vil ikke vente en hel måned når hun tydelig vil "være stor jente som Talie" som hun selv sier ;) Det er sol, men ikke på langt nær varmt nok til å gå naken :p

Hmmm..ankurat den har vi liggende, for mptte kjøpe en ny en da vi var på farten..skal prøve den :-) jeg også klødde veldig i går, så kanskje det faktisk er kremen. Men du..de på apoteket sa at solfaktor 50 ikke var vits pga filteret ble ikke sterkere enn 30 uansett (hvorfor selger de den da liksom...?). Vet du noe om det? Jeg tenkte nemmelig å kjøpe 50 nå siden hun har så sart hud..

Vet lite om det, vi har aldri brukt mer enn 30 før. Tenkte bare for å prøve. De har vært mye i sola denne uken og er helt fine begge to :)

Surfer mobilt!

Hehe, ja, det tror jeg på!

I syden blir det nok enkelt å få henne tørr :D Men vil ikke vente en hel måned når hun tydelig vil "være stor jente som Talie" som hun selv sier ;) Det er sol, men ikke på langt nær varmt nok til å gå naken :p

Blir fort kaldt her også når de er våte fra sprederen og det blåser i skyggen :-p

Surfer mobilt!

Jeg bruker corsodyl, er det noe liknende? Ulempen er misfsegede tenner ved så hyppig bruk som jeg har hatt nå, men det går jo bort igjen.
Syrlig og basisk mat er ikke lurt nei.
Har fått beskjed av fastlege og tannlege at det ikke finnes behandling.
Men da lurer jeg veldig på hva som forårsaker det da jeg plutselig fikk det etter å ha fått T...
Har lest at det nesten ikke finnes røykere med samme problem, jeg røkte jo frem til jeg skulle bli gravid, så det er mulig jeg har "hatt" det lenger :-p
Men nå håper jeg det er lenge til neste store utbrudd altså :-o

Surfer mobilt!
Kanskje du må begynne å røyke igjen? :eek: :p

Blir fort kaldt her også når de er våte fra sprederen og det blåser i skyggen :-p

Surfer mobilt!
Er nok derfor Hermine er blitt så innmari forkjøla, hun badet ute i Tønsberg til hun ble nesten blå :p

30 og 50 er visst ikke helt ulikt nei, men 50+ er STOR forskjell på! Den er mer som 60/sun block, og gir sterkere beskyttelse. Søstra mi jobber på apotek og sier at de gir dette rådet også fordi at folk ikke skal bruke 50 og ha "falsk trygghet" mot sola. Mange bruker høy faktor og smører seg altfor sjeldent, da blir man brendt likevel. Høy faktor OG å smøre hver 3.-4.time er tingen for eksemhud ;)

Vet du, aldri mer, men jeg tenkte faktisk tanken da jeg hadde mest vondt :-o

Surfer mobilt!
Det tror jeg på!

Jeg røkte også i noen år da jeg var yngre, men måtte slutte da jeg traff Harald :p

Det tror jeg på!

Jeg røkte også i noen år da jeg var yngre, men måtte slutte da jeg traff Harald :p

Jeg smugrøkte for mannen min en stund da jeg ikke klarte å slutte heeelt før jeg ble gravid men prøvde/kuttet ut mye fra prøvestart :-o

Surfer mobilt!

Jeg smugrøkte for mannen min en stund da jeg ikke klarte å slutte heeelt før jeg ble gravid men prøvde/kuttet ut mye fra prøvestart :-o

Surfer mobilt!
Hahahaha, og han ante ingenting?

Like greit at jeg sluttet da vi ble sammen, for astmaen min er mye bedre nå enn da :eek: :p

Hahahaha, og han ante ingenting?

Like greit at jeg sluttet da vi ble sammen, for astmaen min er mye bedre nå enn da :eek: :p

Jo han skjønte det nok :-D

Surfer mobilt!

God formiddag:)

Jentenr har fri fra barnehagen idag pga planleggingsdag! Så dem har vært ute en tur med sambo mens Leoh sov og jeg dusjet;) Leoh har snart sovet i 2 timer :) jeg må handle idag, og mulig vi drar ned til mamma og dem senere for å leke i hagen, for er skikkelig fint vær idag:D er meld 22 grader idag, så da blir det sikkert mellom 25-28 i skyggen:P

Ha en fin fredag :)
Deilig med helg og fri :-)
Så herlig med sol og fint vær. Dere koser dere vel ute? :-)

God dag!

Vi våkna 07.30 alle sammen i dag. Skulle egentlig på båttur sammen med svigers, men vi utsatte det til i morgen siden det er overskyet i dag. Så nå venter jeg på at alle mine kjære skal våkne så vi kan dra på barnas lekeland (eller var det mammas fristed det burde hete?) Egentlig skulle vi innom Molde på båtturen og bade på badelandet, men Simone fikk masse soleksem i går, så da er ikke klor noe særlig. Må prøve en annen solkrem, for hun ble smurt rikelig på ryggen, og hadde singlet og t-skjorte på, men ble likevel full av eksem...noen gode tips og solkremer? Vi brukre cosmica solfaktor 30 for barn. Smurte kortison på utslettene og det lindret. Bruker ikke aloe vera, for både jeg og Simone reagerer på det.

Mammas fristed ja hehe. Morsomt navn på det :-) Hvordan har det gått? :-) :-)

Ang soleksem så aner jeg ikke, kan du forhøre deg på apoteket? :-)

Super sommervær i dag og. Ungene er allerede uten klær!
Jeg har vært hos spesialist og skal tilbake for å ta prøver i munnen. Han sa noe om at enkelte revmatiske tilstander kan gi utslag i slike sår :-o
Litt stressa nå, men Google gjorde det bare værre.
Så jeg prøver å la det ligge og heller vente til jeg vet mer før jeg uroer meg :)
Vi er hos mampap i hele dag, alle søstrene med følge og unger (og katter) er her/kommer på grilling :-)

Surfer mobilt!
Uff da. Synd at du er så plaget.
Har du vondt eller "bare" redusert?

Håper dere får en fib fredag med familien :-)

Back
Topp