Fredag 30.mai.

Marian87

2012❤️2016❤️2020❤️2023❤️
Aprillykke 2016
September 2012
Junilykke 2020 ♡
Endelig helg :p

Hermine er hjemme fra bhg idag, helt vanvittig snørrete og hun hoster og surkler mye. Skal levere henne hos svigermor nå snart, for kjenner at etter snart to uker sammen har vi behov for noen timer fra hverandre :p

Når Hermine er levert skal jeg få ryddet opp litt her og pakket ut. Ser ikke ut :eek:

Så må det ukeshandle...men er så nydelig vær så har mest lyst til å la huset været bombet til mannen kommer hjem og heller slappe av ute i sola :p

Jah endelig helg:P haha..
Synd at hun har blitt så forkjøla igjen! Men godt dere får litt tid fra hverandre:)
Jeg klarer ikke å ukeshandle:eek: kan handle for maks 3 dager av gangen :P

God formiddag:)

Jentenr har fri fra barnehagen idag pga planleggingsdag! Så dem har vært ute en tur med sambo mens Leoh sov og jeg dusjet;) Leoh har snart sovet i 2 timer :) jeg må handle idag, og mulig vi drar ned til mamma og dem senere for å leke i hagen, for er skikkelig fint vær idag:D er meld 22 grader idag, så da blir det sikkert mellom 25-28 i skyggen:P

Ha en fin fredag :)

Super sommervær i dag og. Ungene er allerede uten klær!
Jeg har vært hos spesialist og skal tilbake for å ta prøver i munnen. Han sa noe om at enkelte revmatiske tilstander kan gi utslag i slike sår :-o
Litt stressa nå, men Google gjorde det bare værre.
Så jeg prøver å la det ligge og heller vente til jeg vet mer før jeg uroer meg :)
Vi er hos mampap i hele dag, alle søstrene med følge og unger (og katter) er her/kommer på grilling :-)

Surfer mobilt!

God dag!

Vi våkna 07.30 alle sammen i dag. Skulle egentlig på båttur sammen med svigers, men vi utsatte det til i morgen siden det er overskyet i dag. Så nå venter jeg på at alle mine kjære skal våkne så vi kan dra på barnas lekeland (eller var det mammas fristed det burde hete?) Egentlig skulle vi innom Molde på båtturen og bade på badelandet, men Simone fikk masse soleksem i går, så da er ikke klor noe særlig. Må prøve en annen solkrem, for hun ble smurt rikelig på ryggen, og hadde singlet og t-skjorte på, men ble likevel full av eksem...noen gode tips og solkremer? Vi brukre cosmica solfaktor 30 for barn. Smurte kortison på utslettene og det lindret. Bruker ikke aloe vera, for både jeg og Simone reagerer på det.

Sent from my iPhone using BV Forum

God dag!

Vi våkna 07.30 alle sammen i dag. Skulle egentlig på båttur sammen med svigers, men vi utsatte det til i morgen siden det er overskyet i dag. Så nå venter jeg på at alle mine kjære skal våkne så vi kan dra på barnas lekeland (eller var det mammas fristed det burde hete?) Egentlig skulle vi innom Molde på båtturen og bade på badelandet, men Simone fikk masse soleksem i går, så da er ikke klor noe særlig. Må prøve en annen solkrem, for hun ble smurt rikelig på ryggen, og hadde singlet og t-skjorte på, men ble likevel full av eksem...noen gode tips og solkremer? Vi brukre cosmica solfaktor 30 for barn. Smurte kortison på utslettene og det lindret. Bruker ikke aloe vera, for både jeg og Simone reagerer på det.

Så synd med utslett. Lillebror reagerer på både cosmica og cliniderm. T gjør også det til en viss grad, men med da han var mindre.
Nå bruker vi La Roche Posay - jeg er helt overrasket over hvor god den er og lettsmurt tross 50 i faktor (finnes i 30 også..!)

Surfer mobilt!

Endelig helg :p

Hermine er hjemme fra bhg idag, helt vanvittig snørrete og hun hoster og surkler mye. Skal levere henne hos svigermor nå snart, for kjenner at etter snart to uker sammen har vi behov for noen timer fra hverandre :p

Når Hermine er levert skal jeg få ryddet opp litt her og pakket ut. Ser ikke ut :eek:

Så må det ukeshandle...men er så nydelig vær så har mest lyst til å la huset været bombet til mannen kommer hjem og heller slappe av ute i sola :p

Deilig med litt fri fra hverandre littegrann da ;-) du får rydde det mest nødvendige i en fart, og nyte været etter det!

Du er flink som ukeshandler! Her går det i perioder, men så sklir det ut ;-)

Så synd med utslett. Lillebror reagerer på både cosmica og cliniderm. T gjør også det til en viss grad, men med da han var mindre.
Nå bruker vi La Roche Posay - jeg er helt overrasket over hvor god den er og lettsmurt tross 50 i faktor (finnes i 30 også..!)

Surfer mobilt!
Vi også bruker bare LRP! Eneste solkremen jeg ikke reagerer på (får eksem av solkrem :eek: ) men som du sier er den kjempegod selv i 50+. Lurt å bruke 50+ om ungene får soleksem, jeg bruker alltid så høy faktor ellers får jeg elveblest :oops:

Vi også bruker bare LRP! Eneste solkremen jeg ikke reagerer på (får eksem av solkrem :eek: ) men som du sier er den kjempegod selv i 50+. Lurt å bruke 50+ om ungene får soleksem, jeg bruker alltid så høy faktor ellers får jeg elveblest :oops:

Det er ikke soleksem de får da, de får utslett umiddelbart som relasjon på selve kremen :-o
Andre kremer med så høy faktor kan vi ikke bruke på T... De er så "tette" for huden hans. Sperrer helt inne all varme på en måte. Så han renner ned av svette. Men ikke denne da :) greit med 50 for å smøre et godt lag på morgenen.

Surfer mobilt!

God dag!

Sier som Tea, La Roche Posay spf 50+ er gull for å forhindre/behandle soleksem. Jeg bruker den sprayen på både Hermine og meg. Jeg får eksem av all annen solkrem enn det merket, type allergisk mot solkrem ;)

Det beste for soleksemen er at dere bruker t-skjorte istedet for solkrem, om det ikke er altfor varmt. Så huden får luftes og puste, smør med kortison krem to-tre ganger daglig. De delene som stikker ut av klærne må smøres med solkrem, men du kan likevel smøre kortison først, la den tørke godt og legge solkrem oppå etter 20min ;)

Jeg er dreven på soleksem :p

Det er ikke soleksem de får da, de får utslett umiddelbart som relasjon på selve kremen :-o
Andre kremer med så høy faktor kan vi ikke bruke på T... De er så "tette" for huden hans. Sperrer helt inne all varme på en måte. Så han renner ned av svette. Men ikke denne da :) greit med 50 for å smøre et godt lag på morgenen.

Surfer mobilt!
Det samme gjelder meg, jeg får eksem av solkremen...og soleksem ved for lav faktor...herlig :p

Harald svetter også så det siler med alle andre solkremer med høy famtor enn LRP, så den er veldig god!

Det samme gjelder meg, jeg får eksem av solkremen...og soleksem ved for lav faktor...herlig :p

Harald svetter også så det siler med alle andre solkremer med høy famtor enn LRP, så den er veldig god!

Ja jeg ble overrasket over hvor god den er
Hilsen skeptisk-til-for-høy-faktor/for-mye-kjemikalier :-p

Surfer mobilt!

Idag er Hermine UTEN BLEIE :eek: :D

Hun begynte å skrike da jeg skulle ta på henne bleia etter dotur i morges "nei, neeeei ikke bleia på" spurte henne om hva hun skulle ha da under klærne om hun ikke skulle ha bleie og da kom det "BAAAARE trusa" :p :)

Søta var superstolt da jeg fant fram ei treningstruse til henne ;)

Etter tre timer kom det "trusa våt" så da måtte vi bytte, men synes hun er flink!

Idag er Hermine UTEN BLEIE :eek: :D

Hun begynte å skrike da jeg skulle ta på henne bleia etter dotur i morges "nei, neeeei ikke bleia på" spurte henne om hva hun skulle ha da under klærne om hun ikke skulle ha bleie og da kom det "BAAAARE trusa" :p :)

Søta var superstolt da jeg fant fram ei treningstruse til henne ;)

Etter tre timer kom det "trusa våt" så da måtte vi bytte, men synes hun er flink!

Superflink!!
Ble noen timer uten her også, men bleie på ved soving :-p

Surfer mobilt!

Ja jeg ble overrasket over hvor god den er
Hilsen skeptisk-til-for-høy-faktor/for-mye-kjemikalier :-p

Surfer mobilt!
Jeg fikk høre fra hudpleier at den er laget med minst mulig ingredienser for at allergikere ikke skal reagere på den ;) Helt supert, for før jeg fant den kunne jeg ikke være i sola og måtte gå med heldekkende klær hele sommeren. Gjett om det var varmt å gå rundt i Roma i juli, i 35 grader, med langermet tunika og tights :eek: ;)

Vi har vært i Rottneros Parken, 5 min fra oss. Masse turister og nordmenn der :-)
Slenger ut bilder :-)den fuglen er Nils Holgerson av Selma Lagerløf. Hun kommer fra byen her.
Noen som husker det fra barne-tven.

Vedlegg

• 1401448318627.jpg
    1401448318627.jpg
    104,3 KB · Visninger: 11
  • 1401448375225.jpg
    1401448375225.jpg
    107,2 KB · Visninger: 11
  • 1401448421170.jpg
    1401448421170.jpg
    82,8 KB · Visninger: 11
  • 1401448444686.jpg
    1401448444686.jpg
    133,5 KB · Visninger: 11
Jeg fikk høre fra hudpleier at den er laget med minst mulig ingredienser for at allergikere ikke skal reagere på den ;) Helt supert, for før jeg fant den kunne jeg ikke være i sola og måtte gå med heldekkende klær hele sommeren. Gjett om det var varmt å gå rundt i Roma i juli, i 35 grader, med langermet tunika og tights :eek: ;)

Usj ja så kjedelig :-o
Nei den er utrolig fin altså.
Men tror jeg nøyer med meg 30 til med selv.

Surfer mobilt!

Superflink!!
Ble noen timer uten her også, men bleie på ved soving :-p

Surfer mobilt!
Ja, vi snakka om det at hun må ha bleie på når hun skulle sove i vogna...er spent på om hun krangla med bestemora om det :p skal ta frem tøybleiene etter Eskil nå, kan hende hun ikke har noe imot de, for det er jo ikke "vanlige" bleier ;)

Vi har vært i Rottneros Parken, 5 min fra oss. Masse turister og nordmenn der :-)
Slenger ut bilder :-)den fuglen er Nils Holgerson av Selma Lagerløf. Hun kommer fra byen her.
Noen som husker det fra barne-tven.
Så fine bilder :)

Surfer mobilt!

Super sommervær i dag og. Ungene er allerede uten klær!
Jeg har vært hos spesialist og skal tilbake for å ta prøver i munnen. Han sa noe om at enkelte revmatiske tilstander kan gi utslag i slike sår :-o
Litt stressa nå, men Google gjorde det bare værre.
Så jeg prøver å la det ligge og heller vente til jeg vet mer før jeg uroer meg :)
Vi er hos mampap i hele dag, alle søstrene med følge og unger (og katter) er her/kommer på grilling :-)

Surfer mobilt!

Nei fysj! La google være i fred du. Der finner du kun de som har det helt forferdelig. Noe er det, og det finner de ut av, så nå kan du slappe av og nyte helgen! Det positive er at du snart vet hva det er, og kan få gjort noe med situasjonen :-) jeg kan få sår i munnen av høydose med cellegift. Skyller da med caphosol etter hvert måltid og minimum seks ganger i døgnet. Motvirker og forebygger. Kanskje det er noe å prøve? De gangene jeg ikke har skyllt nok, og fått sår så har de gått raskt bort ved skylling. Passer også på å drikke kun vann, ingen varme drikker, og spise mat som ikke er særlig hard eller sterk. Prøver ihvertfall å holde ph-en i munnen mest mulig lik hele tiden mens det står på.

Kos dere med grilling, finevær og familiekos! :-)

Back
Topp