"Fravalgt" tidlig ultralyd?

Jeg fikk tidlig ultralyd i forrige svangerskap fordi jeg var til utredning for habituell abort på det tidspunktet. Denne gangen har jeg ikke fått tilbud om det og ikke spurt heller. Nå vil jeg bare glede meg og nyte graviditeten, uten å gå og være redd hele tiden, slik jeg var sist. :)
 
Jeg var ikke på tidlig ul med de to største, men med nr. 3 var jeg i uke 11 for å se at alt sto bra til før jeg fortalte de vordende storebrødrene nyheten. Jeg skal på tidlig ul nå på fredag 11+4 av samme grunn, for jeg vil være sikker på at lille lever og har det fint før søsknene får vite noe. :)
 
Ved første barn var heller ikke jeg på tidlig ultralyd. Var som deg 27 og hadde ingen grunn til å mistenke at noe skulle være galt. Syntes da det var helt komfortabelt å vente til den ordinære ultralyden, noe som også stemte fint. Denne gangen så hadde jeg fått for meg at noe bare måtte være galt (helt uten grunn). Hodet mitt var innstilt på at "alle" opplever minst en spontanabort, så da kunne det jo umulig gå bra. Betalte derfor drøyt 1000 kr når jeg var 11+6 for å slappe av og slutte og tenke irrasjonelt. Skal ikke påstå at de irrasjonelle tankene er helt borte likevel, men ul ga i det minste en slags lettelse i ukene etter jeg var der og fikk vite at alt så fint ut.
 
Back
Topp