Fravær

Høres helt horribelt ut. Og noe som burde vært tatt med verneombud, kommuneoverlege og arbeidstilsynet. En leder har ikke anledning til å beordre folk tilbake på jobb når de er sykemeldt! Det er legens vurdering om man kan jobbe tilrettelagt.
Han hadde tatt det med forbundet sitt som hadde troppet opp på kontoret til leder og fortalt hvor skapet skal stå

Han hadde tatt det med forbundet sitt som hadde troppet opp på kontoret til leder og fortalt hvor skapet skal stå
Det er ihvertfall bra. Men høres ut som lederen ikke hører hjemme som leder med slike holdninger

Jeg får helt fnatt av mennesker i lederstillinger i helsetjenesten som tvinger folk med seriøse sykdommer på jobb. Svakerestilte mennesker er avhengig av beskyttelse, jeg stoler på at helsefagarbeidere på alle nivåer tar ansvar og er bevisst på smittespredning. IALLEFALL hva gjelder corona, influensa, RS virus osv. Hvor tankeløst egoistisk kan man bli? Utsette andre for livsfare?

Det er ihvertfall bra. Men høres ut som lederen ikke hører hjemme som leder med slike holdninger
Har opplevd at det er flere slike ledere i helsevesenet desverre. Ikke skal vi leie inn ekstra ved sykdom, er vi selv syke skal du helst kun vær syk med omgangssyken eller syke barn før det er godkjent at du er hjemme. Og allikevel tilegnes vi flere og flere oppgaver

Min leder er også sånn som skriver at hun håper at hun ser meg i morgen, selv om jeg er liggende. Har null forståelse for andre, men selv er hun langtidssykmeldt fordi hun er sliten. Jeg må ringe inn sykt barn i dag og gruer meg som vanlig. Er sykdom hver dag og vet hvor kjipt det blir for de andre, fordi det er vanskelig å få noen andre til å komme.

Trist å lese dette, en god ting vi kunne tatt med oss fra koronaen var jo å bli hjemme når vi er syke.
God bedring Ts, jeg var hjemme i 4 uker :(

Back
Topp