Fravær

AnneS

Forumet er livet
VIP
Desemberlykke2017
Ved korona/influensa, hvor lenge har dere opplevd å være borte fra jobb?
Jeg var borte mandag, idag og ser ikke for meg at jeg er i stand til å gå imorgen. Eneste plan idag er å få kommet meg gjennom dusjen. Jeg er tett i nese og ører, hoster/nyser masse, fortsatt skallebank, feber kommer og går, generelt bare slått ut.

Leder sa at hun håpet at hun så meg imorgen, men tviler sterkt på det... Får dårlig samvittighet...

Jeg var borte mandag, idag og ser ikke for meg at jeg er i stand til å gå imorgen. Eneste plan idag er å få kommet meg gjennom dusjen. Jeg er tett i nese og ører, hoster/nyser masse, fortsatt skallebank, feber kommer og går, generelt bare slått ut.

Leder sa at hun håpet at hun så meg imorgen, men tviler sterkt på det... Får dårlig samvittighet...
Nå syns jeg leder kan roe seg litt. Det er du som kjenner på om du er i stand til at gå på jobb eller ikke. Jeg for min del hadde lenge skallebank. Kropp og hjerne hang ikke sammen på en måte så det var ikke mye jeg klarte de 2 første ukene

Enig i det all song skriver. Du trenger ikke dårlig samvittighet. Her var mannen vekk i 1 uke.

Da jeg hadde korona hadde jeg feber i fire dager. Mannen var hjemme fra jobb tre dager pga det (jeg er i permisjon). Etter de tre dagene var det helg. Han var nylig hjemme fra jobb to dager pga forkjølelse uten feber. Da han hadde korona var han hjemme en hel uke pga feber. Du kjenner best hvordan formen din er! Kan være leder mente det positivt som at hun håper du blir frisk igjen snart/at det er kjekt å ha deg på jobb, men dumt hvis det lå en forventning i det.

Svigermor måtte være borte fra jobb 4 uker sist. Finnes ingen fasit på hvor raskt man blir frisk av et virus, og noen runder kan ta lenger tid enn andre. Det eneste som er sikkert, er at det tar lenger tid å blir frisk og større sjanse for langvarig sykdom dersom man presser seg for hardt før man egentlig er blitt frisk.

Seriøst? Dårlig gjort av leder. Du jobber i tillegg i helsevesenet og SKAL holde deg hjemme til du er frisk så du ikke smitter de utsatte pasientene dine. Ring idag og si at du blir borte imorgen og. Da kommer du deg raskere og du risikerer ikke å smitte pasienter eller andre ansatte. Hadde folk holdt seg hjemme en dag ekstra kunne mye smitte blitt brutt. Ring evt legen og få sykemelding ut uka så trenger du ikke tenke på annet enn å bli frisk.

At leder sier hun håper hun ser deg i morgen tenker jeg ikke er noe galt å si, tviler på hun mener du skal komme om du fortsatt er dårlig, Man blir hjemme til man er bedre

At leder sier hun håper hun ser deg i morgen tenker jeg ikke er noe galt å si, tviler på hun mener du skal komme om du fortsatt er dårlig, Man blir hjemme til man er bedre
Jeg vet helt ærlig ikke helt hva hun legger i det svaret, jeg har jo vært borte mye (sykemelding, ferie og nå sykdom) :nailbiting: jeg kjenner bare så veldig på den dårlige samvittigheten :wacky:

De fleste gjør nok det, men man går uansett ikke på jobb syk.
Nei, en gjør jo ikke det. Slik hodet mitt fungerer nå, så stoler jeg ikke på meg selv med medisinhåndtering osv, det er som det er fylt av bomull. Og ørene er så tette at det høres ut som folk snakker til meg under vann :hilarious:
Blir nok hjemme hvertfall imorgen, så kanskje jeg blir klar for jobbehelg (enklere å få tak i folk til en hverdag enn en helg).

Jeg vet helt ærlig ikke helt hva hun legger i det svaret, jeg har jo vært borte mye (sykemelding, ferie og nå sykdom) :nailbiting: jeg kjenner bare så veldig på den dårlige samvittigheten :wacky:

Ikke ha det. Hun har VALGT å være leder. Det gir noen fordeler i forhold til arbeidstider ofte og høyere lønn - og det ligger noen kjipe og stressende ansvar i den stillingen som for eksempel personalansvar og ansvar for at vaktene fylles opp. Men hun har fortsatt valgt den jobben :)
Er du syk, så er du syk. Hvis det medfører stress for henne, så er det også bare hennes jobb å finne en vikar, men du skal ikke ha dårlig samvittighet.

Jeg ble syk sent fredag kveld, jeg var syk lørdag og søndag og helt hjemme fra jobb mandag, tisdag jobbet jeg et par timer på hjemmekontor, onsdag hadde jeg planlagt ferie og jeg jobbet videre bare deltid hele uken.

Jeg har en kontorjobb som kan gjøres hjemmefra, og deltid funker, det blir bare mer å ta igjen senere (og noe tok andre for meg)

Du skal ikke ha dårlig samvittighet, du er syk.

2 uker var vi borte. Da var det strengere regler på karantene osv, men kjente jo jeg var smittet. Så var vi syke i ca ei uke fra det slo ordentlig ut, men både jeg og pappaen måtte ha et par dager ekstra sykmelding for å hente oss inn når ungene var tilbake i bhg. Vi var generelt slitne i kroppen, og fikk ikke heller hvilt ut med to små med koronaviruset hjemme.

Jeg var i permisjon da jeg hadde det og reglene da sa 4 dager i karantene. Nå ble jeg syk med omgangssyken natt til mandag, skulle egentlig gå 2 netter mandag og tirsdag men ringte inn syk. Hadde også en begynnende forkjølelse, dom er blitt verre. Mistenker korona siden sist jeg var på jobb, jobbet jeg med en som nylig hadde hatt korona og fortsatt var svak positiv. ikke tatt test, og skal ikke på igjen for onsdag neste uke. Men hoster til jeg brekker meg, svimler, nyser og uggen i kroppen. Ikke feber men får aldri feber uansett hvor dårlig jeg er. Vær hjemme til du er frisk.

Jobber selv i helsesektoren (sykehjem), her er leder av mening at så lenge vi bruker munnbind kan vi komme på jobb. Ene helsefagarbeider måtte på jobb med 40 i feber og influensa for det var jo bare å bruke munnbind.

Hatt korona 2 ganger. Borte 3-4 uker første gangen (sengeliggende 2 uker og så regelrett bare sliten). Andre gangen sengeliggende en uke og borte noen dager til før heg begynte jobbe litt (jobbet da redusert pga graviditet/kvalme).

Borte en uke for ett år siden pga influensa. Kom midt i et IVF forsøk, så hjalp ikke på formen :P

Du tuller nå? Her burde arbeidstilsynet vært kontaktet. Er man syk så er man syk og skal ikke tvinges på jobb
Hei, jeg var på rapporten, hun satt med munnbind, svetten piplet, masse skjerf, osv og satt allikevel og hakket tenner. Absolutt ikke greit. En annen ble nesten beordret tilbake fra sykemelding pga mangel på folk. Hadde fått påvist en skade i hele armen og kunne ikke bruke den, fikk beskjed at du har jo en arm til som du kan bruke

Hei, jeg var på rapporten, hun satt med munnbind, svetten piplet, masse skjerf, osv og satt allikevel og hakket tenner. Absolutt ikke greit. En annen ble nesten beordret tilbake fra sykemelding pga mangel på folk. Hadde fått påvist en skade i hele armen og kunne ikke bruke den, fikk beskjed at du har jo en arm til som du kan bruke
Høres helt horribelt ut. Og noe som burde vært tatt med verneombud, kommuneoverlege og arbeidstilsynet. En leder har ikke anledning til å beordre folk tilbake på jobb når de er sykemeldt! Det er legens vurdering om man kan jobbe tilrettelagt.

Wow! :nailbiting:

Er ikke første gang det skjer... da corona kom til Norge, ble jeg best om å komme på jobb, selv med alle symptomene, og jeg ventet på å få ta test. Retningslinjene sa da vi skulle være hjemme til negativ test eller x antall dager ved positiv test. Sjefen sammen med virksomhetsleder mente fhi ikke var ett seriøst organ og at det ikke var slike retningslinjer. De sa også de hadde snakket med kommuneoverlege som sa akkurat det samme. Dette var i en annen kommune da. Hadde heldigvis backup i fastlege og lege på legevakt.

Back
Topp