framovervendt/bakovervendt

ORIGINAL: KonTrolla

ORIGINAL: Dollface

ORIGINAL: mlinn*martinesmamma*

jeg skal sette mini bakovervendt og har jo også fått inntrykk av at dette er desidert tryggest - riktigst fram til ungen er minst tre år.

hadde ventet at de fleste sa bakovervendt her inne - men hvorfor seg jeg hele tiden barn som sitter forovervendt da? seter til små som vender forover...hehe.. ser mer av det enn bakovervendt..

fordi her inne er det veldig fokus på det.. [:)]
det er forøvrig anbefalt fram til 4 år.. så vet du det [:D]

Jeg for min del hadde nok aldri kommet på det selv hadde det ikke vært for fokuset her inne, så tusen takk til alle som tar det opp igjen og igjen! [:)]

alle skulle hatt en Helene Harefrøken rundt seg[:)][:D]

bakovervendt,å det skal han være til han e ivertfall 3/4 år....

i barnehagen lillegutt går i e det 12 unga på avdelinga hans på 8 mnd -2,5 år,å av de e det vist bare vårres som sitter bakovervendt:-(
føle meg nesten dom når man sier til folk at han sitter bakovervendt.før de sier jo at det e jo så mye mere arbeid å ha de bakovervendt.

LE er 1.5 år..han sitter bakerovervendt.
storebror er 7 år så han sitter i beltestol.

Jr. er litt over 2, sitter bakovervendt. Har sete som forhåpentligvis passer bakovervendt til nærmere 4 år - får se det an litt, Jr. er veldig stor for alderen men vi prøver så lenge det går. [:)]

Var innom en babybutikk i Oslo sentrum, passet på å spørre etter bilsete siden Jr. trenger et til (har et hos besteforeldrene, trenger et hos meg også) og ramset opp kravene: 2 år, over 15 kg, bakovervendt.
De hadde ingen seter som oppfylte kravene... [8|]
Altså ikke ETT sete som var bakovervendt over 15 kg! [>:]

Jeg ble nok litt krass i stemmen da jeg påpekte at det var anbefalt med bakovervendt frem til 4 år, og at de fleste 4-åringer nok er over 15 kg... [8D]
De ba meg prøve hos konkurrenten rett nedi gata.

Imponert var jeg i hvert fall ikke.

Nicholas har akkurat fått beltestol, og sitter nå fremovervendt i den[:)] Han fyller straks tre år.

Jenta mi er snart 4.5år og sitter fortsatt bakovervendt. Nå er mi jente lita for alderen og er ikke blitt 18kilo heller enda. Hun blir nok sittende bakovervendt 1års tid til.
Men ser at de fleste som levere barn i barnehagen til snuppa, så sitter iallefall 90% av barna forovervendt.

BAKOVERVENDT til de er minst 4år.
Synns folk som har barna fremovervendt er fryktelig uvitne eller rett og slett bare dumme.

Krysser fingrene for at det blir pålagt og ha barna bakovervendt helt frem til de er 4år. Selv om det er liten plass i bilen, barna blir bilsyke, eller det rett og slett er mer lettvindt og ha dem fremover.

Begge mine minste sitter bakovervendt De er 1,5 og 3 år.

De kommer til å sitte slik minst til dem er 4 år, uansett!!!!!

ORIGINAL: schnuppa

Begge mine minste sitter bakovervendt De er 1,5 og 3 år.

De kommer til å sitte slik minst til dem er 4 år, uansett!!!!!

FLOTT!!!! Liker og høre uansett i denne sammenhengen!

ORIGINAL: Fyrste metall

Synns folk som har barna fremovervendt er fryktelig uvitne eller rett og slett bare dumme.

Krysser fingrene for at det blir pålagt og ha barna bakovervendt helt frem til de er 4år. Selv om det er liten plass i bilen, barna blir bilsyke, eller det rett og slett er mer lettvindt og ha dem fremover.

Uviten eller dum..ja her var det bare å velge. [8|]

Om det skal bli lovpålagt at man MÅ ha barna bakovervendt til 4års alderen, syns jeg jaggu staten skal betale en egen spytørker og bilvasker til dem som har barn som blir bilsyke av å sitte "feil" vei. Og ikke minst, en ny større bil slik at vi får plass spytørkeren[8|]

lillemor er halvannet år og sitter bakovervendt, det skal hun gjøre så lenge hun kan

ORIGINAL: Kranglefanten

Om det skal bli lovpålagt at man MÅ ha barna bakovervendt til 4års alderen, syns jeg jaggu staten skal betale en egen spytørker og bilvasker til dem som har barn som blir bilsyke av å sitte "feil" vei. Og ikke minst, en ny større bil slik at vi får plass spytørkeren[8|]

Heller spy på unge og baksete eller livstruende skadd barn eller dødt barn hvis man skulle være ute for en ulykke.

Snuppa på 4 sitter forovervendt mens gutten på 2 år sitter bakovervendt og slik blir han sittende til han er 4 år.

ORIGINAL: Kranglefanten

Heller spy på unge og baksete eller livstruende skadd barn eller dødt barn hvis man skulle være ute for en ulykke.

Du tenker ikke på disse ungene som faktisk blir syke av det du?! Bare av en tur hjemmeifra til barnehagen spyr ho opp alt ho har, til det bare er magesyre som kommer opp...det tar 5 minutter bare. Det er ikke helsemessig forsvarlig og utsette et barn for det.

16mnd og sitter bakovervendt, kommer ihverfall til og sitte sånn i ett par år til... rett og slett så lenge han får plass[;)]

Utrolig mange flinke her inne[:)]

Nå nærmer lillegutt seg 2 år og bruker str 92. Jeg føler jeg må trøkke ham inn i det bakovervendte BeSafe setet, og han sitter med bena bøyd. Nå når det straks blir kjøligere, og han har mer klær på, må jeg innrømme at vi kommer til å snu setet...

Back
Topp