Fra når gir dere mannen alkoholkarantene?

Gjør ingenting,
Han har vært med på dette 2 ganger før, og vet hva som kreves av han. Føler selv det blir for dumt å legge inn noen "karantene", han er voksen og vet såpass =)

Min samboer drikker sjeldent, drikker han så er det som regel uten alkohol (så lenge det ikke er noe spesielt eller at man er i utlandet). Så har heldigvis ikke det problemet. Verre her med at han reiser mye for jobben. Har sagt at nå får han ikke lov å dra utenlands, virker som han forstår det... I morgen reiser han til Trondheim på messe for jobben. Selv om det er 7 t i bil, så tar han fly. Så han kan komme seg fort hjem igjen om det skulle være noe. Men egentlig er jeg ikke redd for at det skjer noe den første tiden.. Er førstegangs og er forbredt på å gå til termin eller over, selv om jeg gjerne vil ha henne litt før termin. Er nå 35 +5.
Så vanskelig å si når, men ville bedt han holde seg unna den siste tiden før.. Kanskje si fra neste uke eller så. Han dør jo ikke om han ikke får i seg alkohol? :p Evt kjøp inn alkoholfri øl og vin til han ;)

Neh, han har lagt ned karantene på seg sjøl, virker det som. Ikke vil han reise på fjellet og herje ut tredveårsdagen sin på stisykkelen, heller. Det er IKKE så langt til fjells at han ikke ville rukket å kjøre hjem om fødselen starta, uten å gå glipp av stort. Han er livredd for å gå glipp av noe "kult" (?!), han har sagt at om slimproppen min går mens han er på jobb, så skal jeg spare på den eller ta bilde så han får se... :rolleyes:

Har ikke hatt behov for å sette noen alkoholkarantene da ingen av oss er noe særlig glad i drikke med alkohol. Så vi er så og si avholds fra før.

Han var på sommerfest med jobben i juli og jeg sa at han bare måtte kose seg med drikke i lag med kollegaene, men det var tydeligvis ikke så interessant, koste seg edru han.

sa i fra forje uke at det kansje var smart å begyne å tenke på at han skal kjøre meg til sykehuset om det trengs. så nå har lørdags ølen blitt til en halv lø XD vi har ca 20 min å kjøre til sykehuset, er i slutten av uke 37 nå.

Neh, han har lagt ned karantene på seg sjøl, virker det som. Ikke vil han reise på fjellet og herje ut tredveårsdagen sin på stisykkelen, heller. Det er IKKE så langt til fjells at han ikke ville rukket å kjøre hjem om fødselen starta, uten å gå glipp av stort. Han er livredd for å gå glipp av noe "kult" (?!), han har sagt at om slimproppen min går mens han er på jobb, så skal jeg spare på den eller ta bilde så han får se... :rolleyes:
:eek::eek: Haha! Min mann vet knapt hva slimproppen er, tror jeg, men se den vil han i alle fall ikke!

Men her er også mannen strengere med seg selv enn hva jeg er når det kommer til drikking i disse dager - jeg synes ikke det gjør noe om han tar seg en eller to øl f.eks., vi kan ta taxi til sykehuset, så jeg er bare opptatt av at han ikke er full. Men han vil ikke drikke noe nå i det hele tatt, så den saken er jo grei.

:eek::eek: Haha! Min mann vet knapt hva slimproppen er, tror jeg, men se den vil han i alle fall ikke!

Men her er også mannen strengere med seg selv enn hva jeg er når det kommer til drikking i disse dager - jeg synes ikke det gjør noe om han tar seg en eller to øl f.eks., vi kan ta taxi til sykehuset, så jeg er bare opptatt av at han ikke er full. Men han vil ikke drikke noe nå i det hele tatt, så den saken er jo grei.

Da er vi heeeelt på samme side, jeg hadde ikke hatt noe imot at han tok seg et par kalde når det er deilig vær, er jo ikke krise om han ikke får kjørt og vi må ta taxi isteden uansett, det er så dyrt å parkere på sykehuset at kostnadene antagelig hadde gått opp i opp ;) og ny bil med vakre seter har vi og... :P skulle gjerne sett at de holdt seg frie for tiss og fostervann, men det er jo bare meg :rolleyes:

Joda mannen her er hyperopptatt av alt som har med graviditet og baby å gjøre, hver dag kommer han med noe nytt... "Om noen dager kan babyen smile inni magen, vet du det?" Sa han istad. Nei... Sånt veit ikke jeg :P det er han som ordner oss jordmortimer, han skrev oss inn på sykehuset i god tid, ordnet med foreldrepengesøknader og fødselsforberedende kurs. Han vil være med på alle undersøkelser, han spør nesten mer enn meg, og husker alt jeg har klaget over og minner meg på å spørre om det :D jeg har sagt han må bli gynekolog eller kvinnelege, men han sier at han er redd folk tror han blir det bare fordi han liker å se på vulvaer :hilarious: jeg har sagt han ikke må la andres fordommer sette en stopp for drømmene hans, men jeg tror han trives som IT-gutt i kommunen også, så...:D

Da er vi heeeelt på samme side, jeg hadde ikke hatt noe imot at han tok seg et par kalde når det er deilig vær, er jo ikke krise om han ikke får kjørt og vi må ta taxi isteden uansett, det er så dyrt å parkere på sykehuset at kostnadene antagelig hadde gått opp i opp ;) og ny bil med vakre seter har vi og... :p skulle gjerne sett at de holdt seg frie for tiss og fostervann, men det er jo bare meg :rolleyes:

Joda mannen her er hyperopptatt av alt som har med graviditet og baby å gjøre, hver dag kommer han med noe nytt... "Om noen dager kan babyen smile inni magen, vet du det?" Sa han istad. Nei... Sånt veit ikke jeg :p det er han som ordner oss jordmortimer, han skrev oss inn på sykehuset i god tid, ordnet med foreldrepengesøknader og fødselsforberedende kurs. Han vil være med på alle undersøkelser, han spør nesten mer enn meg, og husker alt jeg har klaget over og minner meg på å spørre om det :D jeg har sagt han må bli gynekolog eller kvinnelege, men han sier at han er redd folk tror han blir det bare fordi han liker å se på vulvaer :hilarious: jeg har sagt han ikke må la andres fordommer sette en stopp for drømmene hans, men jeg tror han trives som IT-gutt i kommunen også, så...:D
For en utrolig praktisk mann å ha da! Fantastisk med noen som bare fikser alt det kjedelige! :D

For en utrolig praktisk mann å ha da! Fantastisk med noen som bare fikser alt det kjedelige! :D

Åh, ja! Også så praktisk å ha med på ferie, for eksempel! Vi går oss aldri vill, for han har innebygget kompass og er en mester på logistikk. Eneste problemet er at han får stressdrømmer om at reisefølget ikke hører på han og går på feil ferje eller noe :rolleyes: kommer til å være den perfekte far:D

Åh, ja! Også så praktisk å ha med på ferie, for eksempel! Vi går oss aldri vill, for han har innebygget kompass og er en mester på logistikk. Eneste problemet er at han får stressdrømmer om at reisefølget ikke hører på han og går på feil ferje eller noe :rolleyes: kommer til å være den perfekte far:D
Høres bra ut :)

Tenker at min kjære får holde seg edru fra jeg går ut i permisjon, siden vi har over en time å kjøre til sykehuset! Ellers er det å mulig at vi får sykebil hvis ting går fort!

Jeg er rett rundt hjørne fra termin og er 39+6 i dag.
Vi snakket om dette tidligere og han hadde siste festen i juni, dette var hans eget valg.
Ellers har det blitt en øl nå og da men fra min permisjonsstart har han ikke rørt øl.

Denne tråden fikk meg til å tenke på det ja.. Har ikke tenkt tanken faktisk :P Mannen er aldri ute på fest, men han er gla i å ta seg ei øl eller et glass vin på kvelden innimellom. Vi skal i bryllup når jeg er 37 uker, så vi ble enige om at det da var siste kvelden med alkohol. Han er godt fornøyd med munkholm ☺️

Edru fra sist fredag, uke 36. Nå ønsker jeg han klar til å kjøre når som helst :) har ikke tenkt å la noen andre kjøre, det inkluderer megselv! :p

Min mann drikker heldigvis veldig lite til vanlig, bare et glass til maten i jobbsammenheng. Nå har han sluttet med det også for lenge siden. Hvis han ikke hadde forstått det av seg selv ville jeg kanskje sagt stopp fra uke 35 eller noe? Ikke sikker på tidspunktet, tenker at man må kjenne etter litt selv på hva man føler seg trygg på.

Et par øl kan han få ta så lenge han selv vil, men vi skal i bryllup to uker før termin og jeg tror han vil begrense seg av eget initiativ i frykt for å gå glipp av fødsel! Det er jo like kjipt for han! Ellers blir det en fest på han denne helgen og kanskje neste. Jeg tar ikke det særlig tungt..

Back
Topp