Fra når gir dere mannen alkoholkarantene?

FruTB

Betatt av forumet
Nå høres det kanskje ut som om mannen min drikker mye, men det hender jo at han tar seg en(1) øl en og annen kveld, og kanskje særlig i helgene - eller vin til maten ... Her har vi ganske lang reisevei til sykehuset (45 min, langt nok), og jeg orker ikke tanken på at en annen enn han skal kjøre meg. Jeg er bare i uke 35, men tenker at jeg snart sier at han må holde seg til farris.

Hva gjør dere?

Min holder seg som regel unna uansett. Han har ikke Vært ute uten meg etter jeg ble gravid. Eneste gangene han drikker nå er når vi er på besøk hos mine foreldre. Så da er det han og pappa som koser seg litt med noe godt I glasset. Det Gjør meg ingenting. Da har jeg både mamma og lillesøster som kjører :-)

Sambo har her gitt seg selv alkoholkarantene fra og med denne uken, er 36+3 i dag. Hadde han villet drøyet en uke hadde han fått lov til det, men er visst ikke det samme å ta en øl/vin uten at jeg er med så er liksom ikke noe stort offer. Han var ute med noen kompiser i helgen kun fordi han følte han måtte fordi nå 'er det lenge til neste gang'/siste gang han er barnløs etc. Fulladet tlf med lyd på til enhver tid blir innført neste uke når jeg går ut i permisjon ;)

Min kan ikke kjøre, så han kan ta seg en øl eller to frem til jeg føder. Men egentlig fikk han forbud mot å drikke mere fra 1 august, senest fredag drakk han seg så full at han glemte å gi beskjed om at han ikke kom hjem, veldig lite festlig når det da var 19 dager til termin. Heldigvis fødte jeg ikke, men gjør han slik igjen, så kommer han til å gå glipp av fødsel! ;)

Vi må ta taxi, så å drikke en øl eller to gjør ikke noe, men har sagt at jeg synes at det kanskje er maks fra nå. 36+0 i dag.

Vi har bare 10 minutter til sykehuset, så har innført stopp fra i dag. Er i uke 39 på onsdag, så synes det var på tide:p

Her er det ikke blitt noe alkoholforbud enda.. Men han spurte beskjedent om han kunne ta seg en øl på fredagen;) jeg ser ikke noe i veien med det og ble egentlig ganske overrasket over at han spurte!!

Kjenner at lillemann har det så altfor godt i magen enda:p så tror ikke han kommer med det første uansett:p har flere rundt meg som kan kjøre, hvis det i verste fall skulle skje når samboer har tatt seg en øl!! Men han holder seg egentlig unna selv, fordi han vil ikke ha noe innabords når han skal bli pappa for første gang;) er forresten 38+0:)

Han drikker lite, mest en øl for kos - den lar eg han beholde til det er 2vk igjen til termin. Tenker det holder :)

Jeg er 38+4 og mannen tar seg fremdeles en øl på kvelden innimellom. Vi har riktignok kort vei til sykehuset. Jeg tenker at fest er uaktuelt, og at dersom jeg kjenner med annerledes eller er i minste tvil, så droppes ølen:) - hvis du føler deg tryggere uten ølen er det ikke for tidlig å starte farris-kjøret, tenker jeg i hvertfall :)

Vi ble enige om fra termin, altså 37+0 :)

Her er det flere måneder siden han har vært på fest/byen, men har vært noen sosiale sammenkomster med litt drikke. Han har selv sagt at han ikke skal drikke mer nå, men da han ble invitert av noen venner han ikke har truffet på en stund, sa jeg at han bare måtte ta seg et par øl. Han var like i nærheten, og vi må uansett ta taxi til sykehuset som er 5-10min unna. Stoler på at han har kontroll på dette selv. Han har ellers ingen vane med å drikke alkohol til maten her hjemme, så tviler på at det blir noe mer nå før fødsel. Er 37+6 i dag :)

Uke 39 på tors- mannen skal i utdrikkingslag fredag, og drar på jobb til Sørlandet tirsdag og en uke frem. Så spiller ingen trille. ;P Her går det mer på å rekke et fly evnt ;) Men en dritings mann på fødestuen kan jeg spare meg for, da får han bli edru først å komme etterpå hehe. 2 gangsfødende her, han var en helt på 1 fødsel altså. Så han skal få litt slækk nå. Jeg som må gjøre jobben med å få ut bebisen uansett. Men koselig om han rekker å være der når han kommer ut. :)

Mannen drikker ikke så det er ikke noe problem, men han har ikke førerkort heller så jeg må uansett få noen andre til å kjøre meg til sykehuset :rolleyes:

Spurte jordmor om dette faktisk, og hun synes uke 35 var et bra tidspunkt å slutte med fredagspilsen, så her er det slutt fra denne uka. Her er det veldig viktig for far å kjøre meg til sykehuset selv, så han ønsker å stoppe selv nå.

Her drikker vi ikke. Eller han drikker kanskje på et julebord osv. Men hadde han drukket hadde vi nok satt en strek ved 37 uker :)

Her drikker han så sjelden, og ikke har vi bil så han får gjerne ta seg en øl om han vil det. Men hadde ikke blitt å veldig blid om han var ute på rangel nå gitt. Han kjøpte seg en cider i dag, ingen problem med at han koste seg med det.

Back
Topp