Fra IVF-reise til IVF-pause (vi prøver i mellomtiden på "gamlemåten")

3. forsøk siden vi avsluttet med IVF
Syklusdag 21, 9 DPO

7 DPO, når jeg lå i senga om morgenen, kjente jeg det hugget til nede på høyre siden. Kjentes på en måte ut som store, stikkende luftbobler som presset på i egglederen, og det varte i max 30 sekunder. Jeg håper det var festesmerter, men prøver å jekke meg litt ned i tilfelle ikke, så ikke skuffelsen blir så stor.

Nå er vi på tur hjem fra ferie og jeg kan nesten ikke vente med å komme hjem for å ta en test, enten i kveld eller i morgen. :facepalm::smiley-angelic001
 
Last edited:
Tok en test i går seint på kvelden og kunne skimte en svaaaaak, svak strek. Så svak at den ikke var mulig å se på mitt mobilkamera. Mye mulig bare en skyggestrek, for på morgenen i dag kunne jeg ikke se noen verdens ting. Har kun fått skyggestrek på tidligtestene fra babyplan, ikke de vanlige strimlene. Hmm.. Vi får nok bare vente å se hva de neste dagene bringer :nailbiting:
 
Syklusdag 25, 13 dpo

Jeg har ikke testet noe mer siden 10 dpo. Tidligere har jeg fått mensen 13 dager etter el, så vi får se om tanta dukker opp eller ei. Jeg skal holde meg fra å teste nå så lenge jeg klarer:woot:
 
Mensen kom dagen etter sist oppdatering, altså 6.aug.

Jeg er nå på dag 7 i ny syklus. Har så smått begynt å teste etter EL - men kun med billig el-tester, sparer de digitale til de billige har blitt litt sterkere
 
Sist runde med prøving resulterte ikke i graviditet. Jeg fikk mensen igjen for 4 dager siden. Syklus: 6.august-30.august.

Status nå:
Syklusdag: 4 (runde 5 etter vi avsluttet med IVF).
EL: Ca. 12 september
IKM: Ca. 25 september

Mannen skal reise bort midt i eggløsningsperioden, men kun noen dager så satser på at vi får lagt inn noen aksjer rett i forkant og kanskje etterkant av el.
 
Nå er det lenge siden jeg har oppdatert her. :facepalm: Og bare for å avklare: JEG ER FORTSATT ALENE I MIN KROPP (med andre ord: ikke gravid) :arghh::hilarious:

Jeg er nå på syklusdag 21. Denne måneden skjedde det noe rart; jeg fikk positiv EL-test i to omganger! Enten slapp ikke egget første gang eller så har det muligens blitt sluppet to egg. Da er jeg enten 9 DPO eller 6 DPO nå. IKM kan derfor være alt fra torsdag 19. oktober - søndag 22. oktober.

Jeg føler meg utrolig nok like optimistisk (og i etterkant naiv, hehe) hver måned - og kanskje ekstra denne gangen.
De siste to dagene har jeg kjent at det stikker i begge eggstokkene (eller i området rundt), har hatt litt halsbrann og vært litt svimmel. Jeg ler litt av meg selv i skrivende stund, for når jeg tenker meg om så kjenner jeg på noe hver eneste måned i denne delen av syklusen. Denne prøvingen gjør meg KOKKO :hilarious:
 
Enten 7 DPO eller 10 DPO i dag.
En ting til som jeg har kjent på i det siste er stølhet i rompa/hofta, ja inni der. Ikke veldig mye, men kanskje 3-5 ganger siste dagene.

Jeg har begynt å teste og i dag var testen knall-blenda. :hilarious: Var ikke så mye som en skyggestrek å skimte, bare hvitt....
Nå når jeg først har begynt å teste, klarer jeg ikke å holde meg selv borte fra å kjøre på med mer testing, som den gale testetøsa jeg er.... :hilarious: Har sluttet å bli dypt nede av en negativ test. Tror jeg begynner å bli herdet. Jeg forstår jo at jeg mest sannsynlig ikke er gravid denne måneden heller, men det er liksom den lille tanken "hva hvis..." som poker meg litt i siden. Jaja.... lenge leve håpet! :smiley-angelic001
 
8 eller 11 DPO i dag. Ny test tatt på morgenen og den var negativ. Jeg er kjempestøl i eggstokk området på venstresiden og har vært det av og på. i tillegg har jeg hatt noen vage menssmerter som har kommet og gått siden jeg sto opp i dag. Nå veksler jeg på å tenker "YEY, nå har det klaffa" til "FU*K, nå kommer den J**la dr*ttmensen!" :hilarious:
 
Nå har det låst seg i øvre del av ene rumpeballen her.... Har prøvd å gå to turer i dag bare får å prøve å løse opp noe, men blir bare verre når jeg beveger meg. Hva i alle dager...:bag:
 
Negativ graviditetstest.

På morgenen i dag: Litt slim med knallrøde små dråper med blod inni (minimalt, men veldig synlig). Kun da. Ingenting etterpå. :confused013
 
Jeg er fortsatt ikke gravid. o_O Siden oktober/november har det vært mye reising på mannen, ca. midt i eggløsningsperiodene alle ganger, og dermed dårlig med prøving. Jeg er nå på syklusdag 8 i denne syklusen. Denne gangen er vi sammen under eggløsning, så da tenner vi både tre og fire lys for lengsel, håp og glede (og fred, ja både i sjela og i verden) og hiver oss rundt på låven :Heartred ;)
 
CD 10

JIPPI! Nå begynner det å nærme seg positiv EL-test. Tipper den er positiv seinest i morgen ettermiddag, slik den har "bygd" seg opp til nå. Jeg reiser bort til jul, hjem til min nærmeste familie, så EL kunne ikke kommet på et bedre tidspunkt. Egentlig trodde jeg ikke vi skulle være sammen denne perioden med eggløsning, som hadde vært realiteten hvis ikke mensen hadde kommet noen dager tidligere sist syklus, noe den HELDIGVIS gjorde. Nå ligger alt til rette for at gode ting kan skje. :Heartred
 
CD 11

Jeg fikk positiv eggløsningstest nå i ettermiddag, så da er vel kanskje EL i morgen eller dagen etter. Nå kjenner jeg det stikker godt, faktisk på begge sider. I tillegg var det litt blod i EL-slimet på morgenen i dag. Satser på at det betyr det at jeg er ekstra fruktbar! :smiley-angelic001
 
CD 13 - 1 DPO
Eggløsningssmertene har avtatt, EL-testen er negativ og jeg er offisielt i DPO-land. I morgen er siste jobbdag før juleferie. Det blir helt fantastisk med ferie og avslapning med nær familie nå. Forhåpentligvis klarer jeg å holde meg til nærmere nyttårshelga før jeg begynner å teste :hilarious:
 
Last edited:
CD 17 - 5 DPO
Ingen spesielle tegn til nå, annet enn litt rar følelse nederst i magen nå og da, både på ene og andre siden. Jeg kan ikke huske sist jeg var så avslappa til hele prosessen og lite stressa generelt. En viktig og stor faktor akkurat denne måneden er såklart at det er jul og ferie. ❤️✨ Den var etterlengta og kom ikke en dag for seint
 
CD 20 - 8 DPO
Nå har testetrangen begynt å snike seg innpå, men jeg klarer foreløpig å stritte i mot. :hilarious: Jeg er på juleferie hos mine foreldre og jeg kjenner at jeg har det så sykt fint på alle måter nå (avslappa, godt humør og nyter livet), så orker ikke å djinxe det med en test som (mest sannsynlig) uansett er negativ. Da er det bedre å være lykkelig uviten noen dager til. xsmile9

Jeg har nå likevel kjent på litt, som jeg alltid gjør i disse mellomperiodene, hehe. Fortsatt kjenner jeg noe på begge sider. Det murrer og bobler litt og plutselig, nå og da, kommer det små isende støt. Samtidig, for å ikke bli megaskuffa, reserverer jeg meg litt og tenker "mensen kommer nok denne måneden også". Så får vi se da :)
 
13 DPO / CD1
TR har ankommet. :banghead:

Forhåpentligvis bedre lykke neste syklus... Nå skal jeg til å gjøre noe som til slutt får meg til å føle meg bra (i tillegg får jeg tenkt på noe annet); rydde og vaske huset (og pakke vekk jula)! Etter det blir det serie, hjemme-spa og tilrettelegge for feel-good-stemning! Ikke f*** at mensen skal få ødelegge dagen min. :gen045
 
Back
Topp