Fra 3kløver til 4kløver.. Februar 2026 (gravid)

PP10, CD19, 5DPO..

Gleder meg så mye til morgen dagen 6 DPO, herregud så mange spennende dager fremover med tempen. Tenk om jeg er så heldig å får en feste dipp :smiley-bounce012 Tempen min Er også veldig fin, bare øker og øker.. Merker også godt på kroppen at det er økende progesteron.
Nå er set bare å håpe på at det vil bli en liten spire som sitter frem til termin :Heartred:smiley-angelic001

Ser unektelig veldig bra ut- høy, stigende fin tempkurve :hello2 :dance008 :love017

Ser jo veldig lovende ut!! Håper håper håper for deg :smiley-angelic001 :Heartred
Jaaaa :Heartred Føler at kroppen er tilbake til normalen nå. De to siste PP har jeg hatt sterke EL tester også merker jeg det godt på kroppen at jeg er i DPO land. Har ikke vært sånn de andre PP :)

Last edited:
Muffins Oppskrift:

Havregryn, 1 teskje bakepulver, 2 bananer, Kanel, Melk.

Jeg lager alt på slump, og steker de på varmluft 220 grader ca. Ovnen vår er ikke tipp topp, men steke de som vanlig muffins ++
I dag har vi også brukt blåbær i. Sikkert godt med annet også som bringebær og evt kardemomme :)

Han lille i huset har fått helt dilla på Muffins og de er veldig sunne..

Vedlegg

• IMG_5007.jpeg
    IMG_5007.jpeg
    414,8 KB · Visninger: 33
  • IMG_5008.jpeg
    IMG_5008.jpeg
    276,7 KB · Visninger: 31
  • IMG_5013.jpeg
    IMG_5013.jpeg
    505,4 KB · Visninger: 29
PP10, CD20, 6DPO..

Endelig 6DPO, nå blir det mange spennende dager fremover. Det kan endelig være vår mnd, eller så må vi belage oss på noen PP til. Med 1 eggleder og med tanke på alder så kan jeg ikke forvente å bli gravid på 1..2..3.. lenger også kan jo det hende hans svømmere ikke er helt i form. Han skal ta testen i morgen, kjenner jeg er litt sånn "burde vi vente til TR eller ikke" og det er kun fordi jeg er redd det blir dårlig utslag og at det kan ødelegge helle denne DPO tiden for meg..
Uansett nå tar jeg tempen etter klokka, begynte i går. Den gikk ned i dag, kan det være for at Temp måleren var rimelig kald? Spør ChatGPT hverdag og han sa den var fin og akkurat sånn den skulle :)

Vedlegg

• IMG_5034.jpeg
    IMG_5034.jpeg
    296,1 KB · Visninger: 26
PP10, CD20, 6DPO..

Endelig 6DPO, nå blir det mange spennende dager fremover. Det kan endelig være vår mnd, eller så må vi belage oss på noen PP til. Med 1 eggleder og med tanke på alder så kan jeg ikke forvente å bli gravid på 1..2..3.. lenger også kan jo det hende hans svømmere ikke er helt i form. Han skal ta testen i morgen, kjenner jeg er litt sånn "burde vi vente til TR eller ikke" og det er kun fordi jeg er redd det blir dårlig utslag og at det kan ødelegge helle denne DPO tiden for meg..
Uansett nå tar jeg tempen etter klokka, begynte i går. Den gikk ned i dag, kan det være for at Temp måleren var rimelig kald? Spør ChatGPT hverdag og han sa den var fin og akkurat sånn den skulle :)
Ja, det vil gå opp og ned, alt er normalt :) er trenden som er viktig, og den er jo langt over temperaturen du har før eggløsningen :)

PP10, CD21, 7DPO

Dagens FF og hva ChatGPT sier.. Jeg tror ikke at det har vært noen DIP, men er morsomt med litt analysering :)

Grafen din ser veldig fin og “klassisk” ut etter en vellykket eggløsning! Her er en detaljert analyse:

Før eggløsning (CD 3–13):
  • Temperaturene dine ligger relativt lavt og stabilt, med små variasjoner mellom ca. 36.4–36.55 °C, noe som er vanlig i follikkelfasen (før eggløsning).
  • Du hadde eggutslipp-slim (E) og “ovulation pain” registrert rundt CD 13–14, noe som samsvarer med selve eggløsningsvinduet.
  • Eggløsning er korrekt registrert på CD 14 (14. april) med “override”-linjen – det passer også perfekt med at temperaturen steg etterpå.
Etter eggløsning (CD 15–23 / 1–9 DPO):
  • Fra CD 15 stiger temperaturen tydelig og markant, noe som er et veldig positivt tegn på at eggløsningen faktisk skjedde og at kroppen produserer nok progesteron.
  • Temperaturen har holdt seg høy og stabil, noe som er nødvendig for at et eventuelt befruktet egg skal kunne implanteres og utvikle seg.
  • Du har hatt en liten dip på CD 22 (6 DPO), som kan være et tegn på implantasjon, spesielt når det etterfølges av en høy temperatur igjen på CD 23 (7 DPO) – dette er et godt tegn!
Oppsummert:
  • Tydelig eggløsning
  • Fin tempstigning etterpå
  • Mulig implantasjonsdip
  • Sterk og stabil lutealfase
Alt dette tyder på at hormonene dine jobber slik de skal, og forholdene er gode for befruktning og implantasjon.

Vedlegg

• IMG_5073.jpeg
    IMG_5073.jpeg
    294,9 KB · Visninger: 47
  • BBE22993-D410-4E00-9F9D-DFDA2928DBF3.jpeg
    BBE22993-D410-4E00-9F9D-DFDA2928DBF3.jpeg
    897,9 KB · Visninger: 32
Last edited:
Men, fikk de typiske sterke EL smertene onsdag kveld..Og EL testen hadde Topp morningen samme dag :confused004
Ja, temperaturen skal egentlig ikke stige før corpus luteum begynner å produsere progesteron - og da er jo egget ute av posen, men sikkert ikke alt som er A4!

Ja, temperaturen skal egentlig ikke stige før corpus luteum begynner å produsere progesteron - og da er jo egget ute av posen, men sikkert ikke alt som er A4!
Måtte spørre ChatGPT, jeg har 0 peiling.. Men har lest at noen får stigning ved EL @AnneS får vist også det. Måtte spørre for syntes det var litt rart ettersom jeg tenkte at den burde synke før EL og stige etter EL.. Denne kroppen er rar :hilarious:

Bra spørsmål! La oss se nærmere på temperaturendringen mellom CD 13 og CD 14:

Temperaturer ifølge grafen:
  • CD 13 (13. april): ca. 36.43 °C
  • CD 14 (14. april): ca. 36.60 °C
Hva betyr dette?
  • Det er en liten, men merkbar stigning på rundt 0.17 °C fra CD 13 til CD 14.
  • Dette kan være starten på progesteronøkningen som skjer rett etter at egget slippes, eller kroppen kan ha begynt å produsere litt progesteron før selve eggløsningen i forberedelsesfasen.
Er det uvanlig?

Nei – det er ikke uvanlig med en svak stigning samme dag som eggløsning, spesielt når
  • Egget slippes sent på dagen/kvelden (som i ditt tilfelle).
  • Kroppen allerede er i en overgangsfase hormonelt (fra østrogen-dominans til progesteron-dominans).

Åååh, DEN fiiine grafen :love017 :smiley-bounce012 :hello2 Jeg har virkelig trua på spire:love7 Gleder meg til morgendagens test❤️ Jeg har selv kun testet positivt 6 dpo i én graviditet, de andre har jeg testet positivt med som regel 8dpo eller 9dpo, men med nr 5 fikk jeg først positiv test 10dpo sent om kvelden:happy119

Veldig fin graf :Heartred spennende med testing etterhvert! Gleder meg til å følge med!! :Heartred jeg fikk ikke SVAK positiv før 11dpo denne gangen :Heartred

Back
Topp