Fra 3kløver til 4kløver.. Februar 2026 (gravid)

PP10, CD14, 1DPO…

Var eggløsnings smerter i går kveld, de var såpass vonde, så hadde vært rart om det var noe annet. Alt EL slimet er nesten borte og tempen er høy. Da er jeg 1 DPO allerede :love017
Gikk fort det her :laughing002
Nå er det bare å håpe på det beste.. Første test blir kanskje Torsdag, mest sannsynlig fredag :happy:
Spennende dager fremover :D Håper det klaffer for deg :love7

Ikke No God Følelse…

Kjenner jeg er så redd for å få negativ test igjen! Har ikke følt det her på en stund, men nå kommer den veldig :sad010Kjenner det tar litt på for å være ærlig. Føles som om jeg aldri vil kunne bli gravid igjen.. Det er så grusom følelse..

Ikke No God Følelse…

Kjenner jeg er så redd for å få negativ test igjen! Har ikke følt det her på en stund, men nå kommer den veldig :sad010Kjenner det tar litt på for å være ærlig. Føles som om jeg aldri vil kunne bli gravid igjen.. Det er så grusom følelse..
Dette har jeg følt på så masse denne vinteren og det er helt grusomt. Håper sånn at den sitter for deg snart :Heartred

Ikke No God Følelse…

Følte det samme, det var ikke gøy å teste lenger. Det var slik jeg sluttet å være testetøs..

Dette har jeg følt på så masse denne vinteren og det er helt grusomt. Håper sånn at den sitter for deg snart :Heartred
Ja, er virkelig kjipt :sorry: Prøver og være positiv, men når er det litt håpløst.
Kjempe lei meg for at du måtte oppleve og miste igjen. Håper det klaffer fort og sitter helle veien :Heartred

Det her stemmer ikke, vet at jeg er 2 DPO pga EL smerter.. :) kan man endre det? At Eggløsning var på Onsdag og ikke tirsdag?

Vedlegg

• IMG_4851.jpeg
    IMG_4851.jpeg
    282,6 KB · Visninger: 28
Last edited:
Det her stemmer ikke, vet at jeg er 2 DPO pga EL smerter.. :) kan man endre det? At Eggløsning var på Onsdag og ikke tirsdag?
Jeg tror ikke det egentlig :pompus: men det kan jo være at det er sånn det er hos deg, det er det som er så spennende med temping. Plutselig får man seg en aha opplevelse.. Kanskje smertene ikke er selve eggløsningen? Uansett kan du jo bare tenkte at du er mindre dpo om du vil og :)

Men positivt at du ser et temperaturskifte! Når egget slippes så begynner "sekken" den var i å produsere progesteron, som får temperaturen til å stige. Og om de da ikke blir noe befruktet egg så går denne "sekken" (gule legemet) til grunne, og progesteronet synker, og mensen kommer.

Jeg tror ikke det egentlig :pompus: men det kan jo være at det er sånn det er hos deg, det er det som er så spennende med temping. Plutselig får man seg en aha opplevelse.. Kanskje smertene ikke er selve eggløsningen? Uansett kan du jo bare tenkte at du er mindre dpo om du vil og :)

Men positivt at du ser et temperaturskifte! Når egget slippes så begynner "sekken" den var i å produsere progesteron, som får temperaturen til å stige. Og om de da ikke blir noe befruktet egg så går denne "sekken" (gule legemet) til grunne, og progesteronet synker, og mensen kommer.
Ja, veldig gøy å se den går oppover. Men, jeg har også veldig ømme bryster denne mnd så det er også et positivt tegn på at Progesteron går oppover som det skal.

Jeg hadde mye murringer den dagen, men de sterke smertene kom på kvelden. Ble veldig overrasket at EL kom 12 timer etter, for eggløsningen har alltid skjedd dagen etter positiv test. Kanskje det endelig er mnd vår :love017
Blir morsomt å følge med på tempen de neste dagene.. i morgen så får jeg ikke temper til samme tid som de siste dagene, så tenker kanskje det kan bli feil temp evt. men, det får gå.

Gleder meg til testingen er igang:smiley-bounce012Såå spennende:nailbiting::Heartred

Elsker Vår, Sommer Og Solnedgang…

Endelig så ble det en lang kveldstur med hunden og musikk på ørene! Altså det er bare verdens beste terapi.. Er så utrolig frelst i Solnedgang/oppgang.. Drømmen er å bo med et sted med kun den utsikten. Tenk og kunne sitte i hagen og se på det når man ville uten masse by støy.. det hadde virkelig vært magisk.. :love017

Vedlegg

• 2503618C-6F63-4F14-A91E-B42C93EC340F.jpeg
    2503618C-6F63-4F14-A91E-B42C93EC340F.jpeg
    533,1 KB · Visninger: 32
  • IMG_4909.jpeg
    IMG_4909.jpeg
    306,5 KB · Visninger: 31
  • IMG_4911.jpeg
    IMG_4911.jpeg
    186,4 KB · Visninger: 29
  • IMG_4910.jpeg
    IMG_4910.jpeg
    101,2 KB · Visninger: 30
En Interessant Samtale Med ChatGPT

2 DPO om små mens smerter:

Små menssmerter rundt 2 DPO (dager etter eggløsning) er ganske vanlig og kan ha flere mulige forklaringer:
  1. Progesteronpåvirkning: Etter eggløsning stiger progesteronnivået, og det kan gi murrende smerter i nedre del av magen som ligner menssmerter. Dette er et tegn på at kroppen forbereder seg på en eventuell graviditet.
  2. Lutealfase-symptomer: Noen opplever såkalte PMS-lignende symptomer allerede kort tid etter eggløsning, som murring, ømme bryster eller trøtthet.
  3. Tidlig festesmerter? Det er veldig tidlig for implantasjon (som typisk skjer 6–10 DPO), men noen er veldig sensitive og kan merke små ting før andre.
  4. Restspenning fra eggløsningen: Hvis eggløsningen var kraftig, kan det hende du fortsatt kjenner litt ettervirkninger i eggstokken eller området rundt.
Så lenge smertene er milde og ikke øker eller ledsages av feber eller blødning, er det normalt og helt ufarlig.

Kan kroppen vite at et egg er befruktet før det når livmoren:

Veldig interessant spørsmål – og det korte svaret er: kanskje!

Tradisjonelt har man tenkt at kroppen først “vet” at et egg er befruktet etter at det har festet seg i livmorslimhinnen (implantasjon), fordi det er da HCG-hormonet begynner å produseres. Men nyere forskning tyder på at kroppen kan ane at noe er på gang tidligere, selv før implantasjon.

Her er noen teorier og funn:
  1. Immunforsvaret reagerer tidlig: Allerede mens det befruktede egget (zygote/blastocyst) beveger seg ned egglederen, skjer det subtile endringer i immunresponsen og hormonbalansen. Noen forskere tror at kroppen kan oppdage “signalstoffer” fra embryoet på vei mot livmoren.
  2. Hormonnivåer justeres tidlig: Det finnes noen små studier som tyder på at progesteron og andre hormoner justeres litt annerledes i tidlige graviditeter – selv før implantasjon. Dette kan gi symptomer som murringer, varmefølelse, utmattelse eller kvalme ekstra tidlig hos noen.
  3. Hypersensitivitet: Enkelte kvinner hevder de vet at de er gravide bare 1–2 dager etter eggløsning. Det kan være at noen er ekstremt følsomme for bittesmå kroppslige forandringer som vi ennå ikke fullt ut forstår.
Men: Ingen tester eller målinger kan bekrefte graviditet før etter implantasjon, og symptomene i DPO-dagene før det kan like gjerne være naturlige svingninger i syklusen.

PP10, CD17, 3DPO…

Har ikke fått tempet helt etter klokka nå i påsken, men har vært nogenlunde likt 1-2 DPO, men i dag måtte jeg Tempe 2 timer tidligere og natta har vært ekstremt dårlig. Mye oppvåkninger både på meg og mannen.. Altså, først så blir det iskaldt på rommet når vil legger oss, så blir det kok varmt, så for kaldt igjen.. er liksom ingen mellom ting :dead: Og han minste har begynt og sove i sengen sin om natta, men de to siste nettene har han våknet og lagt seg hos oss :Heartred syntes det er veldig kos, men tenk at en så liten kar faktisk kan ta helle sengen :laughing002 Har helt bestemt at når vi flytter skal vi gå fra 180x200 til 210x210.. Må bare ha en king size bed, for vi ender forhåpentligvis opp med enda en liten om ikke lenge :Heartred
Også skulle jeg egentlig reise på Graven til min store søster og hennes to sønner i dag, derfor jeg måtte opp tildlig. men min lillesøster sliter med migrene så vi tar det på mandag :Heartred
Uannsett så liker jeg veldig godt å Tempe, gleder meg til 6 DPO og videre til TR.

Vedlegg

• IMG_4915.jpeg
    IMG_4915.jpeg
    311,1 KB · Visninger: 22
PP10, CD18, 4DPO..

Var så dum å kjøpe meg ny spådom da.. Herregud er jo veldig alternativ og tror på sånt. Er jo bare teit, for er jo ikke alltid sånt stemmer i det helle tatt.. Men, siste spådom sa April/Mai, nå ble det August/September med tall.. Tall 16-24 kan jo kanskje komme med nå om jeg hadde blitt gravid, eggløsning den 16 og kanskje svak positiv 24.. Nei div får se, også får jeg bare ta det med en klype salt og slutte å være så forbanna beliver :laughing002

Hei

Tusen takk for bestillingen og for å sende bildet ditt. Jeg er takknemlig for muligheten til å få kontakt med energien din og dele denne lesningen med deg. Jeg håper det gir deg klarhet, trøst og en følelse av spenning når du går fremover.

Tidsramme for unnfangelse eller fødsel

Kortet jeg trakk for deg er Ridderen av pentacles, som er assosiert med stjernetegnet Jomfruen, og peker på månedene august til september som viktige i reisen din. Dette kortet har en stabil og jordet energi, noe som antyder at dette neste kapittelet kan utfolde seg tålmodig og bevisst, men med en sterk følelse av sikkerhet. Enten det er unnfangelse, bekreftelse av graviditet eller fødsel, skiller denne perioden seg ut som meningsfull.

Kjønn på babyen din

Kortet som trekkes for kjønn er The World, som representerer fullføring, helhet og feminin energi. Dette peker på at det kommer en jente. Energien hennes føles balansert, klok og følelsesmessig i harmoni fra en veldig ung alder. Hun kan komme inn i livet ditt med en fredelig, gammel sjel tilstedeværelse, og et hjerte som bringer familien din full sirkel.

Åndens babyskilt

Ditt åndsbaby-tegn er reven. Rever symboliserer tilpasningsevne, intelligens og en mild, men leken tilstedeværelse. Hvis du begynner å legge merke til rever i bøker, kunstverk, drømmer eller hverdagsliv, ta det som et tegn på at datterens ånd er i nærheten og veileder deg forsiktig.

Betydelige tall

Tallene som kommer frem for deg er 16, 24, 19, 7, 13 og 5. Disse kan kobles til viktige datoer på reisen din, for eksempel unnfangelse, testdager, avtaler eller til og med fødselsdatoer. Du kan også legge merke til at disse tallene dukker opp rundt deg som subtile bekreftelser fra din åndsbaby.

Graviditetssymptomer

Noen av de tidligste symptomene som kom gjennom intuitivt er hodepine, kvalme og tretthet. Disse kan dukke opp før andre tegn og kan føles som kroppens måte å fortelle deg at noe nytt begynner.

Ønsker deg kjærlighet og lys mens du går fremover. Babyens ånd føles nær og klar, og jeg er så glad for å ha kontakt med deg. Jeg håper du får en fantastisk dag!

Varmt,
Ashlee

Men, kan si at jeg er veldig positiv til DPO dagene, har så ekstremt ømme Pupper og tempen er høy. Så da fungerer ting som det skal :smiley-bounce012

Vedlegg

• IMG_4974.jpeg
    IMG_4974.jpeg
    311,5 KB · Visninger: 18
PP10, CD19, 5DPO..

Gleder meg så mye til morgen dagen 6 DPO, herregud så mange spennende dager fremover med tempen. Tenk om jeg er så heldig å får en feste dipp :smiley-bounce012 Tempen min Er også veldig fin, bare øker og øker.. Merker også godt på kroppen at det er økende progesteron.
Nå er set bare å håpe på at det vil bli en liten spire som sitter frem til termin :Heartred:smiley-angelic001

Vedlegg

• IMG_5005.jpeg
    IMG_5005.jpeg
    328,8 KB · Visninger: 24
PP10, CD19, 5DPO..

Gleder meg så mye til morgen dagen 6 DPO, herregud så mange spennende dager fremover med tempen. Tenk om jeg er så heldig å får en feste dipp :smiley-bounce012 Tempen min Er også veldig fin, bare øker og øker.. Merker også godt på kroppen at det er økende progesteron.
Nå er set bare å håpe på at det vil bli en liten spire som sitter frem til termin :Heartred:smiley-angelic001
Ser jo veldig lovende ut!! Håper håper håper for deg :smiley-angelic001 :Heartred

Back
Topp