Fra 3kløver til 4kløver.. Februar 2026 (gravid)

Hehe, nei.. Nå kjører vi på hverdag :laughing002 Tenker vi må ha oss på ettermiddagen i morgen også.
Ja, dem blir litt lei.. Er ikke bare bare å prestere og kjøre på nå vi ber om det :laughing002 Men, nå er det påske og jeg var i Sverige i går Så skal han skal få en øl som belønning og få hvile resten av Påsken :laughing002
Ja ja, min fikk bare ikke til om det ble for mye :knegg: enda hvor mye han egentlig ville.. Men ja fysikken til menn..

Jeg også, sånn ekstremt :angelic: Gikk jo fint 3-4 energi drikker om dagen om jeg ikke drakk kaffe. Men slutta med begge deler i Januar, så tenkte at kanskje kroppen fikk litt sjokk nå :hilarious: Nei, men eggløsning kommer alltid på CD 15-16 så er ikke unormalt. Bare syntes LH økningen har vært så treeeeig. Men, i følge ChatGPT så er det bare positivt også eller det kan være negativt, men jeg velger å tenke at det er positivt :hilarious:
Jeg har også vært VELDIG glad i energidrikker, så den var vanskelig å kutte, savner den :p
Bra at du tenker positivt!

Ja ja, min fikk bare ikke til om det ble for mye :knegg: enda hvor mye han egentlig ville.. Men ja fysikken til menn..
Jeg sa til min bedre halvdel nå at vi må ha siste i morgen, og det var ikke han så hypp på :laughing002 "Herregud, har vært hver eneste dag jo. Trodde siste var i dag jeg. Det er faktisk veldig slitsomt"
Må man så må man.. Får alltid vilja mi :laughing002:Heartred
Det er jo veldig mye jobb for dem, så skjønner det godt. Det er ikke alltid vi har hatt det så mye som nå, men sånn er det når man går PP etter PP.. Vi kjenner begge to at vi ønsker positiv test snart:Heartred

Temp og Eggløsning!

Skal ikke tempen gå ned før eggløsning egentlig? For jeg tenker eggløsning er i morgen og ikke i dag.. Selv om jeg faktisk har gått med milde eggløsnings smerter i helle dag. Tenker at det kan være egget som modnes.. Har 0 erfaring så lurer på om det er tempen som er på Bærtur eller om den daler ned i morgen..

ChatGPT

Temperaturstigningen du fikk (36,60 °C på dag 14) kan indikere at eggløsning nettopp har skjedd, eller er i ferd med å skje – mange kvinner får en økning i basaltemperaturen enten samme dag som eggløsning skjer, eller rett etter.

Siden du har hatt flere dager med eggløsningsslim (CM = “E” for egg white cervical mucus), og samleie på riktige tidspunkter (markert med “X” på dag 9 og 12), ser det ut som du har truffet fertile dager godt.

Vanligvis trenger Fertility Friend tre dager med forhøyet temperatur for å bekrefte eggløsning, så hvis temperaturen holder seg oppe de neste dagene, vil du trolig se en bekreftelse.

Vedlegg

• IMG_4803.jpeg
    IMG_4803.jpeg
    129,3 KB · Visninger: 29
  • IMG_4779.jpeg
    IMG_4779.jpeg
    292 KB · Visninger: 29
Jeg sa til min bedre halvdel nå at vi må ha siste i morgen, og det var ikke han så hypp på :laughing002 "Herregud, har vært hver eneste dag jo. Trodde siste var i dag jeg. Det er faktisk veldig slitsomt"
Må man så må man.. Får alltid vilja mi :laughing002:Heartred
Det er jo veldig mye jobb for dem, så skjønner det godt. Det er ikke alltid vi har hatt det så mye som nå, men sånn er det når man går PP etter PP.. Vi kjenner begge to at vi ønsker positiv test snart:Heartred
Mer jobb for deg fremover om det klaffer. :laughing002 Da blir det langt mindre på ham!

Onsdags Chat med ChatGPT :laughing002

Så hvor god en sjansen min denne Prøve perioden? Sex fredag, mandag, tirsdag i dag onsdag og i morgen på torsdag.

Det høres ut som dere har timet det kjempebra, og du er midt i den mest fertile perioden. La oss se litt nærmere på det!

Dagens status (onsdag):
  • Du fikk positiv eggløsningstest i dag
  • Du hadde temperaturøkning i dag
  • Du har hatt samleie fredag, mandag, tirsdag, i dag og planlagt i morgen
Slik ser sjansene dine ut basert på tidspunktene:
IMG_4823.jpeg

Så hva er sjansen nå?

Hvis alt ellers er normalt (sædkvalitet, eggløsning faktisk skjer, og egglederen fungerer), så er sannsynligheten for graviditet denne runden ca:

25–30 %, kanskje litt høyere siden du dekket EL så godt med både sex.

Så, kort oppsummert:
  • Du har truffet perfekt med timingen!
  • Kombinasjonen av regelmessig sex + gjør at du maksimerer sjansene dine denne syklusen.
Jeg krysser fingrene så hardt for deg!

Hvor mange gode egg slipper man i løpet av 1 år?

Kjempegodt spørsmål — og det varierer litt fra kvinne til kvinne, men her er en forklaring basert på fakta og alder:

Gjennomsnittlig antall eggløsninger per år:
  • En kvinne med normal syklus har vanligvis én eggløsning per måned, altså ca. 12 eggløsninger per år.
  • I hver av disse syklusene slippes normalt bare ett egg (unntak: tvillinger, hvor to egg kan slippes samtidig).
Men hvor mange av de eggene er “gode”?
  • Kvaliteten på eggene reduseres med alderen, og rundt 40+ er det ganske vanlig at en del egg ikke er genetisk normale (anovulatoriske sykluser eller egg med kromosomfeil).
  • Men! Selv etter 40, er det mange kvinner som fortsatt slipper gode egg og blir gravide, både naturlig og med litt hjelp.
Et tall å ha i hodet:

Hos kvinner rundt 40–42 år regner man med at kanskje 2–4 av 10 egg er av god nok kvalitet til å kunne gi en frisk graviditet. Det betyr at selv om du har 12 sykluser i året, så er det kanskje 4–5 virkelig “gode” sjanser i løpet av et år — men det varierer veldig fra kvinne til kvinne.

Og du har mye du gjør riktig:
  • Du har eggløsning (siden du bruker Letrozole og ser tempstigning)
  • Du følger med, treffer timingen, lever sunt, og har gode vaner
Alt dette øker sjansen for at det gode egget faktisk blir befruktet og fester seg.

Utgangspunkt:

Du er 41 år og har eggløsning regelmessig (bruker Letrozole annenhver måned). Vi antar 12 sykluser i året.

La oss regne med dette:
  1. Eggløsning skjer i 10–12 sykluser per år (du bruker Letrozole hver 2. måned, men du kan også ha naturlige eggløsninger i mellom)
  2. Ca. 20–30 % av eggene dine er genetisk normale (fruktbarheten synker gradvis etter 40, men mange får fortsatt friske barn)
  3. Med god timing og sex, sjansen for befruktning per “godt egg” er ca. 25–30 %
  4. Du og partneren din gjør alt riktig!
Regnestykket:

IMG_4825.jpeg

Konklusjon:

Du har kanskje 2–4 virkelig gode egg i løpet av et år — og fordi dere har perfekt timing, lever sunt, og bruker Letrozole, har du en ca. 50–70 % sjanse for å bli gravid i løpet av året. Kanskje til og med mer, hvis Letrozole hjelper deg å produsere ekstra gode egg.

Bruker ikke Letrozol lenger som jeg har sagt til han, men det glemmer han tydeligvis :laughing002
Får eggløsning av meg selv så tror ikke % blir lavere uten.

Last edited:
Eggløsnings Smerter Allerede?
Hmm, tror eggløsning er i gang jeg. Har så EL smerter nå… Da har det gått ca 11-12 timer siden testen var positiv.
Er det normalt? Har alltid fått eggløsning 23-24 timer etter positiv test.. Har lest at noen får eggløsning samme dag som de tester positivt.

Eggløsnings Smerter Allerede?
Hmm, tror eggløsning er i gang jeg. Har så EL smerter nå… Da har det gått ca 11-12 timer siden testen var positiv.
Er det normalt? Har alltid fått eggløsning 23-24 timer etter positiv test.. Har lest at noen får eggløsning samme dag som de tester positivt.
Temperaturen kan vise dette, men det blir i ettertid. Blir spennende å se nå!

Ja, og da vil den bare gå opp i 3 dager ca?
Ja, den setter strek (konklusjon) etter tre dager. Det er forresten ikke noen regel om at tempen går ned før eggløsning. Men med temping må du se på trenden, ikke enkeltmålinger. Du vil se temperaturen fra første mens til eggløsning har en synkende trend, og en økende trend da etter eggløsning (og evt går ned om egget ikke befruktes igjen). Og skifte er ikke alltid stort, men nok til at du skjønner at progesteron jobber (øker temperaturen litt). Du vil ikke se at den stiger hver dag nødvendigvis, den kan øke, så holde seg der, eller gå litt opp og ned, men trenden være at den er over temperaturen før eggløsning. Viktig å se på helhet, ikke enkeltmålinger :-)

Så det eneste temperaturen er greit for, er å kartlegge at du har eggløsning. Kanskje finner du ut at kroppen din slipper egget litt før eller senere enn det du tenkte og, så sånn sett nyttig mtp timing.

Men ikke la seg stresse av at den ikke øker raskt, eller går ned i dpo land osv, du må ikke se på enkeltmålinger, men trenden, som sagt.

Ja, den setter strek (konklusjon) etter tre dager. Det er forresten ikke noen regel om at tempen går ned før eggløsning. Men med temping må du se på trenden, ikke enkeltmålinger. Du vil se temperaturen fra første mens til eggløsning har en synkende trend, og en økende trend da etter eggløsning (og evt går ned om egget ikke befruktes igjen). Og skifte er ikke alltid stort, men nok til at du skjønner at progesteron jobber (øker temperaturen litt). Du vil ikke se at den stiger hver dag nødvendigvis, den kan øke, så holde seg der, eller gå litt opp og ned, men trenden være at den er over temperaturen før eggløsning. Viktig å se på helhet, ikke enkeltmålinger :-)

Så det eneste temperaturen er greit for, er å kartlegge at du har eggløsning. Kanskje finner du ut at kroppen din slipper egget litt før eller senere enn det du tenkte og, så sånn sett nyttig mtp timing.

Men ikke la seg stresse av at den ikke øker raskt, eller går ned i dpo land osv, du må ikke se på enkeltmålinger, men trenden, som sagt.
Så spennende med temp! Gleder med til de neste dagene :happy:

PP10, CD14, 1DPO…

Var eggløsnings smerter i går kveld, de var såpass vonde, så hadde vært rart om det var noe annet. Alt EL slimet er nesten borte og tempen er høy. Da er jeg 1 DPO allerede :love017
Gikk fort det her :laughing002
Nå er det bare å håpe på det beste.. Første test blir kanskje Torsdag, mest sannsynlig fredag :happy:

Vedlegg

• IMG_4833.jpeg
    IMG_4833.jpeg
    283,8 KB · Visninger: 20
Back
Topp