Fra 1 til 2 barn!

Det gikk strålende og over all forventning.

Storebror var 1 år og 10 mndr når lillesøster kom, det var sommer og ferie, og alt var bare herlig. Lillesøster var dog verdens roligste baby, så merket ikke noe sjalusi eller noe! :) Gikk kjempe bra! :D

Nr 3 kom når de var 3 og 5 år, og det gikk like bra da :)

Så deilig at det gikk så fint :D Her er jo gutten vår nærmere 3 år da han blir storebror, så er spent på om han blir litt sjalu! Men virker jo på svarene her som at i de fleste tilfeller går det ganske bra :)

Syntes det var større overgang fra 0-1.

Nå vet dere mer hva dere går til, og mange rutiner er på plass allerede.
Ting vil ta litt ekstra tid, men kommer fort inn i rutinene :-)

Det var godt å høre ;) Ja, vi har jo rutinene på plass med storebror, så regner med det går seg til litt automatisk med lillesøster etterhvert :) Bare spent på om det blir litt sjalusi under amming f.eks. Storebror ville ha mat veldig ofte, så innstiller meg på at frøkna også vil det. Så da blir jo jeg endel opptatt med det!

Jeg synes den var mye bedre enn fryktet. Det er jo naturligvis dobbelt så mye jobb med to, men om du får en frisk baby og storesøsken ikke er helt ustyrlige trenger det virkelig ikke bli så ille!

Har ikke så mange tips, annet enn å bruke sunn fornuft! Det har vi kommet langt med! :)
Kunne ikke vært mer enig! :D

Så mange beroligende svar! :D Jeg gripes litt av panikk iblant. Termin om 11 dager med nr to. ;)
En får vel ta det med ro og ta det som det kommer. ;)

Syns det var helt jævlig. Venter på å få litt rutiner på minste så alt blir bedre:)

Gikk supert her, trodde det skulle bli mye mer slitsomt. Men det er faktisk sånn at en er en, og to er to. Syns ikke det var dobbelt så mye engang jeg, om man må støvsuge etter et måltid spiller det ingen rolle om det er et eller to barn som spiser. Når man skal ha med seg spiller det ingen rolle om jeg må ta med to eller fire bleier....

Her gikk det veldig fint, sjølv om lillebror hadde kolikk.

Det viktigaste rådet eg fekk var å "skylde" lite på lillebror, slik at storebror fekk lite negative følelsar for han. For eksempel om det var ting storebror ikkje kunne vera med på var det bedre å finne ein anna grunn enn at mamma må vera heime med lillebror. Eller heller seie at mamma vil ikkje at du skal bråke med den leika no, i stadenfor lillebror blir redd for den lyden. Dette må sjølvsagt gjerast innan rimelegheitens grenser:)

Så er det viktig at mammaen får tid med storesøsken:)

Så herlig at han synes det var så stas da :) Her blir det rett under 3 år i mellom, så jeg er spent! De babyene vi har møtt før har han vært interessert i i 3 sekunder før han ikke synes det er noe spennende lenger :p
Ja, er nok litt annerledes om det er kolikk f.eks. inne i bildet! Men man får bare ta det som det kommer :)
Kan hende det blir mer spennende med "egen" baby :) Håper iallefall overgangen går knirkefritt for dere :D

Ganske stor overgang, syns jeg. Ufattelig travelt den første tiden. Gikk i ett med amming, bleiebytt, matlaging, trilletur og tid med vesla. Kunne løpe rundt hele dagen, og ikke sette meg ned før sent på kvelden.

MEN pga jobben til sambo, var jeg mye alene. Syns det var tøft å sjonglere lillebror og storesøster. Hun var 5 år, og veldig hjelpsom da, men var travelt :-)

Men syns det var veldig kjekt da. Var sliten på en god måte liksom. Koste meg veldig!

Eldste jenta var veldig rolig som baby, så den tiden var veldig stille og rolig. Vi slappet av hjemme, var mye på turer og var på besøk til alle døgnets tider. Hun kunne sove hvor som helst. Men når man har flere barn som gjerne skal i barnehage eller på Sfo, krever det mer planlegging og rutiner. Kan ikke være like spontan som da jeg kun hadde jenta :-)

Det var lett som en lek :p eldste var 4.5år og veldig selvstendig, han hjalp til og koste med babyen. Baby var rolig og sov for det meste den første tiden. Så alt gikk seg greit til :) Det var verre å gå fra 2-3 men det er nok pga det bare er 20mnder mellom mellomste og minstemann. Mellomste er en veldig aktiv gutt i trassalderen, å bare ha han alene ville vært travelt, så når man da har to til byr det på litt utfordringer :p

Back
Topp