Fra 1 til 2 barn!

AnnLykkelig

Juni12s Inkluderende
VIP
Aprilbarna`15
Hvordan synes du overgangen fra 1 til 2 barn var?

Og har du noen tips til overgangen?

:)

Hvordan synes du overgangen fra 1 til 2 barn var?

Og har du noen tips til overgangen?

:)
Jeg synes den var mye bedre enn fryktet. Det er jo naturligvis dobbelt så mye jobb med to, men om du får en frisk baby og storesøsken ikke er helt ustyrlige trenger det virkelig ikke bli så ille!

Har ikke så mange tips, annet enn å bruke sunn fornuft! Det har vi kommet langt med! :)

Jeg synst det var større overgang fra 0-1 :) ting tar 10 min ekstra den første tiden med 2 barn, så lurt å beregne litt ekstra tid når dere skal ut døren. Utenom det husker jeg faktisk ikke noen andre forskjeller.. Hehe. Jeg har 2 tette jenter og synst det meste gikk overaskende bra :D er spendt på når nr 3 kommer i juni...

0-1 er mye verre enn 1-2:p
Når andremann kommer har man jo allerede vært igjennom det før, og man husker rutiner og triks fra førstemann:)
Jeg trodde overgangen skulle være tøffere, men ble veldig overrasket!

Syns overgangen ble ganske stor, men det var kanskje litt fordi de første 5mnd var jeg mye syk og hadde smerter, ammet hele tiden og lillebror sov dårlig generelt + skulle dekke de så forskjellige behovene til en nyfødt og en 5åring.

Syns det var helt topp. Nesten 5 års forskjell her da. Eldste var bleiefri, mer selvstendig og forsto godt hva som skjedde.
Babyen var rolig og sov mye. Dermed fikk eldste mye tid også. Mannen leverte eldste i bhg og jeg og babyen henta på ettermiddagen. For oss var den store overgangen fra 0-1. De er i dag 9 år og 4 år. Leker godt sammen, tross for aldersforskjellen og forskjellige behov.

Overgangen fra ett til to barn gikk over all forventning her.
Storebror hadde nettopp fylt to år da lillesøster kom til.

En kombinasjon av at storebror bare syntes det var superstas og ikke var sjalu på noen måte, og at lillesøster var rolig, fornøyd og sov hele natta etter noen uker (såkalt "snill" baby) - gjorde at alt gikk som en lek :)

Om storebror hadde vært svært sjalu, og babyen hadde hatt kolikk feks, så ville nok overgangen vært ganske så annerledes...

Det gikk strålende og over all forventning.

Storebror var 1 år og 10 mndr når lillesøster kom, det var sommer og ferie, og alt var bare herlig. Lillesøster var dog verdens roligste baby, så merket ikke noe sjalusi eller noe! :) Gikk kjempe bra! :D

Nr 3 kom når de var 3 og 5 år, og det gikk like bra da :)

Syntes det var større overgang fra 0-1.

Nå vet dere mer hva dere går til, og mange rutiner er på plass allerede.
Ting vil ta litt ekstra tid, men kommer fort inn i rutinene :-)

Jeg synes den var mye bedre enn fryktet. Det er jo naturligvis dobbelt så mye jobb med to, men om du får en frisk baby og storesøsken ikke er helt ustyrlige trenger det virkelig ikke bli så ille!

Har ikke så mange tips, annet enn å bruke sunn fornuft! Det har vi kommet langt med! :)

Takk for svar :) Høres jo bra ut dette! Ja, har tenkt at man må beregne mere tid og være flinkere til å legge seg tidlig om kvelden :p Men ellers så tenker jeg at ting sikkert går seg til av seg selv etterhvert :)

Jeg synst det var større overgang fra 0-1 :) ting tar 10 min ekstra den første tiden med 2 barn, så lurt å beregne litt ekstra tid når dere skal ut døren. Utenom det husker jeg faktisk ikke noen andre forskjeller.. Hehe. Jeg har 2 tette jenter og synst det meste gikk overaskende bra :D er spendt på når nr 3 kommer i juni...

Så godt at det gikk så fint for dere :) Her blir det rett under 3 år i mellom! Så er spent, men tenker at det meste går :)
Lykke til med nr.3 og håper overgangen går like bra for dere denne gangen :D

0-1 er mye verre enn 1-2:p
Når andremann kommer har man jo allerede vært igjennom det før, og man husker rutiner og triks fra førstemann:)
Jeg trodde overgangen skulle være tøffere, men ble veldig overrasket!

Er jo en stor overgang å gå fra å bare ha seg selv å tenke på til å plutselig leve for et barn! Men er godt å høre at du synes det! :) Satser på at overgangen går fint her også :D

Foreløpig helt greit. Men nå er snuppa rett over to uker gammel. Spør meg igjen når jeg skal begynne å hente storesøster i barnehagen med lillesøster på slep ;)

Syns overgangen ble ganske stor, men det var kanskje litt fordi de første 5mnd var jeg mye syk og hadde smerter, ammet hele tiden og lillebror sov dårlig generelt + skulle dekke de så forskjellige behovene til en nyfødt og en 5åring.

Uff, ikke rart overgangen ble litt tøff da! Håper ting er bedre nå :)

Syns det var helt topp. Nesten 5 års forskjell her da. Eldste var bleiefri, mer selvstendig og forsto godt hva som skjedde.
Babyen var rolig og sov mye. Dermed fikk eldste mye tid også. Mannen leverte eldste i bhg og jeg og babyen henta på ettermiddagen. For oss var den store overgangen fra 0-1. De er i dag 9 år og 4 år. Leker godt sammen, tross for aldersforskjellen og forskjellige behov.

Her blir det rett under 3 år i mellom, så han er verken bleiefri eller veldig selvstendig :p
Men så godt at det gikk så fint for dere!! :) Jeg satser på at det går forholdsvis fint med oss også :)

Overgangen fra ett til to barn gikk over all forventning her.
Storebror hadde nettopp fylt to år da lillesøster kom til.

En kombinasjon av at storebror bare syntes det var superstas og ikke var sjalu på noen måte, og at lillesøster var rolig, fornøyd og sov hele natta etter noen uker (såkalt "snill" baby) - gjorde at alt gikk som en lek :)

Om storebror hadde vært svært sjalu, og babyen hadde hatt kolikk feks, så ville nok overgangen vært ganske så annerledes...

Så herlig at han synes det var så stas da :) Her blir det rett under 3 år i mellom, så jeg er spent! De babyene vi har møtt før har han vært interessert i i 3 sekunder før han ikke synes det er noe spennende lenger :p
Ja, er nok litt annerledes om det er kolikk f.eks. inne i bildet! Men man får bare ta det som det kommer :)

Back
Topp