Frøken navnegal!

Jeg liker Alvilde, Amelia og Svale til jente.
Vi har allerede to barn med A-navn så det kan være at vi ender med å unngå et tredje.

Men både jeg og samboer er litt der at vi må se babyen først, og de som skal bli storesøsken foreslår navn i hytt og vær.

Jeg har begynt å tenke på at det kanskje blir et stort konkurranseelementet dem imellom hvis vi ender på et navn en av dem har foreslått.

Jeg liker Alvilde, Amelia og Svale til jente.
Vi har allerede to barn med A-navn så det kan være at vi ender med å unngå et tredje.

Men både jeg og samboer er litt der at vi må se babyen først, og de som skal bli storesøsken foreslår navn i hytt og vær.

Jeg har begynt å tenke på at det kanskje blir et stort konkurranseelementet dem imellom hvis vi ender på et navn en av dem har foreslått.
Mine og foreslår mye, storesøster på 5 ville det skulle være Tommine hvis det ble jente, å det er fint, men ho heter Hermine selv, så blir jo litt vel likt :hilarious: Storbror på 8 synes godt det kan bli en gutt, og synes han kan hete Nilus eller Arthur - fra Harry Potter :hilarious:

Mine og foreslår mye, storesøster på 5 ville det skulle være Tommine hvis det ble jente, å det er fint, men ho heter Hermine selv, så blir jo litt vel likt :hilarious: Storbror på 8 synes godt det kan bli en gutt, og synes han kan hete Nilus eller Arthur - fra Harry Potter :hilarious:
Alle liker jo Harry Potter :Heartred :)

Nilus er jo i grunn et ganske søtt navn, det var et godt forslag! Skal legge det til på lista mi :hilarious::p
Ja, sant nokk, men jeg ender opp med at alle anser meg som tidenes Harry Potter nerd hvis jeg har ei Hermine og lillebror/søster og får et Harry Potter navn :hilarious:

Guttenavn er vi ganske enige om, står mellom 2. Men etter å ha studert NUB’en litt etter sist UL bikker jeg mot at det kan være jente. Å jentenavn har vi ikke klart! Mine favoritter er:
Eira
Hedvig
Helene
Serine
Olea
Mannen er sterkt uenig i de to øverste, som er mine absolutte favoritter. Han liker Helene og Olea, men synes Serine blir litt «sukkersøtt» etterhvert som hun vokser opp. Hva er dine favoritt-jentenavn? :happy:

Eira er nydelig!
Jeg har tenkt mye på Eir hvis jente, men gubben nekter.
Sigrid er fint!

• Liker
Reactions: Kka
Vi har landet på navn allerede:angelic: Blir det gutt så skal han hete Svale, og blir det jente så skal hun hete Talia.:Heartred Sjeldne nydelige navn som absolutt burde vært mer populære! Finnes masse annet fint og men disse to er veldig spesielle for oss da både betydning og grunnen til at de ble valgt betyr så mye.
Svale, DET var fint:love017

Sliter veldig med jentenavn... Finner bare masse fine guttenavn :arghh:

Iben, Isa, Hennie og Harriet er mine favoritter. Har veldig lyst på Harriet da det blir en oppkalling, men får liksom bare negative reaksjoner på det navnet :(

Sliter veldig med jentenavn... Finner bare masse fine guttenavn :arghh:

Iben, Isa, Hennie og Harriet er mine favoritter. Har veldig lyst på Harriet da det blir en oppkalling, men får liksom bare negative reaksjoner på det navnet :(
Liker dere begge Harriet? :) Isåfall, drit i hva andre mener! De som bryr seg om dere, og blir kjent med lille gullet deres, vil raskt venne seg til navnet ;) Og etter noen uker så kunne ikke Harriet passet bedre :Heartpink Babyene vokser seg inn i navnet, er min erfaring.. Vi skal gi gutten vår et navn ingen i Norge har, og som omtrent alle vi forteller det til, rynker på nesa av... Samme det :) Vi som bestemmer :notworthy

Back
Topp