Fostervannlekkasje!

Beemer

Flørter med forumet
I natt måtte jeg på sykehuset,etternoe jeg trodde var vannsvgang. Låg i sengen å kjente at jeg plutselig ble ganske våt mellom beina. Det var helt blankt tynn væske. Gikk å la meg igjen - og 5-10 min senere skjedde det samme... Ringte da føden,de ba meg om å komme inn. Men der viste fostervannstesten negativ og babyen låg i rikelig med fostervann og var helt som den skulle - så jeg ble sendt hjem igjen. Når jeg kom hjem fortsatte "renningen" - det er snakk om kanskje 0,5 dl for hver gang. Testet fargen på det med å ha noe oppi en kvit bøtte - det var lysegult... Skjønner ikke hva dette kan være, (siden det er snakk om litt større mengder...) De på sykehuset har heller ingen forklaring annet enn at d kunne være vannet mellom hinnene,det kunne være tynn tynn utflod eller d kunne rett å slett være slim...???? Fikk påvis kraftig UVI da.. :/ Noen med lignende opplevelser?! Må jo konstant gå rundt med store kluter down there nå da - da bind o.l ikke holder... :O

Kanskje det rett og slett er urin, blir gjerne litt slappere i musklene der når man er gravid, og en kraftig uvi hjelper ikke akkurat på.. Fostervann er jo helt klart/hvitt, og lukter ganske søtt/vammelt.. Når mitt gikk sist kjente jeg den lukten for å si det sånn :p

Er flere ganger min utflod kan være "lysegul" :) helt normalt! Hvertfall formeg. Tok det opp med legen og helt normalt og sliter med mye utflod, heletiden. Slitsomt :p

Hvor langt er du nå?:)

Last edited:
Jeg hadde det samme forrige svangerskap. Jordmoren min var sikker på det ar fostervann, men det var det ikke. Vet ikke hva det var, men mest sannsynlig utflod. Det luktet også søtt, som fostervann.

Har og mer utflod denne gangen enn til vanlig, til tider må jeg bruke bunn på grunn av det.

Om ditt er lysegult så kan det no også være urin. Om du ikke allerede har prøvd de, så er nattbind gjerne bedre og tykkere, jeg brukte det etter fødsel sist.

Min utflod kan også lukte som fostervann og være svakt gul. Tidvis mye av det, men ikke så mye som 0,5 dl da...

Jeg opplevde det samme for noen uker siden. Bare en gang da. Men følte det var så mye som kom, og jeg hadde akkurat vært på do - så det var ikke urin. Var inne til sjekk. Og testen ble positiv. Men siden de ikke så noen flere tegn til lekkasje og testen KAN bli falsk positiv - så sendte de meg hjem. Har ikke merket noe siden - gudskjelov.

Back
Topp