Fostervann?

lykkelig90

Glad i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Hver gang jeg har ligget en stund å røyser meg opp renner det ut en blank veske.
Kan det være fostervann eller noe annet? Har ganske mørk urin om dagen, så kan ikke være det.

Var på føden i går pga det samme. Var ikke fostervann, sannsynligvis utflod. Ville rundt føden med en gang for sikkerhets skyld!

Var på føden i går pga det samme. Var ikke fostervann, sannsynligvis utflod. Ville rundt føden med en gang for sikkerhets skyld!

Har 2,5 times kjøring til fødeavdelingen.har fått beskjed om at hode er festa, så kanskje vente til i morra tidlig å ta kontakt med den lokale jordmor:)

Har hørt mange si at fostervann lukter ganske søtt så prøv lukt på det hvis du klarer? Jeg har en del utflod og føler jeg lekker støtt og stadig selv, men virker som det bare er utflod i diverse konsistenser :hilarious:

Sånn helt uavhengig av spørsmålet ditt må jeg bare si at du må drikke mer om du har mørk urin! Jeg fikk i meg for lite væske og fikk nyrestein for noen uker siden og lå på sykehuset med forferdelige smerter i flere dager!

Så drikk mer så du tynner ut urinen din ❤️

Og forøvrig da vannet mitt gikk sist kom det kjempemasse ut. Gjennom trusa og buksa og stor dam på stolen jeg satt på :P

Har 2,5 times kjøring til fødeavdelingen.har fått beskjed om at hode er festa, så kanskje vente til i morra tidlig å ta kontakt med den lokale jordmor:)

Du kan ringe til føden og høre om de mener det er greit å vente til i morgen [emoji4] Du må jo ikke dra dit selv om du ringer [emoji6]

Har hørt mange si at fostervann lukter ganske søtt så prøv lukt på det hvis du klarer? Jeg har en del utflod og føler jeg lekker støtt og stadig selv, men virker som det bare er utflod i diverse konsistenser :hilarious:

Lukter litt sånn søtt, men er så i tvil. Hadd mye utflod og det har luktet anderledes.
Sist svangerskaps gikk vannet som på film. Bare fossa ut :hilarious:

Sånn helt uavhengig av spørsmålet ditt må jeg bare si at du må drikke mer om du har mørk urin! Jeg fikk i meg for lite væske og fikk nyrestein for noen uker siden og lå på sykehuset med forferdelige smerter i flere dager!

Så drikk mer så du tynner ut urinen din ❤️

Og forøvrig da vannet mitt gikk sist kom det kjempemasse ut. Gjennom trusa og buksa og stor dam på stolen jeg satt på :p

Klarer ikke drikke så mye pga kvalme, derfor den er mørk. Men drikker meg nok "opp" i natt når kvalem er litt roligere:).

Hahs, sånn som hos meg sist svangerskap da. Alt vannet ut med en gang

Syns du skal ringe og høre med dem! Så kan det jo hende de sier at du kan avvente. Var slik fødselen begynte før tiden da jeg selv ble født; med fostervann som lakk. Bedre å ringe en gang for mye! [emoji4]

Lukter litt sånn søtt, men er så i tvil. Hadd mye utflod og det har luktet anderledes.
Sist svangerskaps gikk vannet som på film. Bare fossa ut :hilarious:

Hahaha, hadde en dag jeg nesten synes det lukta søtt jeg også, men usikker og har ikke merket noe mer til det:p

Jeg lak fostervann med første min. Kroppen produserer nytt hele tiden, men det var lite fostervann til en hver tid. De på føden tok ikke dette alvårlig og sa til meg at det neppe var fostervann og tok meg derfor ikke inn til sjekk. Jeg slo meg til ro med at dette var normalt og brukte heller bind. Gutten var helt uttørket når han ble født. Vi måtte smøre han med babyolje flere ganger om dagen for at huden hans ikke skulle sprekke når han beveget seg. Sprakk den ble det sår som blødde.
Dette er selvfølgelig worst case, men vil bare advare deg om hvor alvorlig det faktisk kan være.

Jeg lak fostervann med første min. Kroppen produserer nytt hele tiden, men det var lite fostervann til en hver tid. De på føden tok ikke dette alvårlig og sa til meg at det neppe var fostervann og tok meg derfor ikke inn til sjekk. Jeg slo meg til ro med at dette var normalt og brukte heller bind. Gutten var helt uttørket når han ble født. Vi måtte smøre han med babyolje flere ganger om dagen for at huden hans ikke skulle sprekke når han beveget seg. Sprakk den ble det sår som blødde.
Dette er selvfølgelig worst case, men vil bare advare deg om hvor alvorlig det faktisk kan være.

Huff, det høres ikke bra ut :/
Har snakks med fødeavdelinga å får det sjekka i morra tidlig.

• Liker
Reactions: ECB
Så bra du dro inn for en sjekk da! Betyr det at den innerste hinna kan gå snart også, eller kan du gå lenge sånn du gjør nå?

Den kan gå snart, men det kan å gå uker. Men håper egentlig på snart. Vet det er tidlig, men hadd mye plager og har kynnere konstant dag og natt

Den kan gå snart, men det kan å gå uker. Men håper egentlig på snart. Vet det er tidlig, men hadd mye plager og har kynnere konstant dag og natt
Skjønner virkelig hva du mener. Jeg er 34 uker i morgen og kunne godt tenkt meg å være ferdig nå. Har store smerter i ryggen og konstant plaget med kynnere. I natt hadde jeg så vondt i korsryggen og kynnerne var så kraftige at jeg en stund lurte på om det var rier.
Jeg har sovet kjempedårlig de siste ukene og i natt var det så ille at jeg holdt gubben våken med all romstreringen min. Det er første gangen han ikke har fått sove pga jeg har vridd meg så mye.

Back
Topp