Fosterstilling

Freyr

Forumet er livet
Julibarna2014
ty2u8equ.jpg

Etter litt knoting og sparkemønster kom jeg frem til dette kartet av lillebror. :
;)

Hvordan ligger deres babyer?

Sent from my iPhone using Tapatalk

etiyj.png Lillebror ligger med nesen mot rompa mi og ryggen mot venstre side ifølge ultralyd på mandag. Kjenner stort sett bare bevegelse på høyre side. Hodet er festet sier de, men jeg er ikke så sikker på det siden jeg kan kjenne bevegelse nedi der også.

Hun ligger nok sånn som den til høyre på bildet. Sete.jpg

Vis vedlegget 62422 Lillebror ligger med nesen mot rompa mi og ryggen mot venstre side ifølge ultralyd på mandag. Kjenner stort sett bare bevegelse på høyre side. Hodet er festet sier de, men jeg er ikke så sikker på det siden jeg kan kjenne bevegelse nedi der også.
Først må jeg bare si at vi er helt rå på å tegne ;)

Sjekk ut spinningbabies.com! Står masse spennende om fosterstillinger :)

Ville dere kalt det junior ligger i skråleie eller hodeleie?
På spinningbabies har de noen øvelser man kan gjøre for å få bEbisen ut av ugunstige sTillinger før fødsel. :)

Ikke sjenert iallfall :D skal du føde i sete hvis det blir aktuelt?

Hehe :D
Å NEI!!! Har nok fødselsangst fra før. Hun får bare se å snu seg, ellers får det bli keisersnitt. Var igjennom nok sist gang. Storesøster lå i sete fram til uke 34 ca, så satser på at hun snur seg hun her også :)

Hehe :D
Å NEI!!! Har nok fødselsangst fra før. Hun får bare se å snu seg, ellers får det bli keisersnitt. Var igjennom nok sist gang. Storesøster lå i sete fram til uke 34 ca, så satser på at hun snur seg hun her også :)
Jeg har ikke fødselsangst og KS vil jeg unngå for alt i verden, men akkurAt dette holder jeg med deg i! Jeg vil IKKE føde i sete... :P

Ville dere kalt det junior ligger i skråleie eller hodeleie?
På spinningbabies har de noen øvelser man kan gjøre for å få bEbisen ut av ugunstige sTillinger før fødsel. :)

Jeg ville kanskje tenkt tverrleie på din lille, men kanskje på vei til å snu seg. Om man kan gjøre øvelser for å hjelpe bayen til riktig leie så ville jeg definitivt gjort det om min hadde liggi i tverrleie altså.

Jeg ville kanskje tenkt tverrleie på din lille, men kanskje på vei til å snu seg. Om man kan gjøre øvelser for å hjelpe bayen til riktig leie så ville jeg definitivt gjort det om min hadde liggi i tverrleie altså.
Ja, han har god tid til å ta seg sammen på. Men noen øvelSer for å hjelpe han litt kan vel ikke skade ;) om ikke annet, så får jeg iallfall bittelitt trim :D

Ser nå at jeg har tegnet meg selv med skikkelig bollemus!!! Haha! Men puppene må jeg jo si ser bedre ut på tegninga enn i virkeligheten ;)

Bollemus er vel bedre enn knokkelmus som de så fint kaller det. Dessuten, vis meg ei gravid dame som ikke buler ut nedefra og opp da ;) hehe...

Jeg håper da inderlig ikke at mine pupper ser slik ut i virkeligheten :P

Haha!! Knokkelmus!! Den har jeg ikke hørt før!! :D
Hørt om fintepikk, luremus og bollemus.. :P :D

Har ikke vi fleste bollemus nå da? Hehe :D Hovner jo opp alle plasser jo :p

Min ligger i sideleie ennå, uke 33 nå. Jeg er med på å snu den om det blir tilbudt.
Eller planlagt keisersnitt, og håper baby snur seg før det og jeg føder normalt. Godt å ha en plan.

Last edited:
Ikke jeg..

(Jeg har hvetekakemus :cool::p)

Btw: hvordan vet dere hvordan barnet ligger?

Legen sjekker leiet hver gang, nå sjekket hun det for litt over en uke siden. Tviler på at hun har snudd seg siden det da sparkene er på de samme stedene som før.

Har ei som ligg i hovudleie, hovudet ligg godt nedi bekkenet .. ... og har ei som ligg med hovudet nedover, men i skråleie...

Back
Topp