Fosterets liggestilling.

Lenva

Betatt av forumet
Hei, er i uke 30+5 nå og var på ultralyd torsdagen, og fikk vite at vesla ligger i seteleie med hodet og tærne oppi brøstet på meg og rompa ned mot min, jeg håper virkelig hun snur seg selv før fødsel, noe som er mest vanlig. Men så må jeg jo igrunn tenke på det at det kan jo faktisk skje at hun ikke snur seg å, og jeg har ikke særlig lyst på setefødsel eller keisersnitt da jeg egentlig er litt redd for ting som gjør vondt, og ting som er veldig nytt og ukjent pluss at jeg har en veldig sprøyteskrekk.

Noen fler som er eller har vært i samme situasjon?

Her ligge o mini me hode opp og rumpa ner :p Gjort det på alle ul te nå, spent på neste. Har fått beskjed at de ennå har masse plass og at ikkje nåke eg ska tenka nevneverdig på ennå, så prøve og la verr, men det e jo klart tankane svirre litt :D Får bare kryssa fingrane at an snur seg :)

Fekk masse rare tips av jm da :p Gå me ei bjella nere på magen, lysa me lommalykt og legga seg i ein "hoppbakke" me puter me rumpa opp, va noen av tipså :p

De sa ingenting om at jeg ikke sku tenke på det ell noe sånt, men det er jo snart 6uker igjen ca til alt kan skje så jeg tenker at det er bedre å forberede seg på en setefødsel som blir naturlig istedet enn en naturlig fødsel som blir setefødsel, viss du skjønnr hva jeg mener. :)
Og oppi alt detta så klarer jeg heller ikke bestemme meg for hvilket sykehus jeg vil til. Har tre valg, men det ene er kun for andregangs eller fler fødene uten konplikasjoner osv ettersom de ikke har epidural osv. Gud det er ikke lett å vær andregangsfødene heller. Syns første var lettere faktisk. :/

Jm vil kjenne etter når det begynner å nærme seg hvordan babyen ligger. Om hun tror barnet ligger i sete blir du helt sikkert sendt på ny UL også vil de evt prøve å snu barnet før de tar videre avgjørelser. Det var hvert fall det de gjorde med venninnen min.

De sa ingenting om at jeg ikke sku tenke på det ell noe sånt, men det er jo snart 6uker igjen ca til alt kan skje så jeg tenker at det er bedre å forberede seg på en setefødsel som blir naturlig istedet enn en naturlig fødsel som blir setefødsel, viss du skjønnr hva jeg mener. :)
Og oppi alt detta så klarer jeg heller ikke bestemme meg for hvilket sykehus jeg vil til. Har tre valg, men det ene er kun for andregangs eller fler fødene uten konplikasjoner osv ettersom de ikke har epidural osv. Gud det er ikke lett å vær andregangsfødene heller. Syns første var lettere faktisk. :/

Heil enig, bedre å forbereda seg på sete og bli positivt overraska :)

Oi, såpass ja! Då har du jammen litt å velga i. Håpe du finne ut av det ka du tror passe best for deg :) Her e det bare et valg, så den biten e enkel. Me fyste fekk eg kun lystgass pga styrtfødsel, så bekymre meg litt for rask fødsel igjen, eventuelt raskare, når me fram i tide?!

Konne ikkje vært mer enig, va mye lettare me fystemann :) Det komme så mye ekstra tankar når ein vente nummer to.

Håpe det ordne seg for oss begge <3

Jm vil kjenne etter når det begynner å nærme seg hvordan babyen ligger. Om hun tror barnet ligger i sete blir du helt sikkert sendt på ny UL også vil de evt prøve å snu barnet før de tar videre avgjørelser. Det var hvert fall det de gjorde med venninnen min.

Ja regner med det, men håper jo hun snur selv, for det høres og ser så vondt ut når de snur de. :P

Heil enig, bedre å forbereda seg på sete og bli positivt overraska :)

Oi, såpass ja! Då har du jammen litt å velga i. Håpe du finne ut av det ka du tror passe best for deg :) Her e det bare et valg, så den biten e enkel. Me fyste fekk eg kun lystgass pga styrtfødsel, så bekymre meg litt for rask fødsel igjen, eventuelt raskare, når me fram i tide?!

Konne ikkje vært mer enig, va mye lettare me fystemann :) Det komme så mye ekstra tankar når ein vente nummer to.

Håpe det ordne seg for oss begge <3

Jeg måtte ha epidural på første pga jeg hadde så vondt i hoftene ved rier så kjentes ut som noen dro av meg hoftene, så jeg jobbet mot riene og klarte ikke slappe av, fikk epidural og *pang* fra 3cm til full åpning på 25 min! :thumleft så tenker litt på den biten nå, for de har ikke tilbud om epidural på nærmeste sykehus.

Og så hører jeg både positive og negative ting om det nest nærmeste sykehuset og det hjelper heller ikke på. :P

Men ska prate med jordmor om det på neste kontroll. :) så vi får krysse fingre og tær for at det ordner seg for oss ja ;)

Ja regner med det, men håper jo hun snur selv, for det høres og ser så vondt ut når de snur de. :p
Det er visst ikke noe godt (mildt sagt!) i følge svigermor!:p Gubben her måtte snues før han kom ut, det var visst det verste med hele fødselsopplevelsen i følge ho:p Men nå er ho ei sånn dame som har lett for å overdramatisere en smule da, så mulig det ikke er så ille som ho skal ha det til;)

Ja regner med det, men håper jo hun snur selv, for det høres og ser så vondt ut når de snur de. :p
Det er visst ikke noe godt (mildt sagt!) i følge svigermor!:p Gubben her måtte snues før han kom ut, det var visst det verste med hele fødselsopplevelsen i følge ho:p Men nå er ho ei sånn dame som har lett for å overdramatisere en smule da, så mulig det ikke er så ille som ho skal ha det til;)

Kjenner jo bare når Jr støtter seg på magen hvor ubehagelig det er, og JM "graver" seg jo mer ned og rundt i magen ser det ut som av det jeg har sett på fødeavd på tv osv. :P

Kjenner jo bare når Jr støtter seg på magen hvor ubehagelig det er, og JM "graver" seg jo mer ned og rundt i magen ser det ut som av det jeg har sett på fødeavd på tv osv. :p
Ja, ikke sant:-P Spent på hvordanhan her ligger når det nærmer seg, sist jm-kontroll lå han med rumpa nede ved navlen min på en måte:-P

Ja, ikke sant:p Spent på hvordanhan her ligger når det nærmer seg, sist jm-kontroll lå han med rumpa nede ved navlen min på en måte:p

Ska på kontroll neste fredag jeg så får vi se om hu kjenner etter eller ikke. :) men jeg forstår hvorfor det er så tungt å bøye seg og trangt å bøye seg når hu har hode langt oppi brøstet. :P merker mye mer press på ribbeina nå enn sist.. :)

Ska på kontroll neste fredag jeg så får vi se om hu kjenner etter eller ikke. :) men jeg forstår hvorfor det er så tungt å bøye seg og trangt å bøye seg når hu har hode langt oppi brøstet. :p merker mye mer press på ribbeina nå enn sist.. :)
Det er klart det tynger en del, ja!:-P

Apropos snuing.. Jeg husker ennå natten med nr 1 når babyen snudde seg... Jeg hadde vært hos kontroll et par dager før (uke 34 ca) og fikk beskjed om at det kunne bli forsøk på snuing hvis babyen ikke snudde seg selv. Men den natten babyen gjorde det så kjente jeg det godt. Våknet av at magen ble tøyd i alle retninger. Skjønte heldigvis hva som skjedde - hvis ikke hadde jeg nok vært redd. Det var ikke noe behagelig, men akkurat som om babyen kom "skikkelig" på plass. På neste kontroll var hodet festet :). Så babyen kan snu seg selv ganske sent og :)

Apropos snuing.. Jeg husker ennå natten med nr 1 når babyen snudde seg... Jeg hadde vært hos kontroll et par dager før (uke 34 ca) og fikk beskjed om at det kunne bli forsøk på snuing hvis babyen ikke snudde seg selv. Men den natten babyen gjorde det så kjente jeg det godt. Våknet av at magen ble tøyd i alle retninger. Skjønte heldigvis hva som skjedde - hvis ikke hadde jeg nok vært redd. Det var ikke noe behagelig, men akkurat som om babyen kom "skikkelig" på plass. På neste kontroll var hodet festet :). Så babyen kan snu seg selv ganske sent og :)

Ja alt er mulig så, håper vesla snur seg selv å så de slipper å snu henne. :)

Var på kontroll på fredag, og jeg var nesten sikker på at hu hadde snudd seg men hun hadde vist ikke det. Men tror hun har flyttet beina nedover så derfor det føltes annerledes ut. Så da får vi bare fortsette å håpe at hun snur seg. :)

Min lille lå med hodet ned i begynnelsen av uke 30. Etter det har det brukt 2 uker på å snu seg opp og ned mange ganger. Den siste uken har den ligget med hodet ned og nå virker det som den har tenkt å bli liggende der. Men det er jo helt ufarlig at lille snur på seg fram til uke 34 ;) Den har fint plass til å snu seg så ville ikke vært så bekymret =)

Min låg med håve ned på ul veke 25 og 30, ligger forsatt bed, så håpa ikkje han snur seg no :p Veke 34+0

Var jm time på torsdag, da lå hun med hode ned. På ul fredag lå hun i sete og på ny ul i går lå hun med hode ned igjen :) Så det er visst fortsatt plass til å snu seg. De sa på sykehuset at hun burde ligge rett vei i løpet av en ukes tid, dvs i løpet av uke 33. Er i uke 32+1 i dag.

Back
Topp