Fosterets liggestilling.

Jm sa at hu kan fortsatt snu seg til uke 36-37, men viss hu ikke har snudd seg innen da så prøver de å snu hu. Men man vet jo aldri når fødselen starter så jeg forbereder meg litt på en setefødsel istedet for at ting kommer som en overraskelse på meg når fødsel kommer. :) men regner med det går til termin, og jeg håper jo uansett at hu snur seg snart :)

Det er jo tidlig enda så tror ikke du trenge å tenke på det enda. Babyer pleier å snu seg rundt uke 31-33

På ultralyden i uke 32 lå han med hode ned men nå tror jeg han ligger i tverrleie :/

Lå i hodeleie ved ultralyd for to uker siden. Ganske sikker på at han ligger i hodeleie fortsatt, da jeg kjenner føttene sparker meg godt oppd i ribbeinet, samtidig som det da presser på nederst i magen/blæra.

Det er jo tidlig enda så tror ikke du trenge å tenke på det enda. Babyer pleier å snu seg rundt uke 31-33
Jeg er i uke 32+4 nå. Jeg er ikke bekymret eller noe, men jeg tenker bare det kan være lurt å forberede seg litt psykisk på en sete itilfelle. :) heller positivt overrasket enn negativt overrasket viss du skjønner meg. :)

Jeg er i uke 32+4 nå. Jeg er ikke bekymret eller noe, men jeg tenker bare det kan være lurt å forberede seg litt psykisk på en sete itilfelle. :) heller positivt overrasket enn negativt overrasket viss du skjønner meg. :)
Å beklager, trodde du var uke 30.....da forstår jeg du kan være bekymret

Å beklager, trodde du var uke 30.....da forstår jeg du kan være bekymret

Det går bra. :) jeg er ikke så tøff når det gjelder smerte så derfor håper jeg hu snur seg snart så jeg får en normal fødsel ettersom de sier at setefødsel er vondere. :) og så er det så greit å kunne lufte tankene sine med andre gravide å. :)

Det går bra. :) jeg er ikke så tøff når det gjelder smerte så derfor håper jeg hu snur seg snart så jeg får en normal fødsel ettersom de sier at setefødsel er vondere. :) og så er det så greit å kunne lufte tankene sine med andre gravide å. :)
Hadde vært ganske redd selv så jeg krysser fingrene for at hun snur seg snart

32+5 nå så straks ny uke. Er ikke mange ukene igjen til ting kan skje så jeg går å håper hu snur snart selv! Og tusen takk for omtanken! <3 :)

Uke 33+0 idag. Og vet ikke helt om det hjalp å lese teksten her idag når jeg vet hun ligger i sete. Kjenner jeg ble litt mer bekymret for at hu ikke snur seg selv og risikerer setefødsel når den tid kommer. :( jeg er normalt ganske avslappet og bekymringsløs av meg og tar ting som det kommer. Men nå merker jeg at jeg er litt bekymret ettersom jeg er redd ting skal gjøre vondt.

Vedlegg

• IMG_20151125_081245.JPG
    IMG_20151125_081245.JPG
    173,7 KB · Visninger: 28
Var på ultralyd idag, og hu har snudd seg til hodeleie heldigvis! ^^

Så bra :-) de finner vel som regel ut av det :-) hvilken uke er du i nå?

På ultralyd forrige torsdag (uke 32) lå han med hodet ned, men han var ikke festet. Tror han fortsatt ligger med hodet ned, da jeg kjenner mye bevegelse i området rundt ribbeina, og press ned mot blæra!

Her har det vært hikking under ribbeina i hele dag... Har når han har ligget med hodet ned nettopp pga hikking nede. Men nå er det ingen tvil om at hodet er oppe. Spent på om han snur seg slik nr. 1 gjorde. Skjedde rundt denne tiden. Eller om han blir værende i sete. Får høre på kontroll neste uke (uke 35).

Aner ikke hvordan hun ligger, skal på uke 36 kontroll (er da 35+5) i morgen og da skal legen min sjekke hvordan hun ligger og om hun da har festet seg :)

Her har det vært hikking under ribbeina i hele dag... Har når han har ligget med hodet ned nettopp pga hikking nede. Men nå er det ingen tvil om at hodet er oppe. Spent på om han snur seg slik nr. 1 gjorde. Skjedde rundt denne tiden. Eller om han blir værende i sete. Får høre på kontroll neste uke (uke 35).
Da får vi håpe h*n snur seg snart. :) er hvertfall glad vesla mi har snudd seg nå, og håper hun blir der til hun er ute. :)

Back
Topp