Fosterdiagnostikk

Mortilprins

Elsker forumet
Noen her som har blitt henvist til fosterdiagnostikk? Hvor lang tid tok det for dere å få time?

Ble henvist til fosterdiagnostikk sist og fikk time relativt fort. Denne gangen har det allerede gått 1,5 uke uten svar og syns det er så lenge ift sist :hilarious: Forståelig nok har det vel med corona å gjøre.
 
Noen her som har blitt henvist til fosterdiagnostikk? Hvor lang tid tok det for dere å få time?

Ble henvist til fosterdiagnostikk sist og fikk time relativt fort. Denne gangen har det allerede gått 1,5 uke uten svar og syns det er så lenge ift sist :hilarious: Forståelig nok har det vel med corona å gjøre.

Tror det tok litt over en uke fra legen sendte inn henvisning til jeg fikk brev med time. Hadde første samtale (på telefon, ikke oppmøte) et par uker etter henvisning og har tatt blodprøve, men ikke fått time til UL ennå, de skal ringe meg.
Tipper den er rundt hjørnet :)
 
Tror det tok litt over en uke fra legen sendte inn henvisning til jeg fikk brev med time. Hadde første samtale (på telefon, ikke oppmøte) et par uker etter henvisning og har tatt blodprøve, men ikke fått time til UL ennå, de skal ringe meg.
Tipper den er rundt hjørnet :)


Men skal du på vanlig UL eller fosterdiagnostikk?
Har hatt første kontroll hos jm. Sjekket urin og tatt alle blodprøver :)
 
Tok under en uke fra legen sendte henvisning til jeg hadde brev i posten. Skal ha samtale på telefon i dag :)
 
Jeg får blodprøve og tidlig ultralyd på sykehuset pga tidligere svangerskap med kromosomavvik. Jeg ringte bare til senter for fosterdiagnostikk og oppga første dag i siste mens, så fikk jeg innkalling til TUL noen dager senere.
 
Noen her som har blitt henvist til fosterdiagnostikk? Hvor lang tid tok det for dere å få time?

Ble henvist til fosterdiagnostikk sist og fikk time relativt fort. Denne gangen har det allerede gått 1,5 uke uten svar og syns det er så lenge ift sist :hilarious: Forståelig nok har det vel med corona å gjøre.
Fikk time til tidlig ul bare noen dager etter henvisning.Synes det var veldig fort,mener det tok litt lengre tid sist.Kanskje ulik praksis ulike steder i landet på hvor fort det går.Skal ha timen når jeg er 10+6.
 
Ble henvist forrige uke, ikke hørt noe enda...
 
Det spørs kanskje på hvilken uke du er i, når du får innkalling? Jeg fikk bekreftet innkalling på St.Olavs Trondheim dagen etter legen sendte henvisning, legen skal oppgi første dag i siste mens så sykehuset beregner selv, timen ble satt 14 dager etter jeg fikk innkallelsen, da går jeg inn i uke 13, så det bør gjøres da før det er for sent :)
 
Det spørs kanskje på hvilken uke du er i, når du får innkalling? Jeg fikk bekreftet innkalling på St.Olavs Trondheim dagen etter legen sendte henvisning, legen skal oppgi første dag i siste mens så sykehuset beregner selv, timen ble satt 14 dager etter jeg fikk innkallelsen, da går jeg inn i uke 13, så det bør gjøres da før det er for sent :)

Da jordmor henviste brukte hun menstermin (8+1 ca) så etter menstermin er jeg 9+5 idag. Var på UL i uke 5, så ifølge TUL er jeg 9+1 i dag.
 
Ja, da kan det hende de venter litt med innkalling til deg, men får du ikke snart kan du kanskje ringe og høre?

Ifjor sommer sendte de på sykehuset henvisning til fosterdiagnostikk da jeg var 8+3 og fikk svar 4 dager etterpå med time i uke 13-14, Så tror nok ikke det har med det å gjøre. Jordmor mente jeg kanskje ikke fikk svar før etter påske, men får vel eventuelt ringe hvis jeg ikke får svar snart :)
 
Ifjor sommer sendte de på sykehuset henvisning til fosterdiagnostikk da jeg var 8+3 og fikk svar 4 dager etterpå med time i uke 13-14, Så tror nok ikke det har med det å gjøre. Jordmor mente jeg kanskje ikke fikk svar før etter påske, men får vel eventuelt ringe hvis jeg ikke får svar snart :)

Åja, sier du det, nei da var det rart det tok mer tid denne gangen, ja. Kanskje ring før 12 i morgen hvis de stenger til påske?
 
Jeg fikk innkalling til telefonkonsultasjon i dag, men forstår ikke helt hvorfor det ser ut som om jeg skal ta alt på riksen... håper jeg kan ta alt lokalt, for jeg busser ikke 5 timer hver vei for blodprøve og UL
 
Jeg fikk innkalling til telefonkonsultasjon i dag, men forstår ikke helt hvorfor det ser ut som om jeg skal ta alt på riksen... håper jeg kan ta alt lokalt, for jeg busser ikke 5 timer hver vei for blodprøve og UL
Alt må tas på riksen. Men du kan be om å få gjøre det på samme dag. Har like lang reisetid som deg, og jordmora jeg snakket med sa at der ikke var noe problem. Det tok bare litt lengre tid å få resultatet :)
 
Back
Topp