Fosterdiagnostikk (duotest)

I går ble en intens dag. Brukte nesten en time på å finne frem og holdt på å miste timen...
Men de tok seg tid likevel, lettet over at jeg slapp å dra inn på nytt en annen dag..

Det var ingen film, men fikk informasjon om hvorfor og når man tar duotest og deretter blodprøven. Fostervannsprøve kan man egentlig ikke velge selv, man får tilbud om det om blodprøven og TUL viser at det er en høyere risiko.
Blodprøven får vi svar på når vi kommer inn til UL, de går visst rett til sykehuset.
Skal visst også ta en organrettet ultralyd, hvor de sjekker alle organene til baby. Så blir virkelig virkelig grundig Sjekket fra topp til tå

Da har jeg fått innkalling til duotest. UL 1. juni og så skal jeg ta blodprøven hos legekontoret senest 4-5 dager før.
Blir tre lange uker å vente, men da får jeg forhåpentligvis en beskjed som gjør at jeg kan slappe av og nyte tiden framover :)

Oi, er mye man skal igjennom. Men godt de følger nøye opp da [emoji4]

Jeg har tatt blodprøver i dag og skal til ultralyd på st. Olavs den 24. mai :) Er spent på hva man får se på ultralyden :) og veldig spent om dem ser om det er gutt eller jente :D hvis de vil fortelle om de ser da ;) Har hørt både og av andre som har vært tidliger.

Var visst tre år for ung jeg gitt. Men skal på 12 ukers ul da.

Jeg har tatt blodprøver i dag og skal til ultralyd på st. Olavs den 24. mai :) Er spent på hva man får se på ultralyden :) og veldig spent om dem ser om det er gutt eller jente :D hvis de vil fortelle om de ser da ;) Har hørt både og av andre som har vært tidliger.

Jeg har også fått time til ultralyden 24/5, har tatt blodprøven.
Skulle visst også ta en organsjekk siden jeg må ta medisiner under svangerskapet :(

Da har jeg fått innkalling til duotest. UL 1. juni og så skal jeg ta blodprøven hos legekontoret senest 4-5 dager før.
Blir tre lange uker å vente, men da får jeg forhåpentligvis en beskjed som gjør at jeg kan slappe av og nyte tiden framover :)

Hvor langt er du på vei når du får tatt UL?

Jeg er 12+2 den 24/5, har skjønt at det er mellom uke 11-13 de kan se best på ultralyd nakkefold og det de ellers ser på for å finne ut om alt ser bra ut.
Har forstått det sånn jeg og ja. Blir spennende dette :)

Back
Topp