Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Duotest? Hva vil det si!
Må vel ordne meg time til fastlegen så jeg får igang denne mølla, men har lyst til å vente til etter tul (er så kjedelig å måtte avbestille en sånn time om det ikke går veien)
Er vel åtte uker når jeg skal på ul, så får håpe jeg ikke må vente alt for lenge på legetime etter det...duotest skal vel helst gjøres rundt uke 12-13..?
Jeg er 9+4 når vi skal ta blodprøven på Rikshospitalet, og TUL blir trolig noen dager eller uken etter. Man kan ikke gjøre det mye tidligere tror jeg, hvis de skal kunne se nok på ultralyden. De sjekker bla nakkefolden for downs syndrom. Men jeg ville helst ikke vente for lenge, men få utført testene så raskt som mulig, OM det skulle være noe veldig galt så det ikke går for lang tid.
jeg tok forrige svangerskap.. uke 13
Skal ta denne gangen også
Tror du får automatisk da [emoji4]Jeg er 40 før termin så skal absolutt spørre legen om det![]()
I morgen har jeg time på Rikshospitalet for å ta første del av duotest. Det er visst først en samtale og så en film (...spent på hvordan den er, for siste jeg trenger er noe som gjør meg enda mer stresset for om noe er galt med vår lille)
Og så en blodprøve.
Kjæresten får ikke vært med pga jobb, han kan ikke alltid få fri, så vi prioriterer at han blir med på medisinsk TUL i stedet.
Har noen av dere andre tatt eller venter dere på å ta blodprøven?
Vi har ikke blitt henvist enda. Men tok når jeg var gravid med storesøster. Vi må reise langt så vi tok blodprøve og ul samme dag. Vi fikk ikke se film da [emoji848]
Informasjonen var rundt testen og sannsynlighet for kromosomfeil osv.. det var unna på 5 min. Så en helt vanlig blodprøve.
Så var det ul, da så de på alt de kunne sjekke, også regna de sammen "sannsynligheten" for kromosomfeil når blodprøvesvarene var klare. Vi fikk svar i posten. Men ultralyden var fin så legen var veldig sikker på at alt var i sin skjønneste orden, noe det var![]()
Hvilken uke var du i? Har hørt at de ønsker å ta ultralyden mellom uke 11 og 13 (eller står og hører så mye forskjellig)
Jeg kan ikke helt huske det, men ganske sikker på at det var mellom 12-13
Ok takk, heldig du var som fikk tatt blodprøven og ultralyden samme dag. Jeg trodde jeg fikk ta ultralyden også i morgen..
Er jo fort gjort å ta den ultralyden når du først er inne til samtale med legen. Kan ikke skjønne at du ikke kan ta den samme dag?
Lykke til i morgen uansett [emoji5] blir spennende å høre hvordan det har gått og hva den filmen handler om...