Fosterbevegelse

maggie91

Elsker forumet
Junibarna 2015
Leste på en terminkalkulator på nett nå nettopp, og legger merke til at det står at fosterbevegelser bør være merkbare når man er 12 uker på vei?

Jeg har jo vært gravid en gang før, og da var det så vidt jeg kjente bevegelser på ordinær ul i uke 18. Dette må jo være en feil?? :o

Ja det er feil :) man er vel nærmere rundt 20+ før det begynner å bli forventet at man skal kjenne liv

Ja det er tidlig å merke i uke 12, er vel mulig kanskje, men ikke forventet. Tror jeg var 21 uker første gang, 15 uker andre gang.

16 uker var jeg da jeg kjente Helt klare bevegelser i Magen. Som en liten sommerfugl eller fisk som sprellet vilt inni der.
De sier at hvis du har hvert gravid før så kan du kjenne det tidligere fordi du kjenner følelsen. Kan beskrives tidlig som små bobler som sprekker i det de treffer innsiden av huden i magen :-)

Jeg husker godt jeg kjente tre små dunk når jeg lå på magen i uke 16 sist. Ble ikke regelmessig før uke 18-19 - da var det hver dag fremover ;)
Bevegelser i uke 12 er kanskje på ul?

Var 18 uker med første og trur det var rundt 14 med andre! Spent denne gangen! Gleder meg

Var 17+5 første gangen.
Med nr 2 og 3 kjente jeg det tidlig. Rundt 12-13 uker. Jm kjente nr 3 utenpå magen da jeg var i uke 16 og hun skulle ta sf-målet :-p Men det er ikke å forvente ;) tror de sier mellom 18 og 22 uker?

Forrige svangerskap kjente jeg det så tidlig som i uke 14. Leamus følelse var det jeg kjente.. :) Blir spennende denne gangen :)

Jeg er nesten overbevist om at jeg kjenner litt.. men det må jo være umulig tenker jeg.. er nok bare luft :p

Så synd at man faktisk aldri kan finne ut om det er luft eller ikke :p
Velger å tro på magefølelsen jeg. Med førstemann kjente jeg det helt klart i uke 16. Så uke 11 er jo litt tidlig, men kan være tilfellet. Jeg er ikke så veldig tykk. Vet ikke om det er derfor.

Velger å tro på magefølelsen jeg. Med førstemann kjente jeg det helt klart i uke 16. Så uke 11 er jo litt tidlig, men kan være tilfellet. Jeg er ikke så veldig tykk. Vet ikke om det er derfor.
Er veldig tynn jeg og. Med første kjente jeg også klart og tydelig i uke 16 :)

Back
Topp